review: Kala Ubass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

jeroentg schreef:
Erelid schreef:Dat is echt top zeg! :D
Thanx! Nu nog een 'feedback freezer' erop en ik kan me vrij bewegen op het podium ;-)

Kala Freezer

Ze feedbacken op deze volumes!...
Die zal ik ook nodig gaan hebben dan. Heb 'm nog niet gebruikt op het podium.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

mmm, shipping is $ 34.... :facepalm: even kijken of dat anders kan..
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Heb gemaild naar de plaatselijke muziekzaak of ze 'm kunnen bestellen. Ben benieuwd...
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Heb ik ook gedaan. Kijken of de service zover gaat..
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Hebben jullie echt last van feedback?

Ik heb de U-bass nog niet geprobeerd in een zaal met overal versterking, maar als ik 'm in m'n versterker plug, die vol open zet en de uke er vlak voor hou terwijl ik speel, geeft dat totáál geen feedback (wel ruzie met huisgenoten, buren en buren van de buren). Keek ik erg van op (van het gebrek aan feedback, niet van de ruzie).
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Nou, als ik 'm even voor m'n cab hou, begint 'ie gelijk te feedbacken (vlak voor m'n versterker geen probleem hoor 8) :facepalm: ). En als je dan ook nog wat bas over de monitors hebt, of een mix over sidefills, geloof me, dat wil echt wel. Moet er bij zeggen; wij spelen ook wel op een behoorlijk volume, vaak op grotere podia. Kan me voorstellen dat bij een akoestisch optreden in een café zo'n freezer niet nodig is.

"The Kala FEEDBACK FREEZER for Acoustic U-Basses is a sound suppression solution for Acoustic U-Bassists who play in larger (LOUDER!) situations where feedback can be an issue."

Maar ik kijk er toch ook wel van op dat jij er geen last van hebt op vol volume...
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Nou heb ik dat filmpje van Jeroen zitten kijken maar hij stond daar ook wel voor een flinke zaal...

Peter Verspuy gaat ze niet leveren in elk geval. Helaas.
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Het blijft toch een beetje een gek ding als je het ziet in een livesituatie, zo'n U-Bass.

Afbeelding
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Na een bedrijfsongeval met m'n Kala UBass (spruce) is deze onbespeelbaar en moest er een nieuwe komen. Een Kala toch? Ik wist niet eens dat er ondertussen ook andere merken met een Bass Ukelele op de markt waren. Ik mocht van de lokale gitaarboer een gefrette Kala en een fretloze Koki'o op proef mee naar huis nemen. Beiden solid mahogany. Qua afwerking en looks wint de Kala. Op alle andere punten de Koki'o! Vooral het verschil in akoestische sound is ongelooflijk groot. Deze is het dus geworden. Overigens ook mijn eerste stappen op fretloze wegen....

Afbeelding
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
xtala
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:33

Bericht door xtala »

Om maar eventjes omhoog te schoppen.
Dit weekend heb ik toch maar de knoop doorgehakt en er eentje besteld bij Thomann.
Voorlopig vind ik het een heel fijn ding (misschien niet de beste keuze als eerste fretless instrument, maar goed), maar ik heb nog een klein probleempje.
Versterkt krijg ik nauwelijks volume uit de E. De piëzo lijkt me in orde, als ik er op tik tussen alle snaren en krijg ik een gelijk volume. Zou het kunnen dat mijn versterker wat problemen heeft?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Als het alleen de E is, moet je de problemen zoeken aan de instrument kant :) Tikken op een piëzo en dan het geluid vergelijken heeft weinig zin, het kan best dat de E slecht contact maakt met de piëzo bijvoorbeeld. Het is even afhankelijk van hoe het ding in elkaar zit natuurlijk, dat snap je.

Conclusie is helaas wel dat er waarschijnlijk iets niet goed zit in je bas.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
xtala
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:33

Bericht door xtala »

Ik vreesde ook zoiets, goed, dat is dan maar zo. Even de formuliertjes bij Thomann zoeken dan maar.
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Ik heb net hetzelfde gehad met mijn ukelele, de piezo pakte mn bovenste snaar niet op. Productiefout, onmiddelijk omgeruild
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Toen ik de mijne wilde kopen bleken ook de op voorraad zijnde exemplaren daar allemaal last van te hebben. Productiefout. De nieuwe voorraad was goed.

Terug sturen dus. Dat kan bij Thomann.
Plaats reactie