review ernie ball coated bass strings.

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
fretbuzz
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2012, 21:19

review ernie ball coated bass strings.

Bericht door fretbuzz »

halleekes.

Ik heb deze snaren 4 weken geleden aangeschaft en ze vallen zwaar tegen. Als je ze nieuw op je bas draait is de E snaar al dood de rest van de snaren klinkt redelijk helder. 4 weken later hebben ze de helderheid van een oude flatwound. Ook zijn de snaren erg ruw en stijf, ze spelen veel zwaarder en voelen na een paar weken spelen niet fijn aan je vingers.

Volgens mij had Ernie Ball teveel flatwound snaren over en hebben ze deze verkocht al gecoate snaren.

Dus als je ruim 35 euro wilt weggooien koop dan deze snaren!
Gebruikersavatar
Ebgplegt
Berichten: 994
Lid geworden op: 22 mei 2011, 17:39

Bericht door Ebgplegt »

Ben het hier niet mee eens.

Ik heb ze ook meestal, bevallen me erg goed, lang niet dood.
Lekker blikkig aan het begin, misschien pech gehad met dat setje?
'78 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Black
'79 MM Stingray Mocha
'79 MM Sabre Alpine white
'00 EBMM Stingray Black
'08 EBMM Stingray Sequoia Gold Limited Edition
'12 EBMM Stingray Classic Gilded White Limited Edition
fretbuzz
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2012, 21:19

Bericht door fretbuzz »

Ebgplegt schreef:Ben het hier niet mee eens.

Ik heb ze ook meestal, bevallen me erg goed, lang niet dood.
Lekker blikkig aan het begin, misschien pech gehad met dat setje?
laten we het daar maar op houden. of smaken verschillen haha
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik heb dat ook gehad met een setje ernie balls, binnen een week de E snaar compleet dood. En het vorige setje ging met gemak 4+ maanden mee. Moet niet kunnen voor die prijs. Maar toch klinken ze erg goed, als ze niet dood zijn!
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Ik heb ze ook op de Olp gedraait, maar ik vind ze niet 4x langer meegaan zoals ze adverteren. Geen stroeve snaren, vind ze wel lekker spelen. De snaarspanning leek iets lager dan de normale slinky's.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

4x langer? da's ongeveer 2 dagen extra voor Ernie Ball :P
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Nouja mijn oude slinkies gingen 3 maanden mee voor de E dood was na flink gebruik, vond het goeie snaren voor het geld.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

fretbuzz schreef:halleekes.

Ik heb deze snaren 4 weken geleden aangeschaft en ze vallen zwaar tegen. 4 weken later hebben ze de helderheid van een oude flatwound.
Exact hetzelfde gehad! Ik heb eigenlijk slechte ervaringen met alle gecoate snaren. De enige die doen wat ze moeten (helder blijven) zijn elixirs maar die kosten natuurlijk wel wat meer.

TIP: ik ben overgegaan op gewone roundwound d'addario's maar ik smeer voor en na het spelen altijd wat "fastfret" op de snaren en eigenlijk klinken ze nu even lang fris als een setje elixirs maar voor een fractie van de prijs.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Gisteren nog even gekeken wanneer ik die snaren erop had gelegd en dat was op 2 april 2012, ze zitten er nog steeds op. De bas word 6 uur per week gemiddeld gebruikt en nog steeds heb niet het gevoel dat het nu echt niet meer kan. De extreme frisheid van nieuwe snaren was er wel redelijk snel af, vergelijkbaar met de gewone Slinky's, maar daarna blijven deze snaren wel heel lang consistent.
Ontstemt nauwlijks, speelt nog steeds prettig, eigenlijk zou ik ze zo nog eens kopen. Dus ja, ze gaan wel lang mee. Ik heb er toen 30 euro voor betaald bij een bekende online shop (5-snarige set)
Gebruikersavatar
Jonas_
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:35

Bericht door Jonas_ »

Ik heb ook wel eens gehad dat mn nieuwe snaren snel doodslaan. Wat helpt is dat wanneer je de snaren erop legt je zorgt dat ze zo dicht mogelijk op de headstock gedraaid worden zodat ze, als het ware, naar het hout toe worden getrokken.
Frankenstein Jazz
Frankenstein Precision
Gebruikersavatar
Jeur
Berichten: 391
Lid geworden op: 31 okt 2011, 12:57

Bericht door Jeur »

Ik heb ongeveer een maand terug ook zo'n set gekocht van Ernie ball. Het viel me vies tegen. De snaren waren al snel dood en dof. Uitkoken werkte wel goed. Ze zitten nu een week op mijn Musicman en klinken nogsteeds helder.

De reden dat ze dof worden is toch vuil of vet van je vingers die in de groefjes komt. Uitkoken werkt in dat geval wél bij snaren die een coating hebben.
Bassist in Mindfool. https://mindfoolband.com/
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

Bericht door Bart met de Bass »

Ik was altijd een groot fan van de normale Ernie Ball snaren, lekkere punch en mooi helder in het hoog. Toen ook een keer een setje coated geprobeerd en die vielen inderdaad erg tegen. Heel snel dood en dof. Vanaf nu leg ik er weer fijn Fendertjes op, klinken ook erg lekker, houden ook behoorlijk lang hun goede klank en toch wel een stukje goedkoper, dus dan kan je er indien nodig ook een keer extra een nieuwe set op leggen...
Plaats reactie