Kleine review Marshall DBS stack

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Kleine review Marshall DBS stack

Bericht door Madmac »

Hallo, ik heb gisteren voor 't eerst op deze set gerepeteerd:

Afbeelding

In 't verleden repeteerde ik bij die band met de Henry + Genz Benz Shuttle 6.0. Nu heeft de zanger zijn kelder geïsoleerd en klonk mijn set héél anders, echt boomy. Ik moest het héél stil zetten om niet vervelend hard te staan.

Gisteren met de Marshall set was het anders. Ik heb hem met de achterkant naar een hoek geplaatst om meer uit de basreflex te halen. De onderste cab heeft grotere basreflexgaten dan de bovenste en gaat ook duidelijk dieper op zichzelf.
Dan aangezet op hetzelfde volume waarop ik 'm thuis getest had - hard dus - en het klonk dadelijk goed. Niemand kloeg over het volume :shock:
Vervolgens toch maar stiller gezet en de set bleef duidelijk en gedefinieerd klinken. De hele ruimte was gevuld met geluid zonder dat het storend werd.
Wat opviel zijn de massa harmonischen die de set weergeeft, héél warm en 'tuby'. De prima Eminence speakers doen hun werk blijkbaar prima.

Nu ik op deze set gespeeld heb, begrijp ik zelfs niet echt waarom er niet meer positieve dingen over te vinden zijn. Dit was destijds ('95) een zéér dure set en dat hoor je nu wel.

Als je op zoek bent naar een goed klinkende tweedehands amp mag je de DBS 7400 ook wel eens testen, indien je 'm tegen komt. Deze mag voor mij toch boven de Hartke HA 3500 en misschien zelfs boven de T-max geplaatst worden, maar dat valt nog af te wachten met een vergelijkende test.

Specs (uit 't hoofd):

Marshall DBS 7400 amp:
400 watt@2 Ohm
Tube of solid state mixbaar met blendknop
Deep en bright switches
Low en high draaiknoppen
Een switchable en regelbare compressor
Een 9 bands EQ, schakelbaar
Twee speakon uitgangen
DI, op de front pre of post te switchen
Tuner out
Link in en uit (enkel voor andere DBS amps blijkbaar)
Line out met niveauregeling

Marshall DBS 7210 cabs:
2 Eminence speakers
400 watt@4 ohm
32 kg

Afbeelding
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5051
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Hee madmac, leuke review. Ik heb zelf een Marshall combo gehad wel een andere serie volgens mij. Maar ik was er enorm tevreden over het versterkerdeel was naar mijn smaak. Met die blend knop kun je heel veel verschillende karakters realiseren, zelfs een milde tubeoverdrive wanneer je de gain flink opschroeft.

Als het ding niet onhandig zwaar was had ik hem nog steeds, volgens mij heeft hazb74 hem van mij gekocht.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Heb ooit een DBS 4x10 combo gehad. Heerlijke amp.
Ging als de brandweer en lekkere sound. Helaas was hij veel te zwaar.
Anders had ik 'm echt niet weggedaan!
Veel plezier er mee man!
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Plaats reactie