Review: Fender Road Worn P & Fender American Standard J

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Review: Fender Road Worn P & Fender American Standard J

Bericht door Joreeeen »

Hallo iedereen!

Aangezien ik samen met mijn vriendin op bezoek ben bij haar zus, in Enschede (is vanwaar wij wonen zo'n 6uur trein), wou ik graag eens naar The American Guitar Store gaan. Stond gisternamiddag op het programma :dance: !
Ik heb er 2 uitvoerig getest; de Fender Road Worn Precision & de Fender American Standard Jazz.
Hier komen de reviews! (links zijn de bassen in die kleur zoals ik ze getest hebt!)

Fender Roadworn Precision:
De eerste bas die ik in mijn handen kon houden was de Fender Road Worn Precision Bass, zag er echt mooi uit! Maar schijn kan bedriegen! Na de eerste noot had ik al het gevoel van; Nee, dit is het toch net niet! Kraakte langs alle kanten! Stond gestemd maar was helaas niet afgesteld! Aan de knoppen draaien had eigenlijk geen/weinig effect; het kraakte, geen effect en ze stonden los (niet de knoppen, maar gewoon heel de potmeter)! De pick-ups klonken relatief goed, maar weeral het probleem dat niks afgesteld staat! Ook enoooooooorm veel fretbuzz! Volgens mij recht uit de doos en wat gestemd!

Fender American Standard Jazz:
Vervolgens heb ik de Fender American Standard Jazz Bass getest! Deze vond ik echt goed afgesteld! Veel beter dan de Road Worn! Maar het mag wel voor die prijs. Pick-ups waren wel echt goed! Geen fretbuzz! Echt nergens! Intonatie perfect! Knoppen kraakte niet! Gewoon een perfecte bas! In 1 woord is de Fender American Standard Jazz Bass perfect te noemen!

Zelf vond ik mijn eigen Squier Affinity beter dan de Road Worn, terwijl mijn Affinity ook recht uit de doos kwam (heb enkel de intonatie wat bijgewerkt)! Zal wel een mindere zijn!

Over de winkel zelf kan ik zeggen dat ze bij gitaren keuze zat hebben, maar dat het aanbod bassen is in mijn ogen een beetje klein! Van accessoires en amps zijn er veel aanwezig, maar ook onbekende merken, waar ik nog nooit van gehoord. Vond het jammer dat ze de American Special niet hadden, aangezien dat dat waarschijnlijk mijn volgende bas wordt!

Groetjes! :worship:
Joren
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

slecht natuurlijk van zo'n winkel dat ze t spul niet fatsoenlijk afstellen voordat ze ze in de winkel hangen. Desalniettemin hoeft de bas er nog niet slecht om te zijn. De slechte pots is wel wat anders natuurlijk!
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Raar van die pots, in de Roadworn series zit voor zo ver ik weet gewoon CTS spul.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Mijn oren fluiten nog na man... :facepalm:
Haico

Bericht door Haico »

Joreeeen schreef:Fender Roadworn Precision:

... zag er echt mooi uit! Maar schijn kan bedriegen! ...

Dit begrijp ik niet. Dus het zag er uit als een waardeloos afgeleefd oud ding, en het voelde/speelde als een waardeloos afgeleefd oud ding.

Dan is er toch niets mis met je impressie?! :D
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Haico schreef:
Joreeeen schreef:Fender Roadworn Precision:

... zag er echt mooi uit! Maar schijn kan bedriegen! ...

Dit begrijp ik niet. Dus het zag er uit als een waardeloos afgeleefd oud ding, en het voelde/speelde als een waardeloos afgeleefd oud ding.

Dan is er toch niets mis met je impressie?! :D
De bas zag er leuk uit, ben wel voor zo'n vintage uitziende bassen, maar hij speelde voor geen meter! :jaaaaa:
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik vind dit geen review van twee bassen, maar van de winkel. Heb je de staat van die Roadworn aangekaart bij het personeel?
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Inderdaad. Jij beoordeelt de bassen puur op hun afstelling. Dat zegt niks over de kwaliteit van de bassen. Als ze allebei goed afgesteld zijn heb je twee andere instrumenten.
Joreeeen schreef: Vervolgens heb ik de Fender American Standard Jazz Bass getest! Deze vond ik echt goed afgesteld! Veel beter dan de Road Worn! Maar het mag wel voor die prijs.
een goede afstelling heeft ook niks (of niet altijd) met de prijs te maken. En zo extreem duur is zo'n Fender standard jazz nu ook weer niet. Als je ze vergelijkt met andere bassen is dat de middencategorie. Je hebt wel gelijk dat je voor zo'n bedrag een goed afgestelde bas mag verwachten, maar dat ligt puur aan de winkel.
Laatst gewijzigd door basloze fret op 14 aug 2011, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

+1

Niets over sound of bespeelbaarheid, met alleen 'de pickups klonken relatief goed' schiet je niet zoveel op. En jammer van die P, maar over het algemeen is TAGS een zeer geschikte winkel met prima spullen in hun assortiment. Ik vond het assortiment daar ook altijd interessanter dan bij de gemiddelde winkel, dus ik snap de review niet zo goed. Kan me tenminste niet voorstellen dat dat de laatste paar jaar opeens veranderd is (het is al een tijd geleden dat ik er geweest ben, komt nooit meer in Enschede).
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Ik houd overigens niet zo van relic, maar het geluid van die roadworn P vond ik in een eerdere test niet tegenvallen!
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Basshoofd
Berichten: 253
Lid geworden op: 16 nov 2009, 13:49

Bericht door Basshoofd »

Ze stellen normaal gesproken alle instrumenten goed af daar! Net zoals de jazz! De selectie is niet heel groot maar ze hebben wel mooi spul! Als je het even had gemeld dan hadden ze waarschijnlijk direct die precision gefixt!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

TAGS heb ik zeer goede ervaringen mee. Toen ik mijn Lakland daar kocht had ik een gerinkel op de A snaar door de te lage afstelling. Nadat ik dit had aangekaart werd ter plaatse voor mij afgesteld.

Bij de aankoop van mijn Squier CV60 ook de Fender Road Worn P getest. De Road worn zat beter in de mids en het hoog dan de CV60, maar ik had er het geld niet voor. De afstelling was toen goed te noemen. Tevens had ik eerder de Highway getest en vond dit een standaard klinkende jazz, niet slecht maar mist voor mij wat. Ik vond dat de Road worn veel meer een eigen "karakter" had.
Plaats reactie