2x15 & 2x10 on top....... LEKKAHHHH

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

2x15 & 2x10 on top....... LEKKAHHHH

Bericht door Muziekschuur »

Iedereen kent het begrip lekker denk ik wel. Nu is er ook een overtreffende trap in het nederlands lekkkerder en natuurlijk het begrip lekkerst. Dat laatste begrip ken ik als bassist niet want.... zeg nou zelf, beter kan altijd... Maar... Dat ejaculatiegevoel, dat rauwe dat... oer..... Daar hebben die hagenezen een heerlijk woord voor... LEKKAHHHHHH heet dat. Om dat begrip te doorgronden als bassist moet je toch..... zeg maar DIEP gaan. Nu kennen we allemaal DEEP. (Da's dat knopje op je eq sectie van je versterker).... Maar DIEP is meer hippie achtig, meer spiritueel. Meer zweet in de palm van je handen als je dat snelle basloopje speelt maar enkele noten langzaam zodat de groove laidback klinkt, maar het vuur onder je snaren vandaan spat....

MAARJA.

Daar hoort dus een dito bas bij en nog belangrijker... Een dito versterker met HEEEEELEEE HEEEELLLLEE GROOOOOOTE SPEAKERS.... . Zo'n installatie waarvan de roadies en je medebandleden al vloeken als ze ernaar kijken. En waarvan de roadies tot halvewege de gig nog na staan te hijgen... Zo'n basinstallatie die dan op het podium staat. Waarna je even terugloopt naar de bar, je een wat zwaarder biertje neemt dan omkijkt en zegt.... best kikke.

Mijn Peavey 2x15 met buizentop is lekker. Mijn Trace met 4x10 is lekker... Mijn 1x12 combo Trace Elliot commando, is lekker (voor thuis). Mijn Behringer 450 met 2x10 en 1x15 begint al lekkerder te worden. Mijn buizentop met 2x18 is erg lekka.......

Dacht ik, laat ik nou eens die 2x10 bovenop mijn 2x15 zetten.... Hmmmmm, ziet er lekka uit. Ok.... Tijd voor spierballentaal. De buizentop erbovenop *&^%#@@!#k*t zwa&^%$#R R70t D^%$ng.

Uithijgen..... (heeeeeelllll lang)..

Toen aangezet....

LEKKAHHH.... Nou begin ik dat haagse begrip lekkaahhhh te doorgronden..... Geluid met kont en smoel.... Lekkahhh lekkaahhh

Misshien tijdens een gig een spanbandje eroverheen.... Maar damn.... Klinkt heel smakelijk.
Al met al kan ik hierbij aan jullie allen bevestigen dat een 2x15 met een 2x10 erbovenop culinair verantwoord is. Het is misschien ietwat ongebruikelijk. En je vind het niet overal. Maar wanneer je het tegenkomt, dan kan ik alleen maar zeggen, puur genieten....

Hmmm.... Nou heb ik in de schuur ook nog 4 1x18 cabinetjes staan......
Maar voor nu, snaveltjes dicht en oogjes toe.... Slaap lekker allemaal...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

2*15 met een 8*10" ziet er evenwichtiger uit vind ik :p
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Nog meer LEKKAHHH

Ik heb nog twee 4x18 cabinetjes staan.... Maar dan wordt het wat onbeschoft.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

heb geen ervaring met 18" maar mss wordt het bruikbaar als je er 4 neemt en dan je laag wat terugdraait?
(zodat je jezelf goed hoort )
als ik over 2*15" speel draai ik laag weg en mids bij :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

@ Muziekschuur,

Probeer je een aardschok op te wekken ofzo? :lol:
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Soort van ejaculatiegevoel... ja.....

Ik heb altijd een haat liefde verhouding met Aces of Spades gehad. Totdat iemand me wees op de enorme basinstallatie van Lemmy..... :worship:

Aces of Spades is ONTIEGELIJK hard opgenomen en in de meeste zaken clipt die opname dan ook ontzettend. Maar heb je een brute installatie dan BRULT die opname verschrikkelijk. Sindsdien heb ik iets met dat soort installaties....

Stel je voor. Mijn buurvrouw (lief mens) heeft zo'n verschrikkelijke stem.... zo'n hoge.... Zo'n EMIEEEEEEELLLL stem (voor degenen die die serie ooit hebben gezien). Dus ik mijn P.A. installatie gekocht (2x3000 watt basversterkers op 8x18 inch en twee 2000 watt versterkers op 8 15 inches en twee 2 inch tweeters (alles bij elkaar in twee subwoofers en 4 full range kasten). Ik had die installatie aangesloten en een cd'tje gevonden met een explosie. Dus even opgezet om de bassen te testen...... BAOOOOOOOEEEEEEEEMMMMMMMMMMM

OHHHHHH FRAAAAAAAANNNNNNSSSSSS WA BIJJJJJJJJEEEEEEE AAAAAAAA DOEOEEEEEEEEE.......










Haahhhhaahhhhahhaahh.

Toch maar effe zachtjes gezet.... 't arme mens.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik weet niet op welke grote podia jij speelt, maar dit lijkt mij totale overkill en lijkt mij niet dat andere behalve jijzelf hier blij mee zullen zijn! En de truc is juist om het andersom te doen, volgens mij. Als alles in de band op zacht volume goed kan klinken zit je gebakken!
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

een möterhead tribute band mss ? :D thha
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Heya Frusti.

Jij weet duidelijk nog niet wat lekkaaahhhh is.

Goeie sex helpt.....

Ja.... de aap is uit de mouw.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding

Ik kwam dit plaatje trouwens tegen op Talkbass.

Wat je ziet is twee cabinetten met een 30 inch speaker links. Een SVT set in het midden en rechts een sunn met 4x15.
Het kan dus nog gekker...

Een plaatje van de EV30W speaker.... 30 inch speaker..... jeetje....
Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

vanaf 22" geeft een speaker toch teveel subfrequenties ?
om nog deftig te werken ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

A-lex schreef:vanaf 22" geeft een speaker toch teveel subfrequenties ?
om nog deftig te werken ?
Het is toch ook alleen maar omdat het KAN!? 8)

:wink:
:facepalm:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb ook geen idee of een 30 inch lekker klinkt. Wel weet ik dat mijn 18 inches gewoon heel lekker klinken. Veel hangt ook af van het versterkervermogen dat beschikbaar is. Dat is met een buizenversterker meestal geen issue vanwege de enorme stromen die mogelijk zijn met de monstertrafo's. Maar met de huidige klasse D is dat ook geen probleem....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ha. En toen was er 4x15...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Muziekschuur schreef:Ha. En toen was er 4x15...
En dat zou je willen omdat? Zelfs voor grote concerten lijkt mij dat nog te groot.. Nee doe mij maar een simpele 115 of 212.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Plaats reactie