Hoofdtelefoons gebruikersbeoordelingen.

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

De Beats hoofdtelefoons zijn zo duur omdat er Dr. Dre opstaat.
De prijs is een onderdeel van het imago van het product, exclusiviteit.
Ik snap het niet, want zo enorm goed klinken ze niet. Als je ze naast semi-pro koptelefoons legt is er een zeer duidelijk verschil, namelijk de Beats klinkt minder goed.
Ze hebben enorm veel bass maar missen erg veel in hoog en mid, scheiding vond ik ook niet fantastisch.

Wij verkopen zelf ook hoofdtelefoons en hebben een totaal niet representatieve en wetenschappelijk onderbouwde benchmark gedaan (ik met 2 collega's, 5 verschillende types hoofdtelefoons naast die van onszelf, blind testen en beschrijven welke het lekkerste klinkt) en iedereen was het er over uit dat de Beats verre van fijn klint.
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Haico

Bericht door Haico »

/\
Dat is eigenlijk wel waar het op neerkomt. :D Noem mij bevooroordeeld, maar voordat ik de Beats gehoord had, had ik mijn twijfels. Het is namelijk Beats by Monster, en Monster is het bedrijf wat instrumentenkabels indeelt per genre dat je speelt. :roll:
Je speelt Jazz dus je hebt een Jazz kabel nodig. Dat is beter dan als je een Rock kabel zou gebruiken. Bij Monster werken marketing genieën!

Maar goed, tot Dr Beats populair werd, was er niet veel keuze op het gebied van koptelefoons met actieve noise cancelling. Ja, je had Bose en een Senheisser. Maar die zagen er lang niet zo sexy uit. Je zou kunnen zeggen dat Dr Beats wel een impuls heeft gegeven aan de koptelefoonbranche. Tsja, nu probeert iedereen een graantje mee te pikken en daardoor komt een hoop crap uit (wat hebben kledingmerken en bedrijven als Marshall opeens op deze markt te zoeken?), maar ook een aantal hele interessante producten.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Marshall heeft niets te zoeken in deze branche, maar de Major en de Major FX zijn toch goede koptelefoons naar mijn mening, comfortabel en zuiver, het geluid klinkt als het motto van de Beats, 'zoals de muzikant het bedoeld heeft'.

Ik heb zelf eens een Beats op me kop gehad en het viel me dan weer tegen hoe zacht ie ging en dat er bijna geen bas in zat, maar treble en mids ook niet, ik weet niet wat het was maar het was uber-crap wat eruit kwam. En dan kwam de persoon van wie ie was met de opmerking 'Ja hij is meer voor hiphop enzo', en dan kom je weer terug op het verhaal van die instrumentkabels :lol:
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Heb qua hoofdtelefoons altijd Sennheiser gehad, groot fan van deze hoofdtelefoons.
Volgens mij inmiddels zo'n beetje ieder model van ze gehad, en altijd zeer tevreden geweest.
Valt me wel op dat ze redelijk vlug stukgaan, maar weet niet of dat aan mijn lompigheid ligt, of aan de bouw van de koptelefoons.
Met name de bedrading laat te wensen over, metname als je ze vaak in een jaszak of zoiets propt.
Er zit veel draad aan (3 meter) waardoor je die bij elkaar in je jaszak steekt, en er vervolgens knopen inkomen.
Ook de outputjack is recht in plaats van haaks, zijn er al 3 kapot gegaan doordat de outputjack was omgeknakt in mijn jaszak, doordat de telefoon ongelukkig in mijn jaszak lag.

De HD201 klinkt lekker, is niet extreem bassig, maar laat wel alles horen.
De HD202 is iets luider, geeft wat meer een basboost, maar is in mijn herinnering wat minder luid.
De HD205 heeft een lange kabel, wat kan storen. Fijn ding, maar vaak problemen met de jack gehad.
Vandaar dat ik een andere heb gekocht van Sennheiser, maar die was na 3 weken kapotgegaan door een aanrijding op de fiets. (Nee, had niks te maken met het feit dat ik een koptelefoon op had.)

