Nobels Bass Overdrive (ODR-B)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

lukt het ook niet met rechtsklik en "doel opslaan als" of iets dergelijks?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
stingray
Berichten: 377
Lid geworden op: 23 mei 2005, 23:09

Bericht door stingray »

ou est la sortie schreef:Ik krijg de soudclips niet aan de gang, weer dat rooie k**kruisje in beeld...
:? Rood kruisje? Dat krijg je toch alleen als een afbeelding niet ingeladen kan worden? Of bedoel je een messagebox (waarschuwingsvenster) met een rood kruis?
What's the Speed of Dark?
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ghehe, op Talkbass wordt het geluid van de Nobels zelfs vergeleken met dat van de Fulltone...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

check bij music/recording als je je mp3 wilt hosten :wink:
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Blur - Song 2!

Die klinkt wel lekker met dat effect. :)
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

lekker over the top he?
Pas op, achter je!!
reno
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2005, 21:51

Bericht door reno »

Hm, jammer dat Nijmegen zo ver is. :(
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Dan laat je dat ding toch naar je opsturen?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Pipedown
Berichten: 580
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:30

Bericht door Pipedown »

Sound Clip 2 is egt cool :D
maar 3 mag er ook wel wezen :P

BTW kan iemand aan een soundclip komen van DOD FX91(bass-Overdrive)??

Greets The Bassman

Squier Vintage Modified Precision Bass
Ashdown MAG300 Top.
Ashdown 4X10 MAG Deep Cabinet.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Re: Nobels Bass Overdrive (ODR-B)

Bericht door Niels »

Zo, deze even omhoog schoppen.

Afgelopen dinsdag ben ik ook even bij Bassmatters langsgeweest om hem uit te testen. Conclusie: Prima overdrive voor weinig geld en dus heb ik hem gekocht. Tot nu toe haalde ik een subtiele overdrive uit mijn Boss OC-3 (ocataver met overdrive) als ik deze nodig had, maar dit is toch wel een heel stuk beter. Omdat ik een overdrive nu niet echt standaard aan heb staan (ik gebruik het op moment in 2 nummers) vond ik het een beetje onzin om een dure van EBS ofzo te kopen.

Ik heb hiervoor al eens eerder een bas overdrive in pedaalvorm gehad en dat was de Boss ODB-3. Daar kreeg ik niet echt een lekker geluid uit (heb ik vrij snel weer verkocht) en met deze had ik direct het geluid dat ik zocht gevonden zonder veel aan knoppen te hoeven draaien.

Met mijn eigen versterker heb ik hem nog niet kunnen testen. Morgen spelen we in een café en voor de tijd spelen we de set nog even door in de oefenruimte. Dan ga ik hem even goed checken en kijken wat de beste instellingen voor mij zijn.
Wilbert schreef:Ik ben zeer tevreden. Vind dit pedaal veel bruikbaarder en veelzijdiger dan bijvoorbeeld de ODB-3 van Boss. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik ook! Dus als je op zoek bent naar een goedkope, goed klinkende overdrive dan is deze zeker de moeite waard om eens te checken. Morgenavond weet ik beter hoe hij klinkt omdat ik hem dan met mijn eigen set en samen met de band heb kunnen testen. Mocht ie dan achteraf toch nog 'kwalitatief uitermate teleurstellend' zijn dan laat ik het natuurlijk ook even weten ;)
Plaats reactie