London City Sherman 300

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Dat "opnieuw vet opdoen" is helaas NIET mogelijk :wink:

weg = weg :mrgreen:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ah.... bas spelen doe je op je bas toch? :twisted: :dance: :lol:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Muziekschuur schreef:Ah.... bas spelen doe je op je bas toch? :twisted: :dance: :lol:

dat is , denk ik , heel goed mogelijk :D
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

MR. LEE schreef:ik las hier in het begin van het draadje , dat de knopjes zo mooi soliede aanvoelen als je er aan draait .

Dit kan wel waar zijn , maar is eigenlijk fopperij .
De asjes zijn ingesmeerd met een soort taai kabel-vet , waardoor ze bij het draaien soliede en degelijk aanvoelen.

Na een eerste schoonmaak/service beurt , wanneer de potmeters gereinigd worden is dat taaie vet weggespoeld of dermate verdund , en draaien ze daarna direct super-licht :mrgreen:

( dat geldt voor zowat alle modernere versterkers waar zgn "japanse potmeters" in zitten )
kan je er nadien dan niet gewoon terug vet indoen ?
zolang het werkt is het goed voor mij
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

nee man ,----is ook niet erg ,-----niemand zeurt er over hoor :D

Je potmeters draaien dan gewoon licht , maar alles functioneert nog perfect dan .

In principe ! , zijn japanse potmeters niet uit elkaar te halen zonder ze dan definitief te vernielen .
( hoewel ik er wel eens van 2 stuks eentje moet maken , waarbij ik 'r dan 1 op-offer , vanwege een speciale uitvoering die ik dan moet zien te redden :wink: ,------maar lekker makkelijk gaat 't echt niet :| )
Johan59
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2015, 12:51

Bericht door Johan59 »

Heb een Sherman300 gekocht , en wat mij opvalt is dat de ventilator inderdaad veel geluid maakt.
Ik vraag mij af of zo,n ventilator echt nodig is? En zoveel lucht verplaatst dat ding niet.
Niet alle tube amps hebben er één begrijp ik.
Misschien weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Misschien een andere erop zetten van een oude computer of zo.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Heb je een compressor (lucht)? gebruik die dan om de ventilator schoon te maken. Een fan begint (meer) geluid te maken als stof op de bladen ligt waardoor hij iets uit balans gaat liggen en de fans meer tegen de lucht slaan=geluid.

Als hij aangesloten is met 3 pin is dat prima mogelijk. Dan kun je via de grote computerzaken een nieuwe fan kopen. Draai ook even aan de fan als hij uit staat. Als je dan "iets voelt" kan het zijn dat het lager van het asje defect is...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Johan59
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2015, 12:51

Bericht door Johan59 »

Bedankt voor je reacie,
Hij is splinternieuw uit de doos (wel op de 2ehands markt). Dus vuil kan het niet zijn , het is gewoon een ontwerpfout. Chino gaf het in zijn beschrijving ook al aan.
Ik ga hem eens demonteren , misschien is het wel de lucht die tegen het rooster blaast. Hij maakt ook enorm veel toeren, het lijkt wel een fohn.
Anders een andere fan erop zetten.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Let, bij de aanschaf van een nieuwe fan, op de diameter, het aantal sones (andere eenheid als decibel, maar soort van het zelfde). Iets onder de 20db is een slimme zet. Vaak kun je ook een versie vinden die de helft van de revoluties per minuut draait (RPM). Dus dan is hij stiller. Als zijn bladen schuiner staat of groter zijn verplaatst hij evenveel lucht als het origineel. Ook kun je een aanduiding vinden van het aantal m3 meter aan lucht die de fan verplaatst. Als die groter is en het rpm is lager en het aantal sones is lager dan heb je de fan gevonden die je zoekt.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Johan59
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2015, 12:51

Bericht door Johan59 »

Fan eruit gehaald , het is een DC Brushless PL80S24H, een 24DC en 0,2A . (2 pins)
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan geen specificaties vinden. Als je naar het opgenomen vermogen kijkt (24x0.2=4,8W) verplaatst hij best wel wat lucht.
Bij Conrad maken soortgelijke fan meest 3250rpm en verplaatsen zo'n 60-70 m3/h lucht.
Er staan ok fans van 52 m3/h op 2400rpm en 40 m3/h met 1900 rpm. De dB komt niet onder de 20.
Wat is wijsheid? en is die fan wel echt nodig? er zit opening genoeg in de kast!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Kijk nog ff bij Alternate... Die hebben meer keuze denk ik. Heb je een foto van de connector en van de fan zelf?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Johan59
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2015, 12:51

Bericht door Johan59 »

Zit gewoon met twee kabelschoentjes vast

https://www.dhresource.com/albu_87389647 ... l-ball.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan59
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2015, 12:51

Bericht door Johan59 »

Ik heb vandaag contact gehad met Tube Amp Care in Delft, die hebben er één besteld met een debiet van 60 m3/h en 22 dBa.
Probleem wordt dus binnenkort opgelost.
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Ben benieuwd of dat het oplost.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Plaats reactie