Sandberg TM4 "vs" Musicman Stingray 2EQ.

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Haico

Bericht door Haico »

VanderVeen schreef:Maarreh, hard met de plectrum raggen zal toch wel meer van de snaren hun leven vragen dan met de vingertjes?
Metaalmoeheid. Maar, zover ik weet, heeft dat geen noemenswaardige invloed op de klank. Zeker in de eerste maand(en) niet.
Dat heeft toch meer te maken met vuil tussen de windingen.
Haico

Bericht door Haico »

deevit schreef:Eerder minder lijkt me... Het materiaal heeft misschien wat meer te lijden, maar over het algemeen zijn plectrums minder vet dan mijn vingers.
+1 dus. :D
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

En zo hard sla ik over het algemeen niet aan.
Maar ik heb nu en keer Galli Drop-D snaren er op gegooit en die blijven ook al een heel tijdje goed (ik speel meer met mijn vingers dan met plectrum op de bigblock trouwens :mrgreen: )
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Hannesstinkt schreef:En zo hard sla ik over het algemeen niet aan.
Maar ik heb nu en keer Galli Drop-D snaren er op gegooit en die blijven ook al een heel tijdje goed (ik speel meer met mijn vingers dan met plectrum op de bigblock trouwens :mrgreen: )
Rightly so! :)
Haico

Bericht door Haico »

Ik heb nogal klamme handjes, sla nogal hard aan, en speel veel onnodige nootjes.
Leen nooit een bas aan mij uit, ook niet om te proberen, na 5 minuten heb je dode snaren. Gegarandeerd.

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Dan zet ik er eerst Hartke snaren op voordat ik m aan jou uitleen :lol:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Leuke review maar het lijkt alsof er een distortion-achtige klank over die Sandberg heen ligt...ik krijg niet het idee dat die dingen zo horen te klinken.

Misschien eens beide bassen opnemen met alleen een drum-track, dan hoor je beter hoe ze echt klinken.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Sandberg TM4 "vs" Musicman Stingray 2EQ.

Bericht door Bthebassplayer »

Hallo,

Ik heb een California II TM4 in de bestelling staan in Blueburst met block inlays en rosewood toets! K kan niet wachten...

Mijn vraag is, als je het achterste element singlecoil schakelt, welk gedeelte van het element pakt die dan? Als t het gedeelte dicht bij de brug is, is het dan de 70s afstand of de 60s afstand die zo bekend is bij Fender??

Groet'n

Bjorn
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Re: Sandberg TM4 "vs" Musicman Stingray 2EQ.

Bericht door Tommy B »

Cool! Uitstekende keus zou ik zeggen :dance:
foto.JPG
foto.JPG (45.1 KiB) 5443 keer bekeken
Bij het switchen naar singlecoil, pakken ze standaard de rij coils die het verste van de brug af staan, in mijn geval geldt dit in ieder geval voor beide humbuckers zo.
Hoe het dan qua afstanden zit, weet ik zo niet (zou ook niet weten hoe dat precies gemeten moet worden :facepalm: ), het zit in ieder geval zo:
IMG_4866.JPG
IMG_4866.JPG (108.94 KiB) 5443 keer bekeken
Bij de tweede generatie is deze afstand hetzelde gebleven.
Je zou je vraag ook hier viewtopic.php?f=1&t=17714&hilit=sandberg&start=2895 kunnen stellen, daar krijg je vast een duidelijker antwoord :D
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Sandberg TM4 "vs" Musicman Stingray 2EQ.

Bericht door Bthebassplayer »

Wauw Tommy B!! Heb je die bas al lang? Thanx voor je antwoord.
Keep on rocking in the free world
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Sandberg TM4 "vs" Musicman Stingray 2EQ.

Bericht door Bthebassplayer »

@TommyB, ik weet al wel dat ik de bas passief gebruik als ik de humbucker single coil schakel. Doet me het meest denken aan de jazz bas. Als ik dan in de actieve stand een setup maak naar mn smaak is t dus een kwestie van "een druk op de knop"! Echt handig! Ik ben zeer tevreden met deze bas!
Keep on rocking in the free world
Plaats reactie