Wikken en wegen maar vooral luisteren.

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Wikken en wegen maar vooral luisteren.

Bericht door Kaboemba »

Ik moet maar is beslissen wat ik behoud en wat er weggaat, heb de 5 snarige tune bas alvast geruild met twee avatar cabs.
Deed een beetje pijn, want het is een fantastische bas maar ik ben niet van de meer dan 4 snaren.

Moet is gaan kijken wat het beste geluid voor mij is met mijn huidige apparatuur en ga dus de aankomende tijd maar is flink mixen (van apparatuur) en testen.
Speel overigens ook wat met midi(bas) en ook deze moet hierover klinken.
Doel is de meest draagbare set met het beste geluid en heb daar voor de volgende zaken:

Avatar cabs, tech (tecamp) 2x12, hughes and kettner fortress, d.a.s. eindtrap (SS), tech para 300, rocktron intellifex, nova modulation pedaal, Art nightbass, d.a.s. artec 2x6 met tweeter speakers.

Twee tune bass maniac bassen en catalyst tigris.

Gisteren eerst is begonnen met:

D.a.s eindtrap, H&K fortress, avatar 1x12 en das 2x6.
Fortress crossover output gebruikt, beide outputs van de crossover naar de beide inputs van de das versterker.
Avatar 1x12 op low kant gedaan en de das 2x6 op de high kant.
Zeer veel mogelijkheden krijg ik hierdoor en het geluid was verrassend goed, de avatar klinkt geweldig recht/clean en laat je bas en je spel erg direct klinken (damn vallen die foutjes nog meer op), de das geeft nog meer dynamiek en maakt van het geheel een flexibele nog al hifi klinkende opstelling, nu is dat gelukkig ook wat ik zoek.
Door de fortress preamp en de instelbare crossover heb ik erg veel invloed op het geluid.
Wat me opviel ten opzichte van de tech set, para amp en 2x12 is dat er nauwelijks dode punten zijn op de bas.
Op de tech set heb ik nogal wat verschil in geluid/volume afhankelijk van de noot en de positie waar ik die op de bas speel.

Verwacht geen vintage sound met deze opstelling, maar dat is ook niet wat ik zoek.
Tot nu toe erg tevreden na deze kleine test, deze week de midi bas gereed maken en erover testen maar hierbij verwacht ik eigenlijk gewoon een goed geluid gezien de hifi achtige opstellen en het grote bereik van de set.

Wordt vervolgt !
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Bericht door Kaboemba »

Zo we zijn 2 oefensessies verder en dit is het niet.
De eerste oefensessie gespeeld met de tech para3 (alleen de eindtrap) en de fortress, zowel met de tech 2x12.
Met de tech klonk het allemaal iets meer vintage en met de avatat erg hifi MAAR.

Dat was als ik alleen speelde, tijdens het oefen (en we spelen echt niet erg hard) kwam de bas er totaal niet door, continu spelen met de fortress maar het resultaat was gewoon slecht.

Week erna, fortress met stereo eindtrap en 1 kanaal voor hoog en 1 voor laag gebruikt (fortress heeft crossover).

Avatar 2x12 voor laag en D.a.s. 2x6 voor hoog, potdomme thuis klonk het geweldig maar ook nu weer totaal geen druk en ik was niet meer te horen in de mix.
Sta ik naast/bij de set dan klinkt het goed, doe ik er een paar stappen vanaf dan verdwijnt het geluid.
Het lijkt dus aan de fortress te liggen.

Vogende stap beide eindversterkers is proberen met de nightbass.

Maar wie weet is er zeer binnen kort een oplossing in de vorm van een oude fender pa-100, zou kwa bouw ongeveer gelijk zijn aan de bassman/twin reverb.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Bericht door Lacertus »

Leuke test... ik ga dit wel even volgen!
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Bericht door Kaboemba »

Goed we gaan verder, de Hughes and Kettner is het dus duidelijk niet, laatste keer alleen met de tech para 300 versterker gespeeld over de avatar speaker en dat was al heel veel beter.

Na een helse toch (33 km file tussen Utrecht en Gouda heb ik eindelijk de SWR Mo bass binnen en ook nog een yamaha T100c (poor mans slo) gitaar buizencombo.
Ik was heel erg benieuwd hoe die het er vanaf ging brengen.
Gisteren eindelijk de ruimte om e.a. uit te proberen.
Eerst over de 1x12 avatar, dit klonk gelijk al lekker, die avatars zijn heerlijk direkt (hifiig), de ingebouwde effecten zijn niet allemaal super en ik ben niet echt van de distortion.
Clean 9zonder effecten, distortion of EQ) klinkt het helemaal goed over de 1x12, echter als ik de EQ inschakel heeft hij moeite met de extra bas die ik er in zet, het stuk je van ongeveer de g (op de e snaar) tot de b (op de e snaar) een overstuurd/gruizig bijgeluid. Niet helemaal lekker dus).
Maar goed het is ook met ongeveer alle bas er in op een 1x12.
Nog een beetje met de effecten zitten spelen, chorus goed bruikbaar en redelijk wat ik zoek in een chorus, filter met lichte instellingen bruikbaar, distortion doe ik nauwelijks wat mee, waveform ook deze is met lichte instellingen voor mij bruikbaar.

Vandaag de 2x12 tech aangesloten en dat klonk direct nog beter en deze lijkt veel beter met de extra bas instelling om te kunnen gaan.

kortom, deze versterker lijkt erg goed, al zijn de effecten voor mij beperkt inzetbaar.
Dit was echter weer de thuis situatie, dinsdag maar weer is kijken hoe het tijdens het oefenen stand houdt. Dan over de 2x12 avatar.

Overigens staat de 1x12 avatar vanaf nu op marktplaats, twee 2x12's lijkt mij zat.

wordt vervolgt.
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Bericht door Kaboemba »

Hij deed het fantastisch !!!!!!!!!!!!! ongeveer 10 minuten.
Daarna viel het geluid weg en was er die heerlijke geur van doorgebrande elektronika :evil: :evil:

Gelukkig had ik nam mijn tech in de auto staan.

Net toch even open gehaald, alles zag er netjes uit, doorgebrande zekering vervangen en even aangezet.
Het verdomme wel een lasapparaat, zelfde geluid, zelfde lucht en zelfde licht effect, oftewel hij is echt naar de klote :cry:

deze gaat dus eerst maar in de reparatie, iemand nog een goed adresje, in een straal van 50 km om deventer ?
Plaats reactie