Review: Genz Benz FCS 210T Cabs
- Freddy Lee
- Berichten: 5937
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20
Dat mag! Zeg maar Fred trouwens.
Over de kwaliteit van de Focus Cabs ben ik na twee jaar gebruik nog steeds erg tevreden. Daar ligt het dus niet aan. Ik ga over op nog lichter. Er komt een moment in je basleven dat je het gesjouw zo vreselijk zat bent. Trap op trap af, zeulen om de handel in te laden en 's-nachts met je uitgebluste lijf weer uit te laden.
Ik wil nog heel lang blijven muziek maken en dit is één van de opties om het nog wat aangenamer te maken.
Goed zo?
Over de kwaliteit van de Focus Cabs ben ik na twee jaar gebruik nog steeds erg tevreden. Daar ligt het dus niet aan. Ik ga over op nog lichter. Er komt een moment in je basleven dat je het gesjouw zo vreselijk zat bent. Trap op trap af, zeulen om de handel in te laden en 's-nachts met je uitgebluste lijf weer uit te laden.
Ik wil nog heel lang blijven muziek maken en dit is één van de opties om het nog wat aangenamer te maken.
Goed zo?
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Hallo Fred.
Duidelijke toelichting. Dacht al - zal toch niet aan de kwaliteit liggen? En waarom verkoop je ze niet gewoon? (en wat kosten ze dan? Volgens mij is er best animo voor deze cabs.
Gelukkig hoef ik geen trap op - trap af te sjouwen met m'n cabs. Desondanks begin dit jaar gelijk maar 2 Genz Benz -jes Focus cabs 112T aangeschaft (net als de Shuttle ook hiervan de laatsten bij GAK.UK gekocht voordat ze echt OUT of STOCK waren). Veel lichter zijn ze niet te krijgen voor dat geld. En ik heb d'r geen spijt van, want ook ik ga richting
Even overwogen voor 2 stuks 210T te gaan, maar die kan ik via een naburig BGF-lid lenen als ik dat wil. En ik wilde echt voor lichtgewicht gaan, dus ik koop je cabs niet . En qua vervoer kon de station gelijk weg als het moest, want de 112T neemt toch ook net weer iets minder ruimte in dan een 210T.
Succes met de verkoop!
Duidelijke toelichting. Dacht al - zal toch niet aan de kwaliteit liggen? En waarom verkoop je ze niet gewoon? (en wat kosten ze dan? Volgens mij is er best animo voor deze cabs.
Gelukkig hoef ik geen trap op - trap af te sjouwen met m'n cabs. Desondanks begin dit jaar gelijk maar 2 Genz Benz -jes Focus cabs 112T aangeschaft (net als de Shuttle ook hiervan de laatsten bij GAK.UK gekocht voordat ze echt OUT of STOCK waren). Veel lichter zijn ze niet te krijgen voor dat geld. En ik heb d'r geen spijt van, want ook ik ga richting
Even overwogen voor 2 stuks 210T te gaan, maar die kan ik via een naburig BGF-lid lenen als ik dat wil. En ik wilde echt voor lichtgewicht gaan, dus ik koop je cabs niet . En qua vervoer kon de station gelijk weg als het moest, want de 112T neemt toch ook net weer iets minder ruimte in dan een 210T.
Succes met de verkoop!
Bas moet je voelen - horen doe ik 'm allang niet meer
- Freddy Lee
- Berichten: 5937
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20
Als ik ze verkoop ben ik ze inderdaad zo kwijt. Er is animo en het zijn geweldige cabjes. Ik ruil echter liever. Ze hoeven ook niet persé weg.
A.s. dinsdag heb ik een afspraak voor een eventuele ruil met een Tecamp. Ben benieuwd. Verder zie ik wel wat er op mijn padje komt.
Veel plezier met je 112-tjes.
A.s. dinsdag heb ik een afspraak voor een eventuele ruil met een Tecamp. Ben benieuwd. Verder zie ik wel wat er op mijn padje komt.
