Review: Genz Benz FCS 210T Cabs

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Ik snap die verhalen over te weinig vermogen met de Streamliner 600 ook niet...
Ik heb hem zelf ook en plenty power en headroom.

Zal ook met efficiëntie van het cabinet te maken hebben...
Gebruikersavatar
Uncle Zeb
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2013, 21:50

Bericht door Uncle Zeb »

En waarom gaan de GB FCS 210T Cabs nu toch je pand verlaten, als ik vragen mag aan mr. Freddy Lee ? 8)
Bas moet je voelen - horen doe ik 'm allang niet meer :jam:
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Dat mag! :wink: Zeg maar Fred trouwens.
Over de kwaliteit van de Focus Cabs ben ik na twee jaar gebruik nog steeds erg tevreden. Daar ligt het dus niet aan. Ik ga over op nog lichter. Er komt een moment in je basleven dat je het gesjouw zo vreselijk zat bent. Trap op trap af, zeulen om de handel in te laden en 's-nachts met je uitgebluste lijf weer uit te laden. :oudezak: :lol:
Ik wil nog heel lang blijven muziek maken en dit is één van de opties om het nog wat aangenamer te maken.

Goed zo?
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Uncle Zeb
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2013, 21:50

Bericht door Uncle Zeb »

Hallo Fred.

Duidelijke toelichting. Dacht al - zal toch niet aan de kwaliteit liggen? En waarom verkoop je ze niet gewoon? (en wat kosten ze dan? Volgens mij is er best animo voor deze cabs.
Gelukkig hoef ik geen trap op - trap af te sjouwen met m'n cabs. Desondanks begin dit jaar gelijk maar 2 Genz Benz -jes Focus cabs 112T aangeschaft (net als de Shuttle ook hiervan de laatsten bij GAK.UK gekocht voordat ze echt OUT of STOCK waren). Veel lichter zijn ze niet te krijgen voor dat geld. En ik heb d'r geen spijt van, want ook ik ga richting :oudezak:
Even overwogen voor 2 stuks 210T te gaan, maar die kan ik via een naburig BGF-lid lenen als ik dat wil. En ik wilde echt voor lichtgewicht gaan, dus ik koop je cabs niet :lol: . En qua vervoer kon de station gelijk weg als het moest, want de 112T neemt toch ook net weer iets minder ruimte in dan een 210T.
Succes met de verkoop!
Bas moet je voelen - horen doe ik 'm allang niet meer :jam:
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Als ik ze verkoop ben ik ze inderdaad zo kwijt. Er is animo en het zijn geweldige cabjes. Ik ruil echter liever. Ze hoeven ook niet persé weg.
A.s. dinsdag heb ik een afspraak voor een eventuele ruil met een Tecamp. Ben benieuwd. Verder zie ik wel wat er op mijn padje komt.

Veel plezier met je 112-tjes. :jaaaaa:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Uncle Zeb
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2013, 21:50

Bericht door Uncle Zeb »

Ben benieuwd. Als de ruil door gaat, kun je een nieuw topic-item starten. Zal ik het GB item een beetje warm houden :jam: Keeping up!!
Bas moet je voelen - horen doe ik 'm allang niet meer :jam:
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Freddy Lee schreef:Er komt een moment in je basleven dat je het gesjouw zo vreselijk zat bent. Trap op trap af, zeulen om de handel in te laden en 's-nachts met je uitgebluste lijf weer uit te laden. :oudezak: :lol:
Ik wil nog heel lang blijven muziek maken en dit is één van de opties om het nog wat aangenamer te maken.

Goed zo?
Ga toch in-ear Fred :D :oops:. ik neem alleen mijn bas en oortjes nog maar mee naar de repetitie ruimte
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22615
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

20 kg is nu toch wel echt peanuts wanneer je dat vergelijkt met die loodzware speakers van vroeger, dat kan je met één hand tillen...
Ik heb zelf een Bergantino neo en die weegt 25 kg en die is nog altijd best te tillen (ook met één hand en zonder problemen voor de vijftiger die ik nu al twee jaar ben)..
Zo immens veel lichter zal een andere speaker toch niet wegen, of het nu 17 of 20 kg is, een kleiner verschil dan met echt zware cabs te sleuren...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik heb ooit een Aguilar GS412 gehad. Kilo of 50 maar...met wieltjes en tilt-back. Prima te verrijden en in de auto te laden. Dat heb ik veel liever dan een 4x10 van pakweg 25-30 kilo zonder wielen. Ik heb nu een Tecamp L410 met wielen. Ondanks zijn rleatief lichte gewicht ben ik blij dat ie rijdt. Voorheen had ik ook Nemesis 2x10 cabs van een kilo of 18 per stuk. Veel te lomp om mee te nemen, vooral als je er twee van hebt. Kortom, ik snap het argument wel.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22615
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Hmmm...je kan een punt hebben (die twee (vrij lichte) vdKley-speakers die ik vroeger had, hadden handvatten op lastige plaatsen zitten vond ik).
Laatste tijd neem ik altijd een vouwbaar trolley-tje mee en dat maakt idd wel een verschil wanneer het echt lange loopafstanden zijn....
Ellende met wieltjes blijft toch in sommige gevallen wanneer je met slijk, trappen, kiezelsteentjes enz wordt opgezadeld....
Soms lijkt het alsof alles in gereedheid werd gemaakt om je het leven lastig te maken :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

nangyala schreef:
Freddy Lee schreef:Er komt een moment in je basleven dat je het gesjouw zo vreselijk zat bent. Trap op trap af, zeulen om de handel in te laden en 's-nachts met je uitgebluste lijf weer uit te laden. :oudezak: :lol:
Ik wil nog heel lang blijven muziek maken en dit is één van de opties om het nog wat aangenamer te maken.

Goed zo?
Ga toch in-ear Fred :D :oops:. ik neem alleen mijn bas en oortjes nog maar mee naar de repetitie ruimte
In-ear heeft ook wel wat nadelen. Het is elke keer weer een gedoe om dan de juiste bandmix te krijgen. Verder vind ik het ook wel fijn om mijn broekspijpen te laten wapperen. :jam: :wink:

De ruildeal met een Tecamp die eventueel vanavond plaats zou gaan vinden gaat trouwens niet door. Hij ziet er toch vanaf. :cry: Maar goed, ik heb geen haast.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Welnee, gewoon wachten tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

Jammer dat die GB Neox niet meer wordt gemaakt..., een 600 watt 212 beul
Is precies wat je zoekt..

Heb 'm ook, en is heerlijk in gebruik
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Zou prima zijn alleen zijn ze amper te vinden. :roll:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

Heb zelf de GB focus 410 gehad en zeer tevreden over het geluid , gewicht ook goed handelbaar.
Maar omdat ik nu niet veel sjouwwerk heb ben ik overgetapt op Eden.Heb nog 1 Focus410 over en zal die voorlopig nog met tevredenheid gaan gebruiken in mijn andere band.
Plaats reactie