Hartke review

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Hartke review

Bericht door nangyala »

Gisteren deed ik met mijn band mee aan een bandcompetitie en vanwege de geringe opbouwtijd besloot ik het eens te wagen op de stack die op het podium aanwezig was. Een hartke HL500 amp met daaronder de VX 410

Hoewel ik van de geluidsman complimenten kreeg over mijn geluid, had ik al snel door dat ik min eigen set had moeten neerzetten:

De top is heel simpel te bedienen volume, bright knop, bass middle treble en limiter(aan/uit)
Met alle settings neutraal klonk mijn bas heel iel knetterend hoog en weinig body.
Hoog terug draaien en luisteren.......wat blijkt de treble is een shelving dus het hoog wat ik wel mooi vond, was ook gelijk weg. Evenals de bass, toen ik die erbij draaide kwam ook alle ongewenste modderigheid eruit.
Het geheel een beetje weten te redden met het terug draaien van mid en treble, maar met de bright functie ingeschakeld gespeeld

Na veel consessies gedaan te hebben had ik een acceptabel geluid (voor het publiek)

Ok band begint........Shit, volume.......mijn bass stond op een active input, maar het volume stond al voluit
Gelukkig zonder over zijn nek te gaan. De band speelt helemaal niet hard, maar dit trok de versterker of de speakerkast niet.
Overgegaan naar passive input waardoor ik 15 db meer input signaal had.......Kreeg er gelijk een hydrive pedaal gratis bij hahaha .
Het optreden maar uitgezongen, volgende keer mijn eigen spul mee
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

Sorry, ik vind het een beetje een vage review, geluidsman en publiek tevreden, alleen jijzelf niet, is volgens mij om te beginnen, beter, dan andersom.

De top is simpel te bedienen dat klopt, alleen moet je wel een aantal dingen weten, en dat is onder andere dat de EQ anders werkt dan bij de meeste versterkers, om te beginnen is de Flat stand: B-2 M-10 T-0 en de bass, mid en treble hebben invloed op elkaar.

Ik heb de versterker zelf net een week, en 1 x geprobeerd in de oefenruimte, en had bij de eerste indruk, wat is dit? (weinig volume, slecht geluid) Nu had ik wel wat reviews gelezen (99% positief) en daar het e.e.a zien staan over het gebruik van de EQ, staat overigens ook in de gebruiksaanwijzing. En na wat gedraai aan de EQ had ik een dijk van een geluid, vol, warm en hij gaat enorm hard zonder een krimp te geven.
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22945
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Ergo: niet geschikt om snel te pakken als je 'm niet kent, maar daarmee alles behalve slecht. Ik heb een tijd zo'n ding gebruikt in de oefenruimte (geleend van Eric Coenen) en sluit me aan bij Henry.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Henry schreef:Sorry, ik vind het een beetje een vage review, geluidsman en publiek tevreden, alleen jijzelf niet, is volgens mij om te beginnen, beter, dan andersom.
Zegt volgens mij meer over het geluid van de rest van de avond, zat me al te irriteren aan het zompige basgeluid bij de eerdere bands ;)

Als ik het zo teruglees is het ook meer een beklag dan een review, maar hey zo ervoer ik de hartke
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
basbas-mulder
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 jan 2008, 10:28

Bericht door basbas-mulder »

vorig jaar heb ik er eens tijdje op staan spelen bij muziek productief.

actief basje in de actieve input, gain op 8 volume op 8 :S en nog geen druk
hij begon pas een beetje te werken toen in de actieve bas in de passieve input drukte (+15db) en de eindtrap weer op 8 zette. waar ze die 500 watts verstopt hadden weet ik niet maar ik kreeg het er niet uit.

toen de hartke 3500 weer geprobeerd, preampje op 5 eindtrapje op 3 en blaasde de lh500 met kinderlijk gemak weg.Toch maar die 3500 meegenomen, terwijl ik het idee van die hartke lh 500 veel mooier vond.
Specs zeggen ook niet alles.
Alembic epic
Washburn xb 400
squier VM jazzbas
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Ik houd erg van het geluid van mijn LH-500, lekker crisp enzo. Ik blaas er lekker hard in met een compressor. Alleen moet ik een beter cab hebben. Mijn MAG410 klinkt te stoffig en met bijna elke Ampeg, Marshall of Hartke 410TP komt hij pas echt tot leven. Daarom ga ik, na wat financiele mallaise, weer op zoek naar een nieuwe cab. Iemand hier al eens een LH-500 in een HyDrive 410 geprikt?
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

FMC 2128Pro?

Afbeelding
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Of Ampeg 410+115?

Afbeelding

Hydrive vind ik persoonlijk niks, misschien gewoon s proberen?
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Eigenlijk was het probleem dat je niet bekend was met de amp.
Ik heb ook wel over andermans spullen gespeeld. Je kan van te voren info vragen en dan ff de manual downloaden.
Dan ga je beslagen ten ijs. Misschien zal het dan niet meer gebeuren. :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Vorige week voor het eerst met de LH-500 gespeelt in een grote party zaal voor plus minus 200 man.
Wow, ik ben erg te spreken over de versterker, vooral icm met de hydrive 410! Hard, strak en makkelijk in te stellen!
Een aanrader voor bassisten met een minimum budget die op zoek zijn naar een goede, degelijke versterker + cab!

De hydrive 410 is ook een super cab! Wow!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Ben ik met je eens! Echt een van de meest simpele versterkers, maar klinkt prima en gaat hard zat!
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

basbas-mulder schreef:vorig jaar heb ik er eens tijdje op staan spelen bij muziek productief.

actief basje in de actieve input, gain op 8 volume op 8 :S en nog geen druk
hij begon pas een beetje te werken toen in de actieve bas in de passieve input drukte (+15db) en de eindtrap weer op 8 zette. waar ze die 500 watts verstopt hadden weet ik niet maar ik kreeg het er niet uit.

toen de hartke 3500 weer geprobeerd, preampje op 5 eindtrapje op 3 en blaasde de lh500 met kinderlijk gemak weg.Toch maar die 3500 meegenomen, terwijl ik het idee van die hartke lh 500 veel mooier vond.
Specs zeggen ook niet alles.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik heb zelf jaren met 3500 (+ 410Xl + 115XL) gespeeld en die vond ik stukken beter klinken dan de LH500. Ook bij MP heb ik over dat ding gespeeld en kreeg er geen lekker geluid uit. Op een festivalletje stond ook een LH500 met een 410XL + 115XL en ik kreeg daar ook maar geen lekkere sound uit. Het volume moest echt voluit om het enigszins hoorbaar te krijgen. Totaal anders dan de 3500, ik begrijp de LH500 gewoon niet. Waarom zo'n ding op de markt zetten terwijl de 3500 (en 5000 + 7000) echt fijne werkpaarden waren???

EDIT dat van die EQ vind ik dan wel een vreemde tekortkoming. Zo'n amp moet je dus niet op een festival neerzetten daar vrijwel niemand zo'n ding kent.
Zet dan bijvoorbeeld een WT800 neer; dat ding klinkt met alle EQ neutraal al meer dan prima.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ik snap echt niet dat er bassisten zijn die weinig druk of volume uit de versterker krijgen. Ik heb hier totaal geen last van, er zijn tal van factoren waarom het geluid niet klinkt, denk aan acoustiek, basgitaar en ook de speaker die je gebruikt. Ik ben erg tevreden hoor, heb de LH500 en de Hydrive 4x10 cab icm met Yamaha, Fender en Squier bassen.
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Plaats reactie