Filmpje Adamovic Jupiter

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Filmpje Adamovic Jupiter

Bericht door wombatboter »

Heb deze ochtend beetje zitten pielen op het ding..
Geen uitgebreide review maar het geeft een idee van de klank (helaas wat YT-compressie) alhoewel er natuurlijk nog veel meer mogelijk is want ik bespeel de bas op mijn manier terwijl iemand anders er een totaal andere interpretatie kan aan geven.
Ben er ook nog niet uit of de Tecamp-speaker de klank niet ietsje "vuiler" maakt dan hij eigenlijk is... ben nog steeds van plan om toch binnenkort de Genz Benz Ubercab in Maaseik te gaan uittesten.. Zo'n moderne bas vraagt misschien eigenlijk ook om een wat meer sprankelende speaker.
Sorry voor wat lichtgespiegel op de hals maar er is allemaal niet over nagedacht..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H-bryf-zXQY[/youtube]
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Wat een prachtige Bas is het toch! En hij klinkt zelfs goed op een IPad! :cheer:
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Klinkt goed zeg, en wat speel je toch makkelijk! 8) :worship:
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Bedankt... zit al enkele dagen uitsluitend op deze bas te spelen en daarnet even de Pedulla vastgenomen.
Leek wel een zware vrachtwagen waarmee ik moest rijden en opeens moest ik de hals wat meer ondersteunen..
De Adamovic is echt bespottelijk licht... alles lukt makkelijker, posities zijn heel bereikbaar en er is een zeer snelle egale respons.
Had ergens gelezen dat er echt was nagedacht over de afstand van de brug om minder ver te moeten reiken met de linkerhand en dat voel je ook. Ook voor mensen met rugproblemen is dit een aanrader.
Niet alle klanken zijn even bruikbaar maar hoeveel keer verander je van sound ? Op de meeste bassen die ik gebruik blijft alles bijna altijd bij het oude en wijzig ik amper dingen. De Jupiter heeft die ene erg inspirerende klank al die ik graag hoor dus dat is al aardig meegenomen.. Ben benieuwd om het ding binnenkort eens live op een podium los te laten want thuis is het vaak nog te veel sprookjeswereld...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basic5
Berichten: 242
Lid geworden op: 18 jun 2008, 07:52

Bericht door basic5 »

Geert,

'n mooie bas! komt me wat klein over trouwens, of is dat gezichtsbedrog? knap gespeeld.

Wellicht ligt dat aan mij, (dus mijn techniek) maar ik vind het bijzonder dat je zonder draaien aan de knoppen, een geluid er uit kunt halen dat redelijk universeel te gebruiken is. Ik draai altijd, zowel op m'n Mike Lull of Tobias (niet de slechtste basjes dacht ik/dat excuus kan ik niet gebruiken...), voor slappen beide pu's aan en wanneer ik gewoon met de vingers speel neig ik gauw naar het bridge pu. Afhankelijk van hoeveel laag ik er in wil mix ik dat nog iets terug, maar ik ben dus eigenlijk veel m'n balans op de bas aan het verstellen in vergelijking met wat jij doet.
Zoals het in je filmpje klinkt, mis ik er ook niets aan.

leuk te zien! bedankt voor de moeite.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Erg leuk filmpje en heerlijk eigenwijze bas, klinkt ook dik in orde. Je speelgemak is bijzonder en elke keer weer leuk om te zien!
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

goed filmpje :) en een mooie bas :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Ik vind de bas geweldig klinken, zowel passief als actief. Maar dat zal mede ook door de bespeler komen.
Mooie bas ook.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Na je lyrische verhalen over de Jupiter werd ik écht benieuwd Geert, wat een prachtige klank komt er uit de bas! Zelf zou ik 'r absoluut niets mee kunnen, dat hoeft ook niet, jij kunt er perfect mee uit de voeten zo te zien/horen ;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Bedankt... hoe langer ik 'm heb hoe beter ik 'm vind en ik heb er mijn draai in gevonden...
Vermoedelijk hoort het bij het eerste fase-proces maar ik raak geen andere bas meer aan... het gewicht en de makkelijke bespeelbaarheid zijn zo'n pluspunt. Ik had 'm zaterdag meegenomen naar Strings and Things in Antwerpen en drie bassisten hebben er op gespeeld (waaronder ook BGF -er Evil Andy) en die waren toch ook erg onder de indruk..
Snaren plakken tegen de hals en toch rammelt dat ding niet...
Plotseling begrijp ik waarom die kerels zoals Bona zo over die halzen kunnen razen.. de juiste bas in de gretige handen en je geraakt al verder.
Ik heb er al dingen op gevonden en kunnen spelen die ik nog niet op andere bassen kon en inspiratie is toch het belangrijkste bij een bas... duur of niet.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Case
Berichten: 698
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:14

Bericht door Case »

Intrigerende bas.
Kan je nu al wat meer uit de voeten met de andere beschikbare sounds?
In het filmpje kom je steeds terug op die ene favoriete setting.
Fender | 

Case topic !
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik ben veranderd van setting... wél dat ene element nog steeds maar andere schakelstand en ik ruil af en toe met een andere stand in de schakeling waardoor het wat vetter klinkt.
what fools these mortals be
Plaats reactie