Warwick "Red Label" stainless steel 0.045-0,105 snaren

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Warwick "Red Label" stainless steel 0.045-0,105 snaren

Bericht door FLSTC »

Warwick "Red Label " medium gauge 0,045 -0,105 stainless steel , round-wound snaren .

Deze snaren zijn overal vrij voordelig geprijsd , en voor rond een tientje zitten er verse snaren op je bassie , ....dus meteen maar 3 pakkies besteld ......

Nou monteer ik altijd roestvrij-stalen snaren van deze dikten op me Jazz Bass , en ik was altijd zeer tevreden , ongeacht van wel merk ,....maar :

....Deze klinken wel erg "dun" ,....een losse E leverde altijd gevaar op dat het plafond zowat naar beneden kwam ,.....maar met deze set snaren gaat dat niet lukken :?

De bas klinkt nou zo diep als een JOEKELIL met onderbroek-elastieken :cry:
Laatst gewijzigd door FLSTC op 06 feb 2013, 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Handig om te weten en dank voor de beeldspraak :mrgreen: Twee vragen:

1. Delen mensen deze ervaring?
2. Hoort dit niet in de categorie Overig, of nog beter: in het topic Welke snaren?
Het is makkelijker als je denkt.
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Als ik zou besluiten om ze er op te laten zitten , dan ben ik straks genoodzaakt om met een micrfoon voor me bek de bastonen mee te moeten neuriën , anders denken ze dat 'r een viool op de achtergrond meetokkelt

wat een troep :facepalm:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26340
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dit is in de testhoek beter op zijn plaats dan bij de Versterkersectie - Hans58
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

De vijfsnarige set heb ik ooit op deze bas gezet en de klank stoorde me toch niet..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ejslHP5zZY0[/youtube]
what fools these mortals be
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Wat mij stoort is dat de boventonen overdadig de baas zijn , ...een open E snaar klinkt maar een beetje dieper als een aanslag bij de octaaf stippen .
Hoe lager je gaat , hoe meer je hoort dat de boventonen de boel overnemen .

Voor mij is dit helemaal niks , vooral niet met country , rithm & blues, of R&R oid

( en m'n versterker-combo die ik altijd gebruik is echt een beest in het weergeven van laag , dus daar ligt 't echt niet aan )

Ik heb nèt maar gauw wat anders besteld bij lord of the strings ( fender round wounds )

Deze red-label baggerzooi kost weinig ,....maar 't is ook weinig.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

heb ze ook vaker gebruikt en hoewel niet top kon ik er goed mee uit de voeten en had ik niet de problemen die jij schetst.
heb trouwens zowel 45/105/130 als 40/100/125 gebruikt.
Voor mij is dit helemaal niks
de kern van het verhaal als je het mij vraagt. :wink:
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Nou ja ,....als ik de enigste ben die 'r ontevreden over is , dan ligt 't aan mij

dan blijft 'r maar 1 ding over :

Ik kan ze van harte iedereen aanbevelen dan :mrgreen:

top-spul :mrgreen:

:facepalm:
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Ik moet zeggen dat ik de sound heleamal ok vind alleen heb ik meerdere malen het probleem gehad dat de e-snaar van de nickel snaren gewoon compleet ' dood' waren!
:facepalm:
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

het zijn geen nickel round-wounds ,......maar stainless-steel roundwounds :wink:

Mijn ervaring is , dat nickel roound-wounds een ietsje eerder hun boventonen kwijt zijn t.o.v. stainless steel r.w.
Boudewijn Schleijpen
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 feb 2010, 23:51

Warwick Red label stainless steel

Bericht door Boudewijn Schleijpen »

Als je wat krap bij kas zit vind ik het eerste keus.
Ze voelen wat ruw maar daarom grommen ze ook langer.
Ze zijn ook niet stug en bovendien ontstemmen ze nauwelijks.
Ook ideaal om er je reservebassen mee uit te rusten.
Ik had laatst een setje Curt Mangan's geprobeerd, en dan vind ik die Red labels toch echt veeeel beter...

B.Schleijpen
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ik heb de black labels (duurste Warwicks) ooit gekocht in zessnaar-set als testset. Ze zijn goedkoop en daar is een reden voor. Vergeleken met mijn Elixir snaren leken ze wel prikkeldraad :shock: Heel ruwe snaren, geluid was prima maar ze waren na 4 maanden dood. Alle sprankel was weg.

Mijn advies: er is beter voor de prijs ! :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13408
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik heb de Black Labels wel eens op een Yamaha TRB5II gehad, ik vond ze bedroevend snel dof worden en ze voelden inderdaad vreselijk ruw!
Van de Red Labels kreeg ik twee setjes bij mijn Ibanez RS924 van de vorige eigenaar, 0.040-0.100. Ik vind ze iets te soepel aanvoelen (ben dikker gewend), je trekt er al gauw te hard aan, maar de klank vind ik erg prettig! Die bas klinkt als een hele dikke Precision, en ook met de Warwicks erop komt dat nog dik tot zijn recht. Die snaren liggen er al op sinds ik de bas kocht in oktober 2010, en doordat ik er niet zoveel op speel klinken ze nog steeds zo goed als nieuw. Dat heb ik ook wel eens anders gehoord met snaren die 2,5 jaar op een bas lagen, zonder dat er veel op gespeeld werd!
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

je kunt snaren hééééél lang mee laten gaan ,.....maar je moet er "wat" voor doen !

Ik had vroeger een begin 70-er USA P-bas , ,....het was met deze bas verschrikkelijk qua snaren-verbruik , na 1 avondje spelen waren de snaren eigenlijk al "af" , omdat dit type basgitaar van zichzelf al zompig en duf klinkt , was het verlies van boventonen al rap reden om ze te vernieuwen of uit te koken.

Dat uitkoken deden we in water ,...maar ja,...water laat staal oxideren , dus de kern van de snaar gaat er toch op den duur aan ! ,...en de ( stainless steel ) omwikkeling is ook niet gemaakt van dure RVS 316 , dus dat gaat ook op den duur oxyderen .

Wat wél gaat is :

even uitkoken in goedkope zonnebloem-olie ,.....en DAARNA uitwassen in een klein jerrycannetje met benzine ( in de buitenlucht !!!! , zonder peuk in je harses aub :mrgreen: )
(gewoon een motor-olie-cannetje van 4 liter , gevuld met benzine met een heel klein scheutje 2 takt olie oid )
(Alléén uitwassen in die benzine is vaak ook al voldoende )
Dit kannetje bewaar ik , met inhoud , buiten op het balkon :|
Ik heb zo met m'n vóór-laatste setje 4 jaar gedaan.

( ontdekt door gemakszucht : Hier is namelijk geen muziek-handel in de buurt , en bestellen deed ik voorheen niet middels internet )
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

metaalmoeheid is ook nog altijd een oorzaak van "dode" snaren !!
uitkoken helpt maar deels :)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie