Fender Modern Player Telecaster Bass (link naar filmpje)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

En ja hoor: met plectrum ook een feest; een heerlijke ronk en elke noot even hard en duidelijk op de hals met veel laag en veel mid dat overal doorheen klieft.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Op YouTube staat een filmpje waar ik deze bas gebruik.
Let wel: Ik gebruik daar enkel het brugelement, speel met vingers en ga rechtstreeks de DI in. Met dit nummer openden we dus het geluid is nog niet top maar je hoort goed hoe lekker de telebas klinkt terwijl de snaren al aardig dood zijn. Enjoy!



https://www.youtube.com/watch?v=stYTdbZWFD8#" onclick="window.open(this.href);return false;
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Die Fender MP Tele heb ik bespeeld en dat voelt echt wel aan als een solide werkpaard. Constructiegewijs vond ik hem top, buiten de draaiknopjes en de slagplaat. Vond ik wat goedkoop ogend. Soundgewijs krijg je er een lekkere P sound uit alles open. Maar als je toonknopje dichtdraait dan krijg je laag laag laag :-) Op eerste gehoor iet te veel, maar dat kan natuurlijk goed uitpakken in een bandsituatie als je er veel bas onder wilt leggen. In ieder geval geen bas om af te kraken omdat het een chineesje is. Het is zoals Mach 1 schrijft: stond er made in usa op en een pak meer euro's ze kwamen er nog mee weg ook :-)
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Mee eens! De knopjes zijn nog makkelijk te vervangen voor oude, platte met schroefjes.

Ik heb hem vandaag geprobeerd verder af te stellen dan dat ze al (toppie) vanaf de fabriek hebben gedaan en dat leverde nog flink wat speelruimte op; de hoogte van de snaren was nog een stuk lager af te stellen dan dat hij al stond en dat zorgt nu voor nog meer speelcomfort zonder dat de snaren tegen de fretten aanlopen.

Ook heb ik het halselement ietsje omlaag gezet, nu overheerst het andere element wat hem wat meer mid geeft maar het verschil is klein.

Daarnaast de bas nog verwend met een setje Elixer snaren en dat scheelt aanmerkelijk in het geluid; hij ronkt meer met ietsje meer hoog en vooral het laag is nu meer gedefinieerd en veel meer sustain (was eigenlijk niet nodig). Hij speelt nu super snel en licht met een nog beter geluid, dus ik ben helemaal blij!

Groet,
Erwin
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Mach1 schreef:Op YouTube staat een filmpje waar ik deze bas gebruik.
Let wel: Ik gebruik daar enkel het brugelement, speel met vingers en ga rechtstreeks de DI in. Met dit nummer openden we dus het geluid is nog niet top maar je hoort goed hoe lekker de telebas klinkt terwijl de snaren al aardig dood zijn. Enjoy!

https://www.youtube.com/watch?v=stYTdbZWFD8#" onclick="window.open(this.href);return false;
Klinkt inderdaad lekker.
Prima cover trouwens, dat mag ook gezegd worden! 8) (meteen even je link gefixed waardoor-ie het gewoon doet)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

3 Maal thanks!

Groet,
Erwin
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Arretje
Berichten: 646
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:11

Bericht door Arretje »

Lekker! (zowel bas als nummer ;-)
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Ik heb deze bas ook laatst getest en was flink onder de indruk en dan vooral van de punch van deze bas. Wél miste ik een beetje die vintage ronk van een 'normale' precision (nouja een goede precision dan). Inmiddels ben ik juist om die reden uitgekomen op...een Rickenbacker! Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik vond dat deze fender telecaster best overeenkomsten vertoont met een rickenbacker. Veel punch door de dichter bij de brug geplaatste humbucker, aangevuld met een hals element voor een flinke portie laag. De rick heeft iets meer korrel/ronk/groenk/whatever wat ik graag hoor, maar ze hebben allebei die 'in-your-face' punch in het (laag) mid, waar een normale precision wat meer nadruk heeft op het laag (of iig lagere frequentie). Nouja in mijn half gele onderbroek dan. :roll:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ja, dat klopt. Het is in de basis een P maar hij ronkt minder. Heeft wel meer dragend laag. Dat laag wat de hele band draagt. Als je dat laag eruit draait, komt de P erin naar boven. Je versterker vereist ook een heel andere instelling dan met een P bas; ik heb een Ashdown ABM en heb de EQ uit staan en alleen de flat switch aan met een beetje prescence van het buisje in de voortrap en voila...top-sound. Gisteren weer zo gerepeteerd (met enkel een 2x10 kastje) en de band was er weg van. Bij mijn P moet ik wat bas en mid bijdraaien om hem zo dik te laten klinken en de flat switch uit. Maar dan klinkt ie wel wat gedefiniëerder dan de Telecaster bas.

