Review: Adonis Precision

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjonniex
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 dec 2006, 01:57

Review: Adonis Precision

Bericht door sjonniex »

Gekocht om wat mee te experimenteren (fretloos maken o.i.d.).

Ik kon de bas bij de verkoper niet versterkt uit proberen, maar gezien de prijs
vond ik dat niet zo'n probleem. Onversterkt klonk het niet onaardig. Redelijke
sustain en aardig vol. Mogelijk te wijten aan het zorgvuldig geselecteerde
waaibomenhout van onbekende oorsprong waar de bas van is gemaakt.

Ik heb hem nog niet gewogen, maar de bas lijkt iets
lichter dan mijn japanse 1987 fender precision.

Wat betreft afwerking duidelijk een budget bas. (volgens de verkoper had hij
hem nieuw gekocht voor €149), De electronica werkt goed, maar 1 van de pots
zat wat los (kwestie van vastdraaien), maar er was wel sprake van een redelijke
hoeveelheid ruis/storing. (Veroorzaakt door een behoorlijk gebrek aan shielding,
alleen onder de pots en de jack input zat een stukje aluminium plakfolie)
De tuners functioneren prima en ontstemmen niet, en de hals is netjes recht.
(De verkoper had de bas door een professional af laten stellen).

Op de verdere afwerking is over het algemeen genomen weinig aan te merken, behalve
wat de frets betreft, die zeker aan de zijkant slecht tot zeer slecht afgewerkt zijn.
Verder zijn de pickups wat slecht af te stellen, waarschijnlijk doordat de gaatjes
van de schroeven niet recht geboord zijn, waardoor de boel niet netjes omhoog
komt. Een projectje voor de toekomst; Gaatjes dichtmaken en opnieuw boren..
Ander apart detail is dat de toets ongeveer 3mm verder doorloopt dan de hals, en
de slagplaat daar onder geklemd zit.

Het geluid echter was een verrassing; Duidelijk precision, met weinig verschil t.o.v.
mijn Fender (Beide aangesloten op mijn Markbass Mini CMD 121 P), en behalve de
slecht afgewerkte frets is de bespeelbaarheid ruim voldoende.
Voor de nieuwsgierigen is de bas te horen in een videoclip van de verkoper:
https://themanandhismusic.com/vidyougotit.html

Al met al reden om er flink op los te gaan knutselen, waarvan het shielding gedeelte
al met zeer goed resultaat is volbracht, en de bas volledig ruis en storingsvrij is!
Nu nog met wat vijl en polijstwerk de frets te lijf gaan, en wat nieuwe gaatjes
onder de pickups maken.

Conclusie van bovenstaande: Zeer goede aankoop, en zeker als je handig bent een leuke
uitdaging. Beslist een blijvertje die ik rustig in de oefenruimte kan laten slingeren zonder
hem apart te hoeven verzekeren, want het aankoopbedrag van €50 rechtvaardigd geen
enkele vorm van premie betalen.
Put some bass in this place!!

Peavey Milestone
Warwick LWA 500
Harley Benton PB-20
EBS Neo 112
Zoom R16
Warwick Gnome
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Ik ben het helemaal eens met wat je zegt over het geluid van de Adonis P. Mijn eerste basgitaar is er een met esdoorn hals/ toets en die klinkt behoorlijk goed. Flinke output ook. De mankementjes aan de bas zijn niet anders dan bij andere bassen in die prijsklasse: de mechanieken zijn niet al te stevig (er is bij mij al eens een schroef uit gevallen) en de hals had onder een iets andere hoek in de body geplaatst kunnen worden. Nu is de actie richting de body vrij hoog, wat niet te verhelpen is door afstellen. Afwerking van de frets is bij mijn exemplaar prima.
Gebruikersavatar
sjonniex
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 dec 2006, 01:57

Bericht door sjonniex »

QuoVadis schreef:Ik ben het helemaal eens met wat je zegt over het geluid van de Adonis P. Mijn eerste basgitaar is er een met esdoorn hals/ toets en die klinkt behoorlijk goed. Flinke output ook. De mankementjes aan de bas zijn niet anders dan bij andere bassen in die prijsklasse: de mechanieken zijn niet al te stevig (er is bij mij al eens een schroef uit gevallen) en de hals had onder een iets andere hoek in de body geplaatst kunnen worden. Nu is de actie richting de body vrij hoog, wat niet te verhelpen is door afstellen. Afwerking van de frets is bij mijn exemplaar prima.
Ik heb er gisteren nieuwe snaren op gezet, en toen kwam ik erachter dat de mechanieken inderdaad nogal van slechte kwaliteit zijn.
Echter ontstemmen doen ze niet, dus laat ik ze voorlopig wel even zitten. De hals is bij mij wel goed af te stellen, de actie is niet hoger
dan bij mijn squier cv precision. Duidelijk is dus dat de kwaliteit van de Adonissen per instrument wisselt.
Het geluid blijft echter de grote verrassing!
Put some bass in this place!!

Peavey Milestone
Warwick LWA 500
Harley Benton PB-20
EBS Neo 112
Zoom R16
Warwick Gnome
Plaats reactie