Veel plezier met je 112-tjes.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Ga toch in-ear Fred . ik neem alleen mijn bas en oortjes nog maar mee naar de repetitie ruimteFreddy Lee schreef:Er komt een moment in je basleven dat je het gesjouw zo vreselijk zat bent. Trap op trap af, zeulen om de handel in te laden en 's-nachts met je uitgebluste lijf weer uit te laden.
Ik wil nog heel lang blijven muziek maken en dit is één van de opties om het nog wat aangenamer te maken.
Goed zo?
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
- wombatboter
- Berichten: 22644
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03
20 kg is nu toch wel echt peanuts wanneer je dat vergelijkt met die loodzware speakers van vroeger, dat kan je met één hand tillen...
Ik heb zelf een Bergantino neo en die weegt 25 kg en die is nog altijd best te tillen (ook met één hand en zonder problemen voor de vijftiger die ik nu al twee jaar ben)..
Zo immens veel lichter zal een andere speaker toch niet wegen, of het nu 17 of 20 kg is, een kleiner verschil dan met echt zware cabs te sleuren...
Ik heb zelf een Bergantino neo en die weegt 25 kg en die is nog altijd best te tillen (ook met één hand en zonder problemen voor de vijftiger die ik nu al twee jaar ben)..
Zo immens veel lichter zal een andere speaker toch niet wegen, of het nu 17 of 20 kg is, een kleiner verschil dan met echt zware cabs te sleuren...
what fools these mortals be
Ik heb ooit een Aguilar GS412 gehad. Kilo of 50 maar...met wieltjes en tilt-back. Prima te verrijden en in de auto te laden. Dat heb ik veel liever dan een 4x10 van pakweg 25-30 kilo zonder wielen. Ik heb nu een Tecamp L410 met wielen. Ondanks zijn rleatief lichte gewicht ben ik blij dat ie rijdt. Voorheen had ik ook Nemesis 2x10 cabs van een kilo of 18 per stuk. Veel te lomp om mee te nemen, vooral als je er twee van hebt. Kortom, ik snap het argument wel.
- wombatboter
- Berichten: 22644
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03
Hmmm...je kan een punt hebben (die twee (vrij lichte) vdKley-speakers die ik vroeger had, hadden handvatten op lastige plaatsen zitten vond ik).
Laatste tijd neem ik altijd een vouwbaar trolley-tje mee en dat maakt idd wel een verschil wanneer het echt lange loopafstanden zijn....
Ellende met wieltjes blijft toch in sommige gevallen wanneer je met slijk, trappen, kiezelsteentjes enz wordt opgezadeld....
Soms lijkt het alsof alles in gereedheid werd gemaakt om je het leven lastig te maken
Laatste tijd neem ik altijd een vouwbaar trolley-tje mee en dat maakt idd wel een verschil wanneer het echt lange loopafstanden zijn....
Ellende met wieltjes blijft toch in sommige gevallen wanneer je met slijk, trappen, kiezelsteentjes enz wordt opgezadeld....
Soms lijkt het alsof alles in gereedheid werd gemaakt om je het leven lastig te maken
what fools these mortals be
- Freddy Lee
- Berichten: 5937
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20
In-ear heeft ook wel wat nadelen. Het is elke keer weer een gedoe om dan de juiste bandmix te krijgen. Verder vind ik het ook wel fijn om mijn broekspijpen te laten wapperen.nangyala schreef:Ga toch in-ear Fred . ik neem alleen mijn bas en oortjes nog maar mee naar de repetitie ruimteFreddy Lee schreef:Er komt een moment in je basleven dat je het gesjouw zo vreselijk zat bent. Trap op trap af, zeulen om de handel in te laden en 's-nachts met je uitgebluste lijf weer uit te laden.
Ik wil nog heel lang blijven muziek maken en dit is één van de opties om het nog wat aangenamer te maken.
Goed zo?
De ruildeal met een Tecamp die eventueel vanavond plaats zou gaan vinden gaat trouwens niet door. Hij ziet er toch vanaf. Maar goed, ik heb geen haast.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
- en Adriaan
- Berichten: 4083
- Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44
- Freddy Lee
- Berichten: 5937
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20