Daarna niet meer kunnen vinden in een winkel, daarom nu de HD427.
Nog niet helemaal van overtuigd eigenlijk, moet ik nog over nadenken wat ik ervan vind.
Dempt wel heel goed omgevingsgeluid, hoeft daarom ook niet zo hard, wat een groot voordeel is. :)
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Lap ! De subjectiviteit van geluid is me nu wel duidelijk ! Ik heb net wat mixen nagegaan met de Beyerdynamic DT 770 en de AKG K271 Studio en ineens is het verschil tussen de twee immens. De AKG geeft veel meer detail in het mid, zo goed dat de Beyerdynamic stilaan als een Bose Acoustimass setje begint te klinken met die typische afwezigheid van mid. De AKG heeft wel minder, maar niet té weinig, bas.

Ik zal dan maar geen Audio-Technica MH50 kopen ter vergelijking, anders zit ik weer vast :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Voor op vakantie zoek ik een nieuw in ear setje, om vanaf mijn mp3 of telefoon muziek te luisteren. Welk merk adviseren jullie?
Ik heb 2 criteria:
goed geluid ( logisch)
moet blijven zitten ( de meeste dopjes vallen telkens uit mijn oor)

Mag best wat kosten.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Gaat het hier over gewone exemplaren of over meer naar muzikant gerichte hoofdtelefoons..?
Ik vraag het omdat ik thuis bezig ben met opnames en momenteel veel bas opneem op mijn getrouwe Roland BR-8 en af en toe "blaft" het ding nogal wanneer ik er veel middentonen door jaag...dat is niet altijd even inspirerend dus ben op zoek naar een goed exemplaar dat op dat gebied goed scoort...mag best wat kosten als dat vereist is, op dat gebied wil ik niet op een euro kijken want geinspireerd worden primeert toch...(ik merk ook dat ik accurater speel met een hoofdtelefoon ipv op speakers)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Dat is inderdaad een verschil of je de koptelefoon voor opnames gaat gebruiken of gewoon om muziek af te luisteren. Vooral voor opnames moet hij zo neutraal mogelijk zijn. Voor muziek afluisteren (thuis op de bank of tijdens het fietsen etc. bijvoorbeeld) is dat niet voor iedereen van belang, want sommige houden bijvoorbeeld van veel laag en andere weer niet.
Haiko schreef:
Je moet het niet moeilijker maken dan het is. :D

Het is deels subjectief, en deels waarvoor je het wil gebruiken. 9 van de 10 gebruikers zijn niet op zoek naar "de waarheid". Ze willen gewoon een "lekker" klinkende koptelefoon die goed zit. En soms is zelfs dát geen voorwaarde: een koptelefoon is een mode-accessoire, dus voor het grote publiek moet hij er vooral kèk uitzien en van een hip merk zijn! :|
Klopt, hij moet goed klinken en lekker zitten dat is het belangrijkste. Hoe hij er uit zit of wat in de mode is interesseert mij voor geen meter.
Toch blijft het moeilijk om in een winkel een keuze te maken uit bijvoorbeeld 6 koptelefoons in dezelfde prijsklasse, nog moeilijker is het als je alle prijs klassen door elkaar gaat proberen. Meestal kom je er na een paar dagen thuis pas achter of het ding echt iets voor jou is. Wat dat betreft geldt dat net zo goed voor basgitaren.
Haico

Bericht door Haico »

Nicky schreef:Marshall heeft niets te zoeken in deze branche, maar de Major en de Major FX zijn toch goede koptelefoons naar mijn mening, comfortabel en zuiver, het geluid klinkt als het motto van de Beats, 'zoals de muzikant het bedoeld heeft'.
Net als die kleding- en schoenenmerken die met koptelefoons uitkomen, is Marshall alleen maar de naam die erop staat. :D

Het gaat ongeveer zo. Bedrijf X (bijvoorbeeld zo'n kledingmerk) heeft een goede naam, een groot distributienetwerk en een vaste klantenkring onder consumenten. Bedrijf X wil een graantje meepikken van de populariteit van koptelefoons en zodoende willen ze er eentje in hun programma hebben. Ze hebben er absoluut geen kaas van gegeten hoe je zoiets maakt, dus ze gaan naar bedrijf Y die dat wel heeft. Bedrijf Y maakt een stuk of wat prototypes, gebaseerd op reeds bestaande modellen van henzelf. Bedrijf X probeert het uit en kiest een favoriet uit die demo modellen. Bedrijf Y laat ze maken door een contract manufacturer: bedrijf Z in China. Het logo van bedrijf X komt erop te staan, en het grote distributienetwerk van X zorgt ervoor dat ze overal in de winkel komen te liggen.

