Review Zoom MultiStomp 60b

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Met een andere voeding gaat het goed :). Mijn aanvulling wat testhoek betreft:

+ 4 effecten tegelijk, da's 1 meer dan Zoom's B3
+ het zogenaamde cyclen door de patches met de footswitch werkt in theorie beter dan gedacht
+ delay's en reverbs hebben een aan/uit voor tails. Het effect sterft dan uit nádat je het effect uit zet
+ de (metalen) behuizing is 3mm breder dan een boss pedaal, vervangt zonder moeite een ander op je pedalboard
+ soft footswitch, geen harde klik tijdens het indrukken
+ interface spreekt nagenoeg voor zichzelf, geen handleiding nodig
+ werkt prima op 2 gecombineerde outputs van mijn powerplant jr. (maar geen idee of ik nu headroom mis o.i.d.)
+ line selector. huh? lees verderop meer

- design, zelfs Number5 uit Short Circuit ziet er nog moderner uit
- ik had liever een externe footswitch gekocht om te switchen tussen patches om het handsfree te houden
- voor 50 euro meer heeft de Zoom B3 een pak meer effecten, drumloops, looper, D.I xlr, usb audio, koptelefoonuitgang.. een nobrainer als formaat geen punt is
- sommige effecten klinken wat futloos. Genoeg EQ, compressor en modeling tools om die beter te laten klinken maar dan ga je erg snel door je 4 plaatsjes heen
- latency bij pitch effecten, toch goed merkbaar bij vlugge notenpoeperij


Wat me nogal onhandig leek, afgaande op de berichten hierboven, is dat als je 4 effecten aan hebt staan in een patch, je er maar 1 tegelijk uit kan zetten. Met links of rechts moet je naar de volgende in de rij om die uit te zetten. Je kan dus nooit echt alles in 1x bypassen.
Een workaround is óf gewoon 1 effect per patch te gebruiken, of om via 'patch-cycle' een lege patch ertussen te programmeren.
Een m.i. betere oplossing is een effect genaamd 'line selector'. Deze kun je als eerste in de chain zetten en de volgende 3 effecten aan en uit zetten :) ! Je levert dus wel 1 v/d 4 effecten in.
Laatst gewijzigd door Len op 09 feb 2014, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Wat is het verschil met de 70?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Otto
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2021, 15:31

Re: Review Zoom MultiStomp 60b

Bericht door Otto »

Hallo, nieuw op dit forum.
Inmiddels ook een 60b aangeschaft maar begrijp de Engelse handleiding niet zo.
Hoe zet ik een aantal effecten in een patch en hoe schakel je tussen de patchjes.
Bvd. Otto.
Plaats reactie