EBS vs Ashdown vs Ampeg vs SWR

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

EBS vs Ashdown vs Ampeg vs SWR

Bericht door UP-B »

wel beste vrienden

vandaag kreeg ik het geluk om deze 4 merken één voor één zorgvuldig te testen. Ik ben niet al te goed in het definiëren van de juiste klank maar mss is deze review gemakkeljk voor elke mens die een amp zoekt

Ashdown AD-600 head + 2x AL410 cabs: hier begon het mee, ik was redelijk psyched over hun nieuwe labs serie omdat deze enorm mooi oogde maar ook van prijs heel goed zaten.
ik plugde mijn vertrouwde fender jazz bass in...en damn wat een platte kak. De eq stond geheel op 0 zodat ik een gewone neutrale klank kreeg maar al gauw begon ik met die eq te cutten en te boosten naar een iets degelijkere sound. De sound was op zich wel vrij ok, maar ik vond het teveel naar Hartke neigen. De boxen oogde ook enorm mooi maar gaven geen wow effect.

SWR sm900 + henry 8*8: Ik had gehoord via dit forum dat swr een transparante top was en dat de boxen niet veel laag zouden geven. Wel de top is idd transparant.. soms iets TE, het was gewoon mijn ding niet... deze swr combinatie is wel aan te raden voor de metaalhoofden onder ons!! ook werd er hier op het forum gezegt dat de boxen geen laag gaven .. mensen OVERKILL van laag.. gewoon te veel. Het was niet meer mooi voor mij :) maar zoals ik al zei als je metal speelt is dit de shit! no doubt!!

SWR 550x + henry: deze 550 was kwa prijs al direct een beetje meer ding want die SM serie zijn enorm duur.. maar de kwaliteit is dan ook wel te aanzienlijk lager bij deze amp. Hij had niet veel ziel of zoiets, het was ook transparant maar niet zo transparant als die sm900. De amp vervormde enigsinds en het ging snel clippen bij mij... vreemde shit toch.

Ampeg SVT-3Pro + SVT-5Pro over een 410 cabje (standaard serie dacht ik): Ampeg het klinkt ok maar het is geen wauw voor mij. Het gaf genoeg punch maar het was wat wollig naar mijn mening, toen plugde ik de svt 3 pro in omdat deze heel goedkoop is maar jonges toch.. hallo!!?? ik hoor niets.. de amp stond op 3 kwart en daar zat geen kracht achter.. fuck shit
wat een ampeg brol.. sorry ampeg heeft me niet kunne overtuigen (al heb ik hun lampen sectie wel niet getest (ze liggen te hoog boven mijn budget)

EBS fafner + EBS 311 cab
ebs fafner plus het rare boxje: het boxje bevatte een 15" plus een 10" wat wel grappig was. Fafner ging aan.. BAM!!! wat een knoerhard geluid die sound mensen mensen mensen toch!! geluid!! een muur van een sound lekkere warme klank en toch genoeg hoog en niets aan de EQ moeten prutsen het stond gewoon lekker allemaal op nul en het knalde alles omver (jezus wat een versterker plus cab!)

ebs td650 + 4x10: nuja dit was het niet.. de verkoper vertelde me dat de sound ongeveer hetzelfde ging zijn als de fafner, maar hij had toch ongelijk. Dit was gewoon niet lekker. Het was echt een geluid dat geen karakter had, het was platjes er zat precies geen gebeuk achter...

nuja ik weet het, het is een rare review maar ik denk toch dat mensen dit kunne begrijpen! niet iedereen heeft verstand van al de termen van (knorren,...) dus bij deze...

Bert

ik ga alvast sparen voor een ebs fafner + 311 kastje.. jezus wat een geweld!
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
emielow

Bericht door emielow »

dus de fafner klinkt beter dan de 650, en dus ook beter dan de hd350 (die hetzelfde zou moeten klinken dan de 650.. ?)
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

emielow schreef:dus de fafner klinkt beter dan de 650, en dus ook beter dan de hd350 (die hetzelfde zou moeten klinken dan de 650.. ?)
jep dat was mijn ondervinding...
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Re: EBS vs Ashdown vs Ampeg vs SWR

Bericht door Phyrexian »

UP-B schreef:Ampeg SVT-3Pro + SVT-5Pro over een 410 cabje (standaard serie dacht ik): Ampeg het klinkt ok maar het is geen wauw voor mij. Het gaf genoeg punch maar het was wat wollig naar mijn mening, toen plugde ik de svt 3 pro in omdat deze heel goedkoop is maar jonges toch.. hallo!!?? ik hoor niets.. de amp stond op 3 kwart en daar zat geen kracht achter.. fuck shit
wat een ampeg brol.. sorry ampeg heeft me niet kunne overtuigen (al heb ik hun lampen sectie wel niet getest (ze liggen te hoog boven mijn budget)
Late reply... maar ik wil toch even duiding geven.

