Digitech BP355

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
richard0279
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2009, 10:06

Digitech BP355

Bericht door richard0279 »

foto
foto
image.jpeg (103.84 KiB) 1290 keer bekeken
Afgelopen zaterdag heb ik een Digitech BP355 gekocht.

Ik was op zoek naar een multi-effect met een volume/expressiepedaal. In eerste instantie wilde ik een BOSS ME-50B. Deze heb ik eerder gehad en verkocht ( :facepalm: ) en was toen erg tevreden. Vervolgens heb ik ge-google-d op muti effect reviews en kwam uit op de Digitech BP90 & Digitech BP355. De reviews waren erg positief. Daarna op You-Tube wat filmpjes van beide bekeken en beluisterd en was onder de indruk van de BP355 met name vanwege de looper functie.

Uiteindelijk ben ik naar Feedback gegaan om zowel de BP90 als de BP355 te testen. De BP90 was erg gebruikersvriendelijk, had leuke effecten die redelijk eenvoudig te tweaken waren. Vervolgens de BP355 getest.... ik was gelijk verkocht.

De BP355 is naast een een multi effect ook een pedaal die allerlei versterker tops & cabs heeft. Met XLR uitgang kan deze direct in een PA geplugd worden waardoor je in principe geen versterker meer nodig hebt! De 70 standaard presets zijn tevens geconfigureerd met 2 versterker/cabinet combinaties. In principe heb je dus 140 presets. Daarnaast kan je nog eens zelf 70 presets instellen.

Het instellen gaat heel eenvoudig, makkelijke draaiknoppen en een goede, duidelijke handleiding. Je zoekt een preset op die je prettig vindt klinken en kan die aanpassen naar eigen wens. Vervolgens opslaan en voila.

Ik ben erg onder de indruk van de looper. Ik heb niet eerder zoiets gebruikt en vind het een prachtige optie om mij maatvaster te maken. Ik heb de BP355 thuis aangesloten op mijn Ashdown ABM500 via de send /return effectloop. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om direct in te pluggebn op de BP355 en dan naar je versterker imput te gaan.

Verdere pluspunt vind ik de solide behuizing van de BP355. Deze is niet van kunstof maar van metaal.

Minpunt: ik vind de ingebouwde tuner niet zo sterk en gebruik liever mijn Korg tuner. Deze is een stuk preciezer.
Minpunt: de 9 volt aansluiting is weer afwijkend van reguliere stompboxen. Ondanks dat er een adapter meegeleverd wordt, denk ik dat ik nog een 2e adapter erbij koop voor reserve.

Al met al, ben erg tevreden over dit apparaat. Prijs bij Feedback Rotterdam: € 199,95.
foto
foto
image.jpeg (103.84 KiB) 1290 keer bekeken
***********
'94 Fender Jazz (japan)
'05 Soundgear SR900
'10 Epiphone Viola
Ashdown ABM 500 EVO II
Hartke 410 XL
Hartke 2.5 XL
Digitech BP355
Plaats reactie