Review American Vintage Reissue ´62 Jazz Bass.

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Was me niet eens opgevallen. Echter op de site van saksioni te Amsterdam staat er ook een, ook zonder die strip. Lijkt me dus wel in orde, toch Sanders??

https://www.sacksioni.nl/showImage.php?i ... C03825.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Klopt, die strip deden ze niet meer vanaf 2005-ish, en de mutes monteerden ze toen ook niet meer. Vanaf 2008 werden de kappen ook niet meer gemonteerd (dus ook geen gaatjes meer)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

wel jammer vind ik.. Niet meer zo authentiek..
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Nu na 2 maanden dat dit topic is gestart ben ik benieuwd of de topic starter vincentwaal nog steeds zo te spreken is over deze Jazz. Ik heb nog steeds gas voor zo'n Jazz.


Marten
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
vincentwaal
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 mei 2011, 13:12

Bericht door vincentwaal »

Hendry schreef:Nu na 2 maanden dat dit topic is gestart ben ik benieuwd of de topic starter vincentwaal nog steeds zo te spreken is over deze Jazz. Ik heb nog steeds gas voor zo'n Jazz.


Marten

Absoluut. De bas stelt nog steeds niet teleur. Wel is mijn vrees waarheid geworden en moet de bas nodig een setup hebben, dit natuurlijk ook omdat ze pas een paar maanden oud is. Het winterweer heeft veel invloed op dit halsje. De oplossing ligt echter voor de hand; laat haar zo veel mogelijk in de koffer wonen (staat trouwens ook als suggestie in de handleiding).

Als je op zoek bent naar een ´vintage´ bas, dan is dit de beste (prijs-afwerking/kwaliteit) en meest bruikbare optie aan deze kant van de 4000 euro.
Hoe bedoel je ''iets anders dan een Fender''?
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Dat de hals wat zou gaan werken verbaast me niets zeker omdat de hals zo dun is, vind ik ook niet erg want het is aan te passen en een dunne hals vind ik erg prettig spelen. Mijn Jazz heeft een vrij dikke hals en zelfs die werkt wat, misschien als de bas 30+ wordt dat het minder is.
Goed om te lezen dat je nog steeds zo enthousiast bent!

Marten
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Ik weet het, sorry voor het oprakelen van een jaren oud topic! Ik kon het gewoon niet laten ;)
Vandaag heb ik op zo'n bas gespeeld in het zwart, en wat een goeie jazzbas is dat zeg! Ik dacht dat 7ender en ik nooit vriendjes gingen worden, ik heb toch al heel wat jazzjes in mijn handen gehad (zowel nieuw als vintage). Maar deze lag gewoon zo lekker in de hand en hij voelde zo fijn dat alle traditionele minpunten aan dit ontwerp, die deze ook heeft, daardoor overschaduwd werden. Zoals gewoonlijk was de balans ver te zoeken en de stringspacing een beetje veel van het goede, maar die hals is zo fijn en zonder hem aangesloten te hebben klonk hij al zo lekker. Echt een andere klasse dan Roadworn, Am Special, Am Std., niet te vergelijken.
En ik kon hem nog voor een aardige prijs overnemen ook, maar helaas nog steeds te veel van het goede voor een student. Dat wordt even sparen. :|

Dus dat was mijn eerste ervaring. Maar ik zou er graag nog eens eentje proberen die al een tijdje in gebruik en degelijk afgesteld is. Is er misschien iemand in de regio Amsterdam die zo'n bas heeft staan en tijd en zin heeft voor een kleine '62 RI sessie? ;)
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Kijk even goed naar de knobs op mijn bas. Zelfde setup als de '62. Speel hier al een tijdje mee.
Grootste voordeel vind ik de meer penetrerende sound van noten hoog op de hals.
Voor mij de ideale combinatie van ronk en knor!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=86LXZjEmWTY[/youtube]
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Plaats reactie