Rocktile bass, moet ik er een nemen of niet?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
lindseyx
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2012, 18:24

Rocktile bass, moet ik er een nemen of niet?

Bericht door lindseyx »

Ik zit er aan te denken om een Rocktile basgitaar te kopen maar ik kan er vrijwel geen reviews over vinden. Nu heb ik wel een íets gevonden waaruit blijkt dat het wel goede gitaren zijn maar ik ben er na twee berichtjes niet zeker van. Ik weet ook nog niet welke ik zou willen nemen.
Wat denken jullie van het merk?

https://www.muziekshop24.nl/bassen-toebehoren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Hey Lindsey (denk ik dan toch).
Ken ze niet, Rocktile, maar gezien het prijssegment (74 tot 196 euro) zou ik me geen al te grote illusies maken over de kwaliteit.
Maar er lopen hier veel bassisten rond. Zit vast iemand tussen die ze uit eigen ervaring kent....
Veel plezier hier!
Laatst gewijzigd door gasbitarist op 30 dec 2012, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
lindseyx
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2012, 18:24

Bericht door lindseyx »

gasbitarist schreef:Hey Lindsey (denk ik dan toch).
Ken ze niet, Rocktile, maar gezien het prijssegment (74 tot 196 euro) zou ik me geen al te grote illusies maken over de kwaliteit.
Maar er lopen hier veel bassiten rond. Zit vast iemand tussen die ze uit eigen ervaring kent....
Veel plezier hier!
Ik heb er ook van dat merk gezien voor 300 euro.
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

--
Maurice Vandebroek
lindseyx
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2012, 18:24

Bericht door lindseyx »

Het ziet er naar uit dat ik er een ga nemen
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Ik ga niet vervelend of betweterig zijn, maar hoe recht is de hals over twee jaar? Werken de stemmechanieken dan nog naar behoren? Produceren potmeters en chassisdeel dan al kraakgeluiden? Er zijn heel veel bassen (en gitaren)te koop voor minder dan 100 Euro. Denk ook aan Rockson en Jack & Danny (79 Euro bij Music Store). Ik heb uit pure nieuwsgierigheid een aantal van die producten bekeken en bespeeld. Er zat onder andere een Les Paul imitatie bij, waarbij de brug, geloof het of niet, verkeerdom was gemonteerd. Ik heb zelf een Ibanez GSR200EX. Deze was ruim twee jaar geleden in de aanbieding voor 229 Euro. Ik heb er nog best veel tijd aan besteed om deze bas te optimaliseren. Ik heb de brug en de hals beter bevestigd, de elektronica aangepast, enkele uitstekende frets afgewerkt, de afscherming verbeterd en de kam op hoogte gevijld. Gelukkig is de kwaliteit van het hout in orde, want kromtrekken of torderen is er niet bij. Ook de trussrod is goed af te stellen.

Ik ken je plannen met die bas niet, dus adviseren is moeilijk. Voor circa 210 Euro heb je al een Squier P-bass, de J-bass kost ietsje meer: 230 Euro.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Eens met Jay2U. Een (tweedehands) Squier/Yamaha/Ibanez lijkt me een beter idee dan deze.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Volledig eens met Jay en RUIS.
En, om nog maar eens een oude koe uit de sloot te halen: hier het verslag van een duurtest van een goedkope bas (onder de 100 euro) door een aantal van onze eigen BGF-ers. Hoewel het niet om het bewuste merk gaat, geeft dat toch een aardige indruk van de kwaliteit van een bas in die allergoedkoopste prijsklasse. Op den duur ( :mrgreen: ) zou erg goedkoop wel eens duurkoop kunnen zijn. Succes.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

O ja, de meegeleverde snaren kun je meestal ook meteen vervangen. Als je alleen al kijkt naar sommige van die snaren, dan zie je met het blote oog, zeker bij E en A, al dikteverschillen en andere onregelmatigheden.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik zou ook voor een gebruikte Ibanez of Yamaha gaan. Dat zijn vaak soepel bespeelbare bassen die je voor relatief weinig kunt scoren, kijk eens in de aangeboden sectie hier op het forum. Die stukken brandhout zou ik mezelf niet aandoen, uiteindelijk wil je dan toch iets beters (denkt terug aan mijn eerste Hondo-brandhout-bas, jammer van de centen).
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

AmericanIdiot schreef:(denkt terug aan mijn eerste Hondo-brandhout-bas, jammer van de centen).
Hm, ik had het zelf bijna verdrongen.... :? :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

Mijn eerste bas was een Samick precision kopie. De laatste tijd vraag ik me regelmatig af of de bas nou zo slecht was, of dat ik nog zo slecht klonk. Zou wel eens willen weten hoe ik nu op de Samick klink.
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Die Samicks zijn leuke basjes! Ben ik ook op begonnen (zo'n sunburst-modelletje) :) Klinkt niet verkeerd en voelt wat goedkopig, maar niet slecht.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Bericht door Steeferdesteef »

Er zijn hier op BGF ook SX-fans. Zijn ook hele goedkope basjes en volgens de fans niet slecht tot heel goed.
Mijn ervaring met hele goedkope instrumenten beperkt zich tot gitaren. Heb 2x een J&D gitaar bij Musicstore besteld.
Beide waardeloos afgesteld en nauwelijks bespeelbaar. Met het nodige afstelwerk prima gitaartjes voor het geld. Moet je wel zelf kunnen afstellen.
Koop je bij een goede gitaarboer dan doen ze het voor je. Kan je nog terugkomen als er iets is.
Thomann en Musicstore doen niet moeilijk over terugsturen. Was nog gratis ook.
Ben zelf erg tevreden over mijn London City Jazzbass.
https://www.instrumentsonline.nl/Webwink ... burst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:jam:
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Als je echt in het goedkoopste segment van de markt gaat shoppen, kan je misschien inderdaad nog het best voor een SX gaan. Helemaal niet duur en prima kwaliteit.
Maar ikzelf zou voor een tweedehands gaan van bijvoorbeeld Yamaha, Cort, Epiphone, Squier, Ibanez, ...
Jeweetwel, de gekende merken :wink:
Plaats reactie