Squier Jaguar

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22940
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Squier Jaguar

Bericht door Angelo »

Vanavond op de repetitie kwam Jan, een van onze gitaristen, aanzetten met een Squier Vintage Modified Jaguar. "Ja, ik zag hem hangen en dacht 'waarom niet'", zei hij. Dus... ik heb de hele avond op het ding gerepeteerd en tussendoor even vergeleken met mijn eigen (fretless) jazz bas.

Looks
De bas ziet er prima uit. Mooi in de lak, matching headstock en toch een blanke hals aan de achterkant. De hardware is chroom, met elementen die net iets minder zwart zijn dan de body, en de stacked potmeters bestaan elk uit een zwarte ring voor tone en een chromen knop voor volume. Alles zit goed vast en is netjes afgewerkt.

Feels
De bas is iets lichter dan mijn Fender Jazz, maar dat viel me eigenlijk alleen op bij de eerste keer dat ik hem afdeed. De hals is makkelijk te bespelen, alleen de snaren waren naar mijn smaak wat hoog afgesteld (de bas kwam van Feedback, gebeurt daar vaker...). Ik speel eigenlijk voornamelijk op fretloos, dus gefret spelen was weer even wennen, maar na twee keer Killing Floor van Howlin' Wolf had ik de slag wel te pakken.

Sounds
Dan de klank, want daar gaat het uiteindelijk om. De twee Seymour Duncan pick ups geven behoorlijk wat meer volume af dan de Fender 75RI's in mijn Jazz. Het P-element ronkt goed, het jaz element bij de burg kreeg ik niet helemaal lekker aan het knorren - dat doen die 75RI's dan toch weer beter. De volume- en toonpost zijn ook van goede kwaliteit, geen aan/uit schakelaars dus.

Conclusie
Een leuk basje, met een fijn geluid en met een beetje afstelwerk waarschijnlijk nog net iets lekkerder om te bespelen. Waarschijnlijk ga ik die kans binnenkort nog wel krijgen.

En ter illustratie even een reclamefoto van de firma Squier zelf...
Afbeelding
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Bericht door KasperM »

Dankjewel voor deze duidelijke review! Lijkt me erg tof basje!

Subtiele GAS :mrgreen:
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Heb hem zelf ook in huis gehaald en review is precies wat deze bas mij ook verteld!
:facepalm:
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Is er toevallig iemand niet ervaring heeft met deze uitvoering: https://www.fender.com/products/search.p ... 0328700506" onclick="window.open(this.href);return false;
?

Ik ben wel benieuwd...
Basnootje
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2012, 12:25

Bericht door Basnootje »

... en ik weet dus niet of ik nu correct handel :facepalm: , maar volgens mij heeft Hannesstinkt zo'n squier jaguar te koop. Dus voor de geinteresseerden ... :wink:

Grtz, B.
Ibanez SDgr srx 700
Squier jaquar bass, shortscale
Cort, fretloos gemaakt
Cort Elrick JP5 signature
Peavey combo / tvx 4 maal 10
Ibanez chorus-flanger




Er is geen plan B
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ze is donderdag net weg gegaan. Ik mis haar wel t was echt een fijn ding.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Hannesstinkt schreef:Ze is donderdag net weg gegaan. Ik mis haar wel t was echt een fijn ding.
die hierboven stond of de humbucker uitvoering?
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Afbeelding
Deze dus
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Eh..... Waarom doe je hem dan weg?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

We zijn inmiddels anderhalf jaar verder..dat had je ook per PB kunnen vragen :wink:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie