Hagstrom FXB200

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Hagstrom FXB200

Bericht door Ernst »

Allereerst het plaatje:

Geen zin om te klooien met photobucket, gewoon dit linkje aanklikken en da's mijn nieuwe basje! :dance:

https://www.hagstromguitars.eu/en/index. ... &Itemid=14" onclick="window.open(this.href);return false;

En nu het verhaal.

Ik was dus al een poosje op zoek naar een backup bas. Maar dan een dusdanig aardig exemplaar dat het ook een mainbas zou kunnen zijn, mn voor mijn bluesrock band. Die klaagden al over het geluid van mijn actieve sr520b soundgear :facepalm:

Veel uitgeprobeerd aan jazzen, precisions etc en het andere standaard feedback assortiment. Totdat via de marktplaats de hagstrom mn pad kruiste. Ook nog dicht bij huis, schappelijke prijs kunnen afspreken.

WAUW!!

Aangenaam verrast door de klank! Niet zomaar precision, maar .... de beste combi van een jazz en een P: dus: de body en dragende toon van de P, met de warmte van een jazz. Strak en donker. Eenvoudige config, volume en toon. En niet zo maar een toonregelaar die het geluid wollig maakt, maar de definitie blijft grotendeels overeind. Zo mag je het ongeveer beschrijven, verwacht echter niet de punch die een precision heeft.

Ook Wauw: bespeelbaarheid. Breedt van de hals als een P, maar niet de boomstam, dus dunne hals. Prettig bespeelbaar dus

Minder WAUW:

De hardware.... zal ongetwijfeld degelijk zijn, maar wat is die brug kl*te af te stellen! Je moet een of ander inbusje losdraaien (tis toch verdrr... geen gitaar met floyd rose??) en dan het zadeltje met een draaibeweging (ja echt...) omhoog of omlaag zetten, dus snaar eraf en draaien maar pfffff.... maar goed eenmaal geintoneerd en afgesteld dik in orde.

DUS:
Als je eens wat anders zoekt dan een p of j, probeer dan eens een hagstrom. Ze hebben een aantal gave modellen. Musicstore heeft ze, en enkele NL webwinkels ook.
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

:cheer: Gefeliciteerd! :cheer:

Leuke review.


Ik heb met de gedachte gespeeld deze Hagstrom te kopen echter de afstand heeft mij daarvan weerhouden. Zijn vraagprijs van € 150 was belachelijk laag, want ik zag dat deze bas nieuw bij Thomann € 422 kost.
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Bericht door Ernst »

dat klopt... gelukkig was het voor mij een kleine omweg. Vandaag de bas in mijn rock coverband geprobeerd. En test geslaagd!! De p met J vergelijk ging ook hier op. De bas "draagt" en "snijdt" tegelijk in de mix. Zeer binnenkort test in de bluesrock band.

Tot nu toe ben ik een tevreden mens! :D :D :D
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Ik heb er alle vetrouwen in dat deze bas in je bluesrockband prima gaat bevallen. :)

En wat de brug betreft, misschien vervangen door een Gotho201?
Afbeelding
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Bericht door Ernst »

Bedankt voor de tip. Maar de brug die er nu opzit is erg stabiel moet ik zeggen. Ik laat ze maar gewoon origineel. Ik neem het ongemak maar voor lief :)
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Jack

Bericht door Jack »

luie mensen :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Ik heb deze bas getest voor Gitarist (test staat in #249). Vond het voor het geld een prima bas, maar de klank blijft erg op de vlakte.
Plaats reactie