Review: 1974 Gibson L9-S "The Ripper"

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Vind de pickups op die promo flyer wel net iets vetter eruit zien, zijn ze zo ook uitgebracht?
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

basloze fret schreef:1100 voor een Ripper met een niet originele finish vind ik wel veel. Normaal zijn deze rond de 700-800 euro met originele finish. Deze ziet wel mooi uit moet ik toegeven.

Helaas geldt dat al een paar jaar niet meer...
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Er staan er nog genoeg te koop voor die prijs hoor, tussen de 700 en 850 euro. Veel meer zou ik er niet voor betalen. Deze modellen hebben nooit zo'n hoge collectors/vintage waarde gehad. Hier nog een mooie G3 op MP bijvoorbeeld. https://link.marktplaats.nl/540581101" onclick="window.open(this.href);return false;
Persoonlijk verkies ik deze G3 boven de Ripper en Grabber qua sound. Klinkt wat meer Fender-achtig, met meer knor en minder 'vintage'. Maar dat is smaak.
Gebruikersavatar
RawSprawl
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 aug 2010, 17:18

Bericht door RawSprawl »

basloze fret schreef:Er staan er nog genoeg te koop voor die prijs hoor, tussen de 700 en 850 euro. Veel meer zou ik er niet voor betalen. Deze modellen hebben nooit zo'n hoge collectors/vintage waarde gehad. Hier nog een mooie G3 op MP bijvoorbeeld. https://link.marktplaats.nl/540581101" onclick="window.open(this.href);return false;
Persoonlijk verkies ik deze G3 boven de Ripper en Grabber qua sound. Klinkt wat meer Fender-achtig, met meer knor en minder 'vintage'. Maar dat is smaak.
Nu is een Ripper wel heel erg anders dan een Grabber of een G3. Destijds was dat het topmodel, wat dat dan ook moge betekenen. Gelijmde nek, volkomen andere pups, varitone, etc. De elektronica in een Ripper is iets raars, seriously. Wat niet wil zeggen dat ik niet ooit een G3 zou oppikken, als ik er de centen voor had.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Qua marktwaarde zijn de Ripper, G3 en Grabber ongeveer gelijk.
Ik heb ook ooit een Ripper gehad, maar vind de G-3 toch een stuk beter klinken. Van de 4 standen van een Ripper, vond ik er maar 1 of misschien 2 echt bruikbaar.
De G-3 heeft zelfs een goede Jaco knor. Maar voor het ouderwetse soundje is de Ripper weer geschikter.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

weet er hier iemand of je de pole-pieces van een ripper pickup kan afstellen en hoe je dit moet doen ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Normaal is het gewoon een klein plat schroevendraaiertje in de polepieces steken (opbouw is hetzelfde als de sidewinder mudbucker, dus 2 gekantelde spoelen met daartussen rechtopstaand de polepieces). Maar die horen gewoon gelijk met de elementkap te staan.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

bij mij waren ze iets omhoog gezet wat niet echt een succes was met met nogal felle aanslag!
merci , t'is al veel beter nu :D

qua snaren merk ik dat je met een gewoon setje inderdaad niet toekomt (voor STB toch, gewoon inhaken in de brug lukt wel!)
alle setjes met extra long scale zouden wel moeten werken dan ?

en vintage bass of niet die @#"#é##brug gaat er af in de toekomst en vervang ik door iets deftigs zoals die van hipshot. het zit toch mooi weg onder die brugcover :D

de bass krijgt echt wel een vette growl met een setje nieuwe rounds!!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
RawSprawl
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 aug 2010, 17:18

Bericht door RawSprawl »

A-lex schreef:bij mij waren ze iets omhoog gezet wat niet echt een succes was met met nogal felle aanslag!
merci , t'is al veel beter nu :D

qua snaren merk ik dat je met een gewoon setje inderdaad niet toekomt (voor STB toch, gewoon inhaken in de brug lukt wel!)
alle setjes met extra long scale zouden wel moeten werken dan ?

en vintage bass of niet die @#"#é##brug gaat er af in de toekomst en vervang ik door iets deftigs zoals die van hipshot. het zit toch mooi weg onder die brugcover :D

de bass krijgt echt wel een vette growl met een setje nieuwe rounds!!
Bij mij steken daar gewoon Fender flats op, en ene chrome door een snaarbreuk bij het opspannen, maar niks extra lang ofzo.
Die brug van Gibby is voor mij perfect, blijft geïntoneerd (perfect overigens) en doet wat het moet doen.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

er waren 2 zadeltjes uitgevallen tijdens het verwisselen van de snaren en daardoor moest ik herintoneren en m'n brugcover eraf schroeven om alles er terug deftig op te krijgen:p vandaar de frustratie over de brug(ik wil die liefst niet tegenkomen op een donker podium).
verder is standje 4 op de ripper niet alleen goed voor funksounds!
door een fendergitaaramp met wat reverb en een tremolo krijg je er best wel een leuke baritonsound uit vind ik :yes:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie