2x15 & 2x10 on top....... LEKKAHHHH

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Precies.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

@Nicky: neem nou van mij aan dat bijvoorbeeld een dikke Fender Bassman 100 hele andere koek is dan een klein Markbass combo, ik denk niet dat Muziekschuur hier een beetje de grote jongen wil uithangen, hij geeft alleen maar aan dat hij behoorlijk uit zijn dakje gaat van het geluid van een grote basamp en daar is niks mis mee.. Misschien zou je zelf eens een keertje op zo'n kathedraal van een versterker moeten spelen.. Dat het groot en imposant eruit ziet is 1 ding, maar het geluid is zo van een andere planeet.. Tipje: probeer eens de Bassman van Theo als je de kans krijgt dan snap je wat Muziekschuur bedoelt!
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Bornlivedie schreef:@Nicky: neem nou van mij aan dat bijvoorbeeld een dikke Fender Bassman 100 hele andere koek is dan een klein Markbass combo, ik denk niet dat Muziekschuur hier een beetje de grote jongen wil uithangen, hij geeft alleen maar aan dat hij behoorlijk uit zijn dakje gaat van het geluid van een grote basamp en daar is niks mis mee.. Misschien zou je zelf eens een keertje op zo'n kathedraal van een versterker moeten spelen.. Dat het groot en imposant eruit ziet is 1 ding, maar het geluid is zo van een andere planeet.. Tipje: probeer eens de Bassman van Theo als je de kans krijgt dan snap je wat Muziekschuur bedoelt!
Dat snap ik ook allemaal wel, maar de definitie van groter is niet perse beter of lekker, ik denk dat als ik een Bassman sound niks vind toch liever op die Markbass combo zou spelen. Daar gaat het mij gewoon om, als ik een bepaalde versterker een kut geluid vind geven dan vind ik het een kutgeluid, al zijn er 400×15 boxen, dan vind ik het gewoon een kutgeluid. Dat is mijn punt.

Tuurlijk geven grotere speakers soms wel een lekkerder/mooier geluid, ik vind 115 ook mooier dan een 410, maar als ik nou tussen een Ashdown 115-cab met top of een Ampeg 415-cab met top voor hetzelfde geld zou moeten kiezen, ga ik toch voor die Ampeg 415. Zoals ik al zei, groter maakt niet altijd het geluid leuker of iets. Daar draait het me nu om. Ik hoop dat je het nu wel snapt, al heb ik eigenlijk gewoon herhaald wat ik al twee keer heb gezegd.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Hey kalm aan Nicky.. Je reageert wel een beetje fel vind je ook niet? Ik denk dat het wat handiger is om voortaan wanneer je je mening over iets wilt geven je er "ik vind" erbij zet.. :wink:
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Bornlivedie schreef:Hey kalm aan Nicky.. Je reageert wel een beetje fel vind je ook niet? Ik denk dat het wat handiger is om voortaan wanneer je je mening over iets wilt geven je er "ik vind" erbij zet.. :wink:
Ik reager helemaal niet fel :o En ik zeg "lijkt me" dus dan is dat toch ook iets als "ik vind"? Iets als "Ik vind dat een 415 te groot is lijkt me" klinkt toch niet? En ik heb anders wel "vind ik" gebruikt, eigenlijk meerdere malen, echt heel veel.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

Nicky schreef:
Bornlivedie schreef:Hey kalm aan Nicky.. Je reageert wel een beetje fel vind je ook niet? Ik denk dat het wat handiger is om voortaan wanneer je je mening over iets wilt geven je er "ik vind" erbij zet.. :wink:
Ik reager helemaal niet fel :o En ik zeg "lijkt me" dus dan is dat toch ook iets als "ik vind"? Iets als "Ik vind dat een 415 te groot is lijkt me" klinkt toch niet? En ik heb anders wel "vind ik" gebruikt, eigenlijk meerdere malen, echt heel veel.
vooral : hoeveel ervaring heb je ermee? als je er nog nooit over gespeeld hebt kan je je mening er niet over geven vind ik !
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

En je kan ook geen fuck you zeggen tegen mensen die vragen stellen, en je kan ook geen buizenfullstacks vergelijken met markbass combootjes.

Zullen we nu gewoon weer verder gaan?
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Strak plan :jaaaaa:
Bidet as it may
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Prachtige openingspost van Muziekschuur, met veel plezier gelezen. Lijkt me wel leuk om een keer te proberen, echter heb ik geen 2x15 en zelfs geen 1x15. Ik ben meer van de 10" speakers en met een 6 tal ben ik dik tevreden.
Wel top dat iemand es iets probeert wat niet zo gebruikelijk is en zijn bevindingen deelt :yes:


Marten
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Daar zou ik ook graag is over speluhhh,
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Nu ja. Nu ben ik opgevoed met dat iets verkopen met verlies wat je eigenlijk later toch kan gebruiken dom is, heb ik een surplus aan spullen. De 2x15 kreeg ik gratis en inmiddels heb ik een speaker gejat uit de 2x15 van Peavey. En die zit nu in mijn 4x15. Ik merk dat ik trouwens heerlijk zachtjes kan oefenen op mijn 4x15. Heel stom. Maar klinkt prima zachtjes.

Samen met mijn ultrabass bx4500H prima.

Mijn ultieme basrig is toch een 2x12 met een 1x18. Maar, dat is ..... nu ja.... ook lekker.
De 2x15 zal nieuwe speakers krijgen en samen met de 2x15 lekker.

Nu las ik dat Dick dale (gitarist en basislegger van de surf rock) speelt over 2x15 cabinetten. Gitaar dus...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9UmmbF1Zyvk[/youtube]
Hij speelt op Fender 2x15 cabinetten (gitaar) samen met Fender showman heads dacht ik.
Nu speelde ik laatst over dat 2x15 cabinet gitaar, en dat klinkt inderdaad zo...

Binnenkort ga ik es een Dynacord HMS2000 tweeter bovenop mijn 4x15 zetten. Misschien ook lekker.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Geweldige vette P ronk in dat filmpje, lekkahhh 8)
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Plaats reactie