Ibanez SR 5005 Prestige

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

A-lex schreef:heb je wel al een keer over een ampeg fullstack (met buizen en een rand overdrive :p zoals die meestal gebruikt worden ) gespeeld :D
Oh haha, ik bedoelde Ashdowns, die waren echt clean toch? :P Als ik je zo hoor heb ik het gevoel dat ik echt voor een Ampeg moet gaan. Toch eens als ik toe ben aan een nieuwe amp kijken voor een Ampeg combo voor kleine optredens enzo :dance:
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

Ik denk bij clean eerder aan iets als epifani, zelf nog niet gehoord :facepalm:

Ook wel akkoord dat er meer is dan fender, maar hou het stil!
Anders gaan de andere goede bassen tweedehands qua prijs in de lucht vliegen :mrgreen:
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

matsjuw schreef:Ik denk bij clean eerder aan iets als epifani, zelf nog niet gehoord :facepalm:

Ook wel akkoord dat er meer is dan fender, maar hou het stil!
Anders gaan de andere goede bassen tweedehands qua prijs in de lucht vliegen :mrgreen:
Kan ook ja, heb er weinig verstand van, heb eens een Ashdown geprobeerd en klonk echt clean en laag. Epifani zou dus ook kunnen ja...

Maar het komt er gewoon op neer dat ik dus vind dat je bassen (als je echt gaat vergelijken op sounds en kwaliteit) je ze gewoon moet testen op een echte goeie fullstack, EQ overal neutraal en dat randje als het kan uit. Gewoon clean signaal. Ook geen effecten tussen de bas en de amp, gewoon direct in. En dan testen :dance:
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Boudewijn Schleijpen
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 feb 2010, 23:51

Bericht door Boudewijn Schleijpen »

Ja het was een weloverwogen keuze,-- geen impulsaankoop.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

als je speciaal voor een snelle bespeelbaarheid en smalle hals gaat, dan kan ik je keus voor deze goeie Ibanez meteen plaatsen.
thx voor de opheldering.
Gebruikersavatar
phoenix555
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 jul 2010, 00:56

Bericht door phoenix555 »

Ehm mensen vinden toch dat squier JV beter is dan meeste nieuwe fender USA? (Niks negatiefs, maar informatie voor mezelf)
Daarnaast is het gewoon eigen smaak... ik had zelf een fender MIJ uit de befaamde E serie en ik vond toch dat mijn Ibanez Sr 600 lekkerder speelde...
De nek was enorm small wat voor mij wel lekker was, als ik een backup of een 5 str zou willen dan weet ik wel welke merk! (OLP :P )
Musicman Stingray '93. || Gallien-Krueger 700RB-II. || Gallien Krueger MBE 212.
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Bericht door Jeroen.D »

Smaken verschillen goddank! Ik kan bv totaal niet goed uit de voeten met een smalle hals, duw me daarentegen mijn Precision met een hals als een kleine boomstam in mijn handen en ik ben vertrokken ... Ieder zijn beestje zou'k zo zeggen :D
Nicky schreef:Kan ook ja, heb er weinig verstand van, heb eens een Ashdown geprobeerd en klonk echt clean en laag.
Ik speel over een Ashdown (Five Fifteen combo) en die geeft idd een redelijk laag geluid. Ook erg warm en vol, maar om er een zekere 'crisp' uit te krijgen moet ik redelijk wat moeite doen. Kan er ook wel aan liggen dat de versterker alleen maar een 15" speaker heeft. Over het cleane heb ik geen mening, kan het namelijk niet vergelijken met een andere versterker :P
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ashdown is verre van clean en strak.

Zo, is dat ook weer uit de wereld en kan men nu weer verdergaan over de SR.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

deevit schreef:Ashdown is verre van clean en strak.

Zo, is dat ook weer uit de wereld en kan men nu weer verdergaan over de SR.
+1 :)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Ik heb zelf eens op een SR505 gespeeld en al vind ik persoonlijk de SR een saai ontwerp om te zien, het speelde erg comfortabel. Ik kan me dus zeker voorstellen dat een luxere en betere uitvoering een zeer fijn stuk muzikaal gereedschap is. Het basismodel gaat ook al behoorlijk lang mee en heeft zich dus wel bewezen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Haico

Bericht door Haico »

Laatst was ik bij Feedback een hoop bassen snel geprobeerd. Lakland, Sandbers en 2 Ibani SR Prestige. Die Ibani hadden echt indruk gemaakt op mij. Functionele bassen met een eigen smoel.

Het maakt mij zeker benieuwd naar de nieuwe SR's met Nordstrand elementen. https://www.ibanez.com/BassGuitars/model-SR1205E" onclick="window.open(this.href);return false;

8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Big Singles? Stoer!
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Lijkt qua specs op mn Sandberg! Mahonie body met big singles :). goeie combi al zeg ik het zelf :mrgreen:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Bericht door Ernst »

ook hier een happy SR (520BK) gebruiker die een fender jazz bas (MIM) erop inruilde. Voor mij was de motivatie het gewicht van de jazz bas. Een spoorbiels zo zwaar...... Het was ff wennen om een goed geluid op de SR te zoeken en te kijken wat de toonregeling doet, maar dan heb je ook een bas die alles aankan. Ronken als een P als je de neckpickup neemt en de mids lichtjes boost, of knorren als een jazz als je schakelt naar brugelement en lichtjes de bas erin draait. En het gewicht he..... fantastisch hier kun je uren op spelen zonder pijnlijke schouders te krijgen

Ook ik ben van mening dat fender bassen , ondanks het feit dat je er hele goeie bij hebt, vaak zwaar overschat worden. Ik heb als backup een squier vm jazz (die "houten") en die speelt en klinkt als een gemiddelde fender voor een bedrag van 3 cijfers ipv 4.
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Hoe ontaard een testdraad van een Iba Prestige in een Fender - Ibanez vergelijking ? Mijns inziens hebben de twee evenveel gemeen als een VW golf (gerenommeerde middelmaat) en een Lotus Elise (iets héél anders).
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Plaats reactie