Testverslagje Squier Affinity J-Bass (nieuwe serie)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5672
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Testverslagje Squier Affinity J-Bass (nieuwe serie)

Bericht door Hajvb »

Ik ben vanmiddag even op bezoek geweest bij Bassmatters van Paul, enerzijds omdat hij mijn Peterbuilt wilde zien en horen en anderzijds omdat ik erg nieuwsgierig was naar de nieuwe Affinity J-Bass waar hij de Burgundy Mist, Lake Placid Blue en Metallic Red van had hangen.
Ik had in het GAS topic beloofd om hier dan een testverslagje van neer te zetten dus hierbij een korte impressie:

De bas komt serieus over, veel serieuzer dan zijn voorgangers. Ik denk dat dat voornamelijk komt door de kekke kleurtjes en (eindelijk!!) normale stemmechanieken. De kleuren zijn tof, maar geen échte BM of LPB, daar verschillen ze teveel van. Overigens komen ze wel een stuk beter over dan de photoshop plaatjes op de website van Fender...

Afwerking is zeer netjes, geen scherpe frets, mooie tekening in de hals, geen knoesten en een goeie laag lak geven de bassen een hele nette uitstraling.

Qua klank en bespeelbaarheid kan ik kort zijn. Reteveel Jazz Bas voor je geld! Voor de € 250,- welke zo'n bas je moet kosten heb je een fijn en soepel spelende en écht Jazz-achtig klinkende bas.
De ongelakte hals is comfortabel en niet te dun en de toets is netjes en vlak. Wat mij erg opviel is hoe de knoppen zich lieten bedienen. Ze voelde solide aan en waren zeker niet van het aan/uit type wat je vaak tegenkomt. Dit was vooral goed merkbaar bij de tone-knop. Hier was echt goed mee te spelen.

De bassen waren uiteraard wel afgesteld door Bassmatters, waarvoor hulde. Zouden ze bij elke zaak moeten doen. Wat dus duidelijk maakte dat met een goeie afstelling dit hele fijne bassen zijn voor het geld. Get them while you can!
Plaats reactie