(Mini) Review: Orange AD200b

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

(Mini) Review: Orange AD200b

Bericht door Toefes »

Hallo allemaal!

Ik heb vandaag mijn Orange AD200b mk3 binnen gekregen wilde even wat erover schrijven! :)

Positief:
- Uniek en zeer gedefinieerde sound
- Kan van superclean naar heel erg vies gaan (wel dat het mooi blijft)
- Cool uiterlijk
- Hele krachtige en punchy sound (beste amp waar ik tot nu toe ooit over heb gespeeld)

Negatief:
- Toen ik hem binnen kreeg van Musicstore was de verpakking helemaal ingezakt, zaten er zwarte strepen op de tolex (wat ik gelukkig eraf kon vegen), zat hij helemaal vol met piepschuim, stukje uit de tolex en er zat een volledig verbogen (+ 1 pin overgebroken) Engelse voedingskabel bij. Uiteraard heb ik dit met MS gecommuniceerd en word er voor een oplossing gezorgd! Dit zal wel gewoon een hele slordige fout van Orange zelfs zijn geweest, niet van Musicstore (denk ik zo)
- Hij is redelijk zwaar met 24 kg

Nogmaals, niets dan lof voor deze amp! Het is een flink pak met geld maar je krijgt er dan wel een amp voor die waarschijnlijk jaren voor veel plezier gaat zorgen!
Ik zal misschien binnenkort wat soundclips posten. Alleen denk ik niet dat je dan een reëel beeld krijgt van hoe de amp in werkelijkheid klinkt. Als je ooit de mogelijkheid hebt om even over eentje te spelen, doe dat dan vooral!

Hier wat fotokes:
Afbeelding
Afbeelding

Le eindtrap:
Afbeelding
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Ha! Je bent het belangrijkste voordeel vergeten: er zit geen koptelefoonuitgang links waar je dan met je stomme harses je bas in plugt. Been there, done that. :oops:

Gefeliciteerd met dat ding!
(Je steekme oge uit. Maar wacht maar tot ik groot ben ...)

bert
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Dan istie van een pallet gevallen tijdens transport. Zo te zien is alles heel. Maar gezien de versnelling die er tijdens zo'n val optreedt zou ik the Musicstore permissie vragen om hem uit zijn jas te halen. Voor een visuele inspectie. Gewoon kijken of alle draadjes nog goed vastgesoldeerd zijn.

Waarschijnlijk heeft een postbode of logistiek medewerker gedacht een gitaar in zijn handen te hebben, terwijl het een loodzware buizenversterker is. Maar dat kon die jongen/meisje niet weten. En als je hem dan niet goed vast hebt???

De verpakking heeft zijn werk gedaan. En zo te lezen speelt de versterker gewoon. Maar ik had hem direct uit zijn jas getrokken... Vind het zo'n zonde als een versterker het niet doet omdat een draadje loszit die ik binnen twee minuten weer netjes heb gesoldeerd!!.

Ik krijg daarvoor altijd permissie. En ik documenteer ook alles dan met de digitale camera. Als er dan een boutje mist ofzo. Krijg ik die dan toegestuurd vanuit de fabriek en is de kous af...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Welk cabinet heb je eronder staan?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Heb er ook een gehad en het was inderdaad de beste amp die ik ooit heb gebruikt. Ik had er een Orange OBC810 onder staan en mis de sound nog steeds elke keer als ik bas speel. Helaas was het iets teveel van het goede voor m'n appartementje... Als ik later groot ben en een normaal huis heb komt er absoluut weer een AD200B!

Naast dat de sound super lekker is hou ik ook van de lekkere simpele knoppen! Meer dan dit is niet nodig. En alles van Orange ziet er altijd sexy uit!

Afbeelding
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Muziekschuur schreef:Welk cabinet heb je eronder staan?
Vooralsnog een Markbass 2x10" omdat het geld op is haha. En ik ga inderdaad kijken bij MS wat er te onderhandelen valt ! :p

Edit: Hij klinkt ook waanzinnig met de stratocaster van m'n vriendin! :o
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Toefes schreef: Hij klinkt ook waanzinnig met de stratocaster van m'n vriendin! :o
Ain't that the truth!
Zelfde met de Terror Bass (en ook de Ashdown Little Bastard).

bert
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Bericht door leo_tender »

Nice!
Gaat die ook gewoon luid zonder de overdrive van de gain?
Plaats reactie