Ik heb het even uitgezocht. In het geval van Marshall is Bedrijf Y is Zound Industries te Zweden en bedrijf Z zit ergens in Shenzhen, China. De Marshall Major is gebaseerd op de Urbanears Plattan, ook van Zound Industries.De overeenkomsten tussen de Urbanears Medis (€50) en de Marshall Minor (€60) zijn ook niet te negeren. :)

Op zich is er niet mis mee hoe dit gaat, en het is ook geen geheim ofzo. Ik wilde alleen duidelijk maken dat de koptelefoon dus bijna niets met Marshall te maken heeft. :D
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Iemand dan een tip voor zo'n goeie "muzikanten"-hoofdtelefoon ?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

wombatboter schreef:Iemand dan een tip voor zo'n goeie "muzikanten"-hoofdtelefoon ?
zou ik ook wel willen weten...liefst met genoeg draad en haakse aansluiting.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

wombatboter schreef:Iemand dan een tip voor zo'n goeie "muzikanten"-hoofdtelefoon ?
Lees mijn reviews over de Beyerdynamic DT770 pro en de AKG K271 studio eens, volgens mij zijn ze beide alvast wat je zoekt en rond de €150. Met de Audio-Technica MH50 kun je normaal ook niet fout gaan. Blijf weg bij bass-boost hoofdtelefoons als je ermee wil opnemen. Om te luisteren kan dat plezant zijn, maar om mee op te nemen geeft dat een vertekend beeld.

Als je de rit naar Genk eens wil maken mag je gerust eens komen testen met die twee van mij. 8)
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Haico

Bericht door Haico »

wombatboter schreef:Gaat het hier over gewone exemplaren of over meer naar muzikant gerichte hoofdtelefoons..?
Als ik je verhaal zo hoor, dan zou ik eens kijken naar de Sennheiser HD25-1 II. Elke koptelefoon heeft zijn functie, en de HD25 is een echt werkpaard. Ze worden vaak door DJ's en drummers gebruikt omdat ze erg goed isoleren. Van deze koptelefoon is ook bekend dat ze heel hard kunnen, ongeacht de bron. Dat blaffen zou dus verleden tijd zijn. Verder hebben ze een gezonde dosis mids, wat ze erg bruikbaar maken voor tijdens opnemen. Let wel, dit is een model wat op het oor rust, en niet over het oor gaat. Daar moet je van houden. :)

EDIT: Als je na het lezen van de ervaringen van Madmac toch voor de Beyer DT770 gaat, ga dan niet voor de hoogohmige -pro versie. De niet-pro versie is beter geschikt voor jouw toepassing.
Laatst gewijzigd door Haico op 01 aug 2013, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

wombatboter schreef:Gaat het hier over gewone exemplaren of over meer naar muzikant gerichte hoofdtelefoons..?
Het gaat om hoofdtelefoons, sommigen gebruiken ze om mee te mixen, de grootste hoop luistert er gewoon muziek mee. :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

Ik vind die bassboost gevallen ook om te luisteren niet fijn.
Als ik meer bas wil knutsel ik wel aan de EQ van het gebruikte apparaat.
Ik heb het liefst een eerlijk geluid.
Ik had (heb) voor in het OV en op de fiets (als het rustig is) een Sennheiser PMX60, welke redelijk vlak klinkt, zeker voor z'n budget (€35,-), helaas zijn de oorkussentjes gaar (na ongeveer 2,5 jaar, Sennheiser reageert niet al te best op de e-mail want ik vind het vrij snel. Nieuwe bestellen kost je een klap aan verzendkosten, waardoor een nieuwe maar iets duurder is).

Momenteel gebruik ik een koptelefoon van het werk, welke dan een bassboost functie heeft, muziek klinkt allemaal een stuk doffer.
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Plaats reactie