Gibson Rd Artist

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Ik herken de bas uit de openingspost, die heeft namelijk lang op 2dehands.be te koop gestaan. Eerst vroeg de verkoper er vrij veel voor, maar is gaandeweg wat gezakt in z'n prijs (net omdat de RD zo lang te koop stond, gok ik). De laatste vraagprijs die ik me herinner was iets van een 1300 euro (inclusief die op maat gemaakte koffer). Pin me er maar niet op vast, want ik kan er ook grandioos naast zitten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
jonasbas
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:01

Bericht door jonasbas »

Hij stond idd voor 1400 aangeboden.

Ik heb hem gekocht voor 1300 euro met de koffer.

Mss aan de prijzige kant maar ik heb er alleszins geen spijt van. Er stond er een tijdje geleden eentje te koop voor 1800 euro. Dat zou ik er in ieder geval niet aan geven.
slap it, pluck it, pick it, play it with your teeth ...
only bass my friends

EBS CL212 - Gallien krueger 700RBII - Korg DTR1000 - Cort GB94 - Ibanez sr500 - Cort Action bass
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Hee thanx! Vette bassen! Bevalt 'ie nog steeds? Is die electronica een beetje betrouwbaar? Gaan de batterijen een beetje lange mee?
Gebruikersavatar
jonasbas
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:01

Bericht door jonasbas »

De electronica is fantastisch. Er kraakt niets, alle potmeters draaien heel vlot en het zijn geen 'alles of niets' knoppen, je krijgt er heel veel verschillende geluiden uit.

De bas bevalt nog steeds. Het is wel wat wennen in het begin. De bas is groot en zwaar dus dat is even aanpassen. Ondertussen ben ik dat gewend.

Qua batterij weet ik het niet. Ik vervang ze af en toe zodat ik zeker geen problemen heb op een optreden. Nadeel van de batterij is dat je ze moet losschroeven. Geen handig klepje zoals bij hedendaagse bassen.
slap it, pluck it, pick it, play it with your teeth ...
only bass my friends

EBS CL212 - Gallien krueger 700RBII - Korg DTR1000 - Cort GB94 - Ibanez sr500 - Cort Action bass
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Cool! Ik ga morgen ook een RD Artist kopen, dan ga ik het allemaal zelf ondervinden!
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ik vind ze leuk maar onpraktisch zwaar daarom dat het bij mij een gibson ripper geworden is :mrgreen:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

En ik dacht dat "onpraktisch" & "zwaar" wel je ding was :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
jonasbas
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:01

Bericht door jonasbas »

Zo'n ripper stond ook op mijn verlanglijst. Maar de GAS is gestild met de RD, al blijf ik er wel nieuwsgierig naar om ze eens naast elkaar te horen...

@ koen

Zeker foto's posten en geniet ervan!
slap it, pluck it, pick it, play it with your teeth ...
only bass my friends

EBS CL212 - Gallien krueger 700RBII - Korg DTR1000 - Cort GB94 - Ibanez sr500 - Cort Action bass
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Will do!
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

MagicOnion schreef:En ik dacht dat "onpraktisch" & "zwaar" wel je ding was :mrgreen:
maar die versterkers hangen dan ook niet rond m'n nek :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Nou ik heb 'em hoor! Het is nu een beetje te donker om goeie foto's te maken, plus, ik heb alle hardware van de body geschroefd. Hij is namelijk zó smerig (zweet bier en whatnot) dat ik hem gewoon eerst schoon móest maken... Normaal vind ik een beetje goo niet zo erg hoor, maar in dit geval was het echt te erg! Hij was van een kerel die er volle bak mee gespeeld en getourd heeft, en hem dus blijkbaar echt helemaal nooit ook maar een klein beetje heeft schoon gepoetst. Ach ja.

Hij is inderdaad een beetje groot zwaar en lomp. Dat de actie ongeveer een centimeter hoog lag draagt daar ook alleen maar aan bij... De brug stond al superlaag dus ik hoop dat het met het verstellen van de trussrod nog een beetje te verhelpen is. Op zich vind ik het niet zo'n probleem hoor, ben rare en onergonomische instrumenten wel gewend en kan overal op uit de voeten. De dikke neck zal toch wel een beetje wennen zijn.

Sounds zijn vet! Veelzijdig, iets minder dik als mijn Thunderbird wel. Alle electronica doet het nog prima, geen krakende potmeters. Wel ruist 'ie een beetje als je de treble boost op max hebt. Maar dat is normaal dacht ik. Ik vind de schakelaartjes (het zijn er -buitenom de elementenswitch- twee, mijn RD is een latere, uit '79, die hebben twee aparte schakelaartjes voor de Moog electronica) wel een beetje flimsy. Ik denk dat ik er 'mijn' geluid wel op vinden ga.

Eerst maar eens goed schoonmaken en goed afstellen, dan geef ik 'em een uitgebreide testdrive op m'n 'grote' versterker en met de band! Dan weet je toch meer als dat je thuis een beetje op je oefenversterkertje zit te pielen.

Een nickname heb ik al voor deze bas in elk geval; De Vieze.
Plaats reactie