Een Rick is ook erg vet! Proficiat!

Groet,
Erwin
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
GroovingM
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2012, 00:20

Bericht door GroovingM »

Mach1 schreef:
GroovingM schreef:Ik speel contrabas en P-bas en houd van een lekkere vette volromige klank die voldoende definieert. Ik vrees dat ik niet aan de modern player tele bass voorbij kan. Dank voor je berichten en je reactie
Leuk! Houd me op de hoogte hoe hij bevalt.

Groetjes,
Erwin
Ik had er een besteld, moest er lang op wachten. Er zaten lakscheuren aan de hals bij frets 1, 11, 12, 13, geretourneerd dus. Weer wachten. Onlangs een vervanger toegestuurd gekregen. Lijkt OK. Zojuist terug van een repetitie. Klinkt heel anders dan mijn P-bas, veel voller, vetter, maar inderdaad niet te wollig, definieert zeker voldoende, draagt prima, geeft een warme basis aan de band, ben benieuwd hoe hij/zij zich houdt bij optredens, waarschijnlijk wel goed. Ik moet er nog wel aan wennen, de bas heeft vast veel meer mogelijkheden dan ik tot nu toe ontdekt heb. Ik ben overigens benieuwd hoe de klank is bij wat oudere snaren, vaak vind ik dat wat mooier. Niet zo gek voor contrabassist denk ik, een contrabas heeft flatwounds. Ook op mijn P heb ik flatwounds. Mijn smaak is zonder meer ouderwets te noemen. Ik denk wel goede vrienden met de tele bass te worden. Wel wat raar dat de polen van de elementen niet echt onder de snaren zitten, met name bij brug element. Hoe dan ook, in de bandrepetitie van vanavond waar flink gas gegeven werd klonk de tele prima.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Mach1 schreef:Op YouTube staat een filmpje waar ik deze bas gebruik.
Let wel: Ik gebruik daar enkel het brugelement, speel met vingers en ga rechtstreeks de DI in. Met dit nummer openden we dus het geluid is nog niet top maar je hoort goed hoe lekker de telebas klinkt terwijl de snaren al aardig dood zijn. Enjoy!



https://www.youtube.com/watch?v=stYTdbZWFD8#" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu pas gezien en gehoord, maar wow! Een van de weinige filmpjes die ik helemaal uit heb gekeken.. Perfecte cover en inderdaad een heerlijk basgeluid! :worship:
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

GroovingM schreef:
Ik had er een besteld, moest er lang op wachten. Er zaten lakscheuren aan de hals bij frets 1, 11, 12, 13, geretourneerd dus. Weer wachten. Onlangs een vervanger toegestuurd gekregen. Lijkt OK. Zojuist terug van een repetitie. Klinkt heel anders dan mijn P-bas, veel voller, vetter, maar inderdaad niet te wollig, definieert zeker voldoende, draagt prima, geeft een warme basis aan de band, ben benieuwd hoe hij/zij zich houdt bij optredens, waarschijnlijk wel goed. Ik moet er nog wel aan wennen, de bas heeft vast veel meer mogelijkheden dan ik tot nu toe ontdekt heb. Ik ben overigens benieuwd hoe de klank is bij wat oudere snaren, vaak vind ik dat wat mooier. Niet zo gek voor contrabassist denk ik, een contrabas heeft flatwounds. Ook op mijn P heb ik flatwounds. Mijn smaak is zonder meer ouderwets te noemen. Ik denk wel goede vrienden met de tele bass te worden. Wel wat raar dat de polen van de elementen niet echt onder de snaren zitten, met name bij brug element. Hoe dan ook, in de bandrepetitie van vanavond waar flink gas gegeven werd klonk de tele prima.
Leuk te horen! Mijne heb ik moeten verkopen om een andere wens in vervulling te kunnen laten gaan. Hij voldeed wel maar ik gebruikte mijn P's toch voornamelijk.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Monkey schreef:
Nu pas gezien en gehoord, maar wow! Een van de weinige filmpjes die ik helemaal uit heb gekeken.. Perfecte cover en inderdaad een heerlijk basgeluid! :worship:
Thanx!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Bericht door Concorde »

Erg gaaf ding!
Goeie review...
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Heb hem weer terug! Niet dezelfde maar wel een zelfde. Kon hem toch niet missen en het enige bezwaar dat ik achteraf had, dat hij net te weinig hoog had, is dankzij een eerdere eigenaar door Peterbuilt gefixt. Wat heb ik hem gemist, echt een zalig bas. Inmiddels ben ik meerdere amps verder dan in de beginpost en de match met mijn FAD is jammie!
Zal snel een filmpje maken voor een indruk.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Plaats reactie