review: Kala Ubass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

interessant! jammer dat hij hem niet een keertje laat horen
Ik had gehoopt er in Musicstore er eentje te kunnen testen maar daar hadden ze er geen,
het lijkt me een erg leuk instrument maar als ik hier al lees dat het volume niet meekan met een acoustische gitaar, verliest het toch wel wat van zijn aantrekkelijkheid
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Archibald schreef:[...]
het lijkt me een erg leuk instrument maar als ik hier al lees dat het volume niet meekan met een acoustische gitaar, verliest het toch wel wat van zijn aantrekkelijkheid
Er zijn nauwelijks akoestische basgitaren waarvan het volume meekan met dat van een akoestische gitaar - behalve misschien als die gitaar een héél stil flutgeluid produceert. Dan kun je dat ook niet verwachten van een ukelele. Je kunt zo'n Kala U-bass wel horen in een niet te rumoerige huiskameromgeving, dus onversterkt oefenen wil nog net lukken. Maar door een versterker gejaagd, klinkt het ding super. Vind ik dan.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

ja daar ben ik me van bewust hoor!
Ik heb zelf een Eko BA4, dat ding is echt wel luid, maar geen idee hoe het zich verhoudt met een acoustische gitaar, nog niet de kans gehad dat te testen.
Maar ik meende ergens te lezen (of ik herinner het me fout) dat iemand beweerde dat het luider was dan een acoustische basgitaar, vandaar, en dat leek me dan toch een voordeel, om acoustisch te kunnen jammen met een gitarist, zonder een belachelijk te grote acoustische bas te moeten meezeulen, maar begrijp me niet verkeerd, ik blijf nog steeds benieuwd naar die instrumenten.

dit kwam ik ook net tegen:

https://www.kalabrand.com/Support/2013U-BASScatalog.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22623
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb zowel een akoustische als een Kala U bass....beide bassen kunnen echt niet tippen aan het volume van een elektrisch versterkt instrument.
Ze verzinken in het niets en geven niet genoeg laag om iets wezenlijks toe te voegen aan een groepsgeluid wanneer je ze niet inplugt (ooit nog vergeefs die akoustische gebruikt op een tuinfeest met akoustische gitaren rondom mij)...
Je moet een veel grotere klankkast hebben om voor dat laag te zorgen en zelfs bij de akoustische is het imo een te groot compromis...(toevallig heb ik beiden uitgeleend aan BGF'ers, dat wil misschien iets zeggen :-))
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15129
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Laag + klein + luid + akoestisch bestaat gewoonweg niet :)

Kijk maar naar het verschil in formaat tussen een viool en een contrabas.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Door Aquila is er een ubass achtige ontwikkeld die akoestisch wat beter overeind blijft. Het heet de Short Bass One. Er zijn plannen om nog andere modellen uit te brengen, vandaar de One.

Hier zie je een vergelijking met een Ubass en een akoestische bas en hoor je dat de shortbass harder klinkt
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nfwobF18W8g[/youtube]
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

En hier te koop voor 438,-

https://www.mercatinodellukulele.it/inde ... =1&lang=it" onclick="window.open(this.href);return false;
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

.
Laatst gewijzigd door Erelid op 23 jul 2013, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Heel erg blij met m'n Kala spruce-top! Nu een paar gigs gedaan, erg dik!!! (Combinatie met kleine drumkit en guitarlele werkt ook erg goed! :-))

Afbeelding
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

tof!
Ik blijf het een superfijn instrument vinden. Ik gebruik 'm in een trio met twee ukuleles. Afgezien van een contrabas is er weinig zo dik qua sound.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Helemaal mee eens, de monitormixer op dit bewuste podium was 'blown away'; zeer aangenaam verrast.

Ook leuk: je ziet het publiek wijzen en er over praten. Ze zijn soms echt aan het zoeken waar die bas nu toch vandaan komt. :mrgreen:

PS: 'we tigers' ik vond je review zeer duidelijk en het is één van de redenen dat ik tot aanschaf ben overgegaan. Thanx!
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Tada!!! Net wezen "halen" :lol:
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Kala U-Bass in actie:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-2DhCty0KUQ[/youtube]
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Dat is echt top zeg! :D
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Erelid schreef:Dat is echt top zeg! :D
Thanx! Nu nog een 'feedback freezer' erop en ik kan me vrij bewegen op het podium ;-)

Kala Freezer

Ze feedbacken op deze volumes!...
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Plaats reactie