Die cabinet die je gebruikte was hoogstwaarschijnlijk een SVT410E van 8 ohm. Hierdoor draait die SVT-3 Pro maar op 275 watt ongeveer wat maar een fractie van z'n vermogen is. Ik heb deze amp twee jaar intensief gebruikt en had nooit problemen met te weinig power of punch. Weet wel dat ik een 8x10 gebruikte (4 ohm).
Bij Ampeg moet je misschien weten dat je best de gain wat flink opendraait om die ideale Ampeg toon er uit te halen. Bijgevolg kan je klank ietjse overstuurd worden... maar als je superclean en helder wil, moet je misschien niet bij Ampeg terecht.
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Re: EBS vs Ashdown vs Ampeg vs SWR

Bericht door Boldey »

Phyrexian schreef:
Late reply... maar ik wil toch even duiding geven.

Die cabinet die je gebruikte was hoogstwaarschijnlijk een SVT410E van 8 ohm. Hierdoor draait die SVT-3 Pro maar op 275 watt ongeveer wat maar een fractie van z'n vermogen is. Ik heb deze amp twee jaar intensief gebruikt en had nooit problemen met te weinig power of punch. Weet wel dat ik een 8x10 gebruikte (4 ohm).
Bij Ampeg moet je misschien weten dat je best de gain wat flink opendraait om die ideale Ampeg toon er uit te halen. Bijgevolg kan je klank ietjse overstuurd worden... maar als je superclean en helder wil, moet je misschien niet bij Ampeg terecht.
SVT3Pro heb ik ook en ben er (uiteraard) wel erg tevreden over. Met een 4 ohm cab wil dat ding echt behoorlijk blazen, met een 8 ohm wordt het beduidend minder inderdaad... ik denk dat het ook wel ligt aan het karakter van het geluid, nl diep met veel laag, waarvoor veel vermogen nodig is... dan merk je het verschil wel tussen 275 of 450 watt....

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
memoemamey
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:36

Bericht door memoemamey »

Ik vind ook dat de ampeg review niet echt objectief klinkt.
De 3-pro kan echt wel veel meer als jij omschrijft.
en waarom iedereen toch meteen zit te zagen over dat wollige en onbeduidende bij ampeg,
ga toch heel eventjes aan je EQ draaien als je dat niet wil, dat is hetzelfde als dat je bij SWR elke keer gaat zagen dat het schandalig is dat ie zo transparant klinkt,
daarom test je hem toch.
Ga volgende keer maar een naar de ampeg buizenhoek dan,
ik ben nog geen enkele amp tegengekomen die beter klinkt als mijn Svt-2 (geen pro!),
alleen de glockenklang die ik ooit getest heb was ongeveer even goed.
Rock and/or Roll
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

het gaat nog altijd om smaak beste mede-muzikanten... ik heb enkel maar mijn mening gegeven in bovenvernoemde ervaring wat ik met een ampeg svt3 had...

Objectief is het nooit niet omdat je altijd je eigen smaak laat tellen. Elke review word met een zekere zin van subjectiviteit gedaan omdat jou smaak het net lekker vind of net niet... daarom zijn altijd reviews van meerdere mensen gewenst om een mooi overzicht te houden.

Ampeg is geen amateuristisch merk en dat zal ik zeker niet beweren, integendeel.. graag wil ik ook zo'n klassieke buizen SVT top maar deze zijn gewoon te duur... Maar het kwam hier op neer dat die 3serie gewoon zijn geld niet waard was (naar mijn mening). Dat je beter kan doorsparen voor een vettere ampeg amp; die naar mijn mening veeeel beter klinkt.

Maar zoals vele onder jullie ampeg gebruikers weten blijft het mekka voor de ampeg set toch zo'n 8x10 met een klassieke SVT buizenbak.. die is onklopbaar, en daar moet ampeg trots op zijn.

Swat ik ga terug bassen op mijn Fafner, die volgens mijn subjectiviteit veel beter klinkt!

:wink:

Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Plaats reactie