Review: Squier Jaguar Short Scale Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Review: Squier Jaguar Short Scale Bass

Bericht door ArjanK »

Sinds vorige week bezitter van een Squier Jaguar SS bas.
Ik wilde al een hele tijd een Short Scale bass en deze dan als piccolo bass stemmen vandaar de keuze. Mijn overige bassen zijn trouwens een Ibanez SR1200 VNF en een RD500.

Bouw
Voor 259eu mag ik toch wel zeggen dat het instrument goed in elkaar zit, de frets zijn mooi gelijk(groot plus punt want een week daarvoor had ik een Flea Junior bass met nogal wat frettbuzzzzzz). De hardware is simpel maar degelijk, wel zat de input jack niet goed vast dus deze heb ik zelf beter vastgezet. Het instrument is trouwens extreem licht, dus, uren speelplezier zonder vermoeid te raken.

Afstelling
Doordat de frets mooi gelijk zijn was het niet moelijk een setup te vinden die lekker soepel speelt, de hals had reeds(voor normale tuning) de juiste kromming.
Na het installeren van de piccolo set heb ik de halspen een kwartslag aangedraaid (hogere snaarspanning), tevens heb ik de sleuven in de kam iets verder uitgevijld. Al met al heb ik een nette setup gekregen die soepel speelt zonder aan te lopen.

Sound
Met de fabrieksnaren en standaard tuning klinkt dit basje al behoorlijk goed moet ik zeggen, de lage E is wat minder punchy en klinkt wolliger dan een full scale bass maar dit kan ook deels aan de iet wat oudere snaren liggen.
Met de piccolo set er op is het een heel ander beestje, met alleen de P-pickup aan en de mids op de versterker geboost kan ik een aardige Stanley Clarke piccolo sound krijgen en dat voor maar 259eu!

Eindoordeel
Cijfer: 8.5
Een zeer leuke Short Scale bas met vintage karakter trekjes
Bijlagen
Squier Jaguar SS .jpg
Squier Jaguar SS .jpg (146.8 KiB) 1527 keer bekeken
Plaats reactie