Hoofdtelefoons gebruikersbeoordelingen.

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Hoofdtelefoons gebruikersbeoordelingen.

Bericht door Madmac »

Dit kan misschien handig zijn voor de toekomst, geeft je persoonlijke mening over de hoofdtelefoon(s) die je gebruikt. Dus niet aantrekken als je review wat getint is door je voorkeur, intelligente mensen kunnen daar wel doorheen zien hé :mrgreen:

Ik heb er vier in huis:

Pioneer SE650, gekocht in '86 of '87 voor €37,5
Sony MDR CD570, gekocht in '94 voor €88
Beyerdynamic DT 770 pro, gekocht in '13 voor €148 inclusief Musicstore draagtas.
Superlux HD681 B, gekocht in '13 voor €20 + €17 voor de fluwelen oorpads van AKG.

Pioneer SE650

Afbeelding

Ik heb deze hoofdtelefoon voor mijn kerst gekregen van mijn schoonbroer, denkelijk in '86 of '87. Ik wilde eigenlijk een goedkoop ding maar mijn schoonbroer vond dat maar niks. Gelukkig want destijds was dit een zeer goede hoofdtelefoon. Tijdens een internet search blijkt hij zelfs onder de "vintage headphones" van Pioneer te vallen.
Veel specificaties vind ik er niet over terug, niks eigenlijk. Maar vermits dit een persoonlijke review is oordeel ik zelf.

Bouw:
Blijkbaar toch robuuste bouw als je bekijkt hoe oud hij is en wat hij allemaal heeft meegemaakt. De verstelling van de hoofdband werkt nog perfect, de linker volumeknop ook maar de rechter draait nog maar 20% van wat hij kon. Geeft eigenlijk niet want je draait ze toch nooit toe.
De oorkussens zijn slechts lichtjes beschadigd, maar door de jaren heen wel wat dunner geworden. Ze zijn niet vervangbaar wegens verlijmd. Het snoer zit links en rechts bevestigd.

Geluid:
Natuurlijk vond ik hem destijds fantastisch (kleine vergelijkingsbasis) en was dat beeld wat blijven hangen. Ik heb net een nummer er op geluisterd dat ik zelf heb gemixed en nu valt me wat op:
Gebrek aan bas.
Zeer zachte hoge tonen.
Daardoor uitgesproken mid, maar zonder agressief te worden.

Comfort:
Het is dus een hoofdtelefoon waarmee je uren muziek zou kunnen beluisteren zonder mentaal vermoeid te geraken. Of de dunne oorkussens dat echter toelaten is nog de vraag want de plastiek binnen de oorschelpen raakt je oren wat op lange duur pijn veroorzaakt.

Conclusie:
Sterk achterhaald in prestaties, flink vooruit in degelijkheid.

Sony MDR CD570

Afbeelding

Hier hangt een klein verhaaltje aan vast. In '94 (vermoed ik) heb ik mijn eerste demo, met de toenmalige band, opgenomen in een studio. Daar lag een Sony hoofdtelefoon voor de fijnbeluistering, een MDR 750. Thuis gekomen riep ik tegen mijn vrouw: "die moet ik hebben !" Dus ging ze, om me te verrassen, die hoofdtelefoon kopen. De verkoper beweerde echter dat hij niet meer gemaakt werd en smeerde haar deze MDR CD570 aan als de opvolger... yeah right :roll:

Specificaties:

Gesloten hoofdtelefoon.
40 mm driver
40 ohm impedantie
Frequentiebereik 5 hz tot 30 khz

Bouw:
Wel, deze hoofdtelefoon heeft ook veel meegemaakt en er is de laatste 10 jaar beslist niet zachtaardig mee omgesprongen. De oorkussens waren nl. van erbarmelijke kwaliteit waardoor de toplaag van de skai lostte, met zwarte schilfers rond de oren tot gevolg. Ook spleet de lijmnaad van de skai open waardoor de inwendige mousse bloot kwam te liggen. Zeker niet mooi, maar ook niet comfortabel.
Voor de rest is de bouw zeker goed te noemen. De automatische hoofdbandverstelling werkt nog steeds feilloos, de links aangesloten kabel is nog origineel, plug ook.
Bij de aankoop van mijn Superlux onlangs, heb ik ineens AKG fluweel oorkussens meebesteld. De skai oorkussens die van de Superlux afkwamen heb ik dus gewoon gebruikt om de versleten kussens te vervangen. Ze passen niet 100% maar nu ziet de hoofdtelefoon er weer proper uit én het geluid is véél beter.

Geluid:
Ik herinner me nog dat ik destijds evenzeer onder de indruk was van het geluid van deze hoofdtelefoon, vergeleken met de MDR750, welke een echte studio hoofdtelefoon was. Maar anderen deelden deze mening niet en noemden het geluid "raar". Het heeft lang geduurd vooraleer ik dat "raar" kon thuiswijzen, hier is het uitgelegd:
De MDR CD570 heeft héél gearticuleerd hoog, diepe maar zachte bas en uitgesproken middentonen. Het geluid blijft aangenaam, zonder uitschieters, maar is niet echt gebalanceerd door het gebrek aan midbas (freq rond de 100 hz tot 500 hz).
Wel is deze hoofdtelefoon weer héél geschikt om het stereobeeld te beluisteren van een opname.
Met de "nieuwe" oorkussens is het geluid wel sterk verbeterd tov de versleten kussens, blijkbaar doordat freq verloren gingen in de openstaande mousse kussens.

Comfort:
Deze Sony is altijd comfortabel geweest doordat de oorschelpen niet sterk op je hoofd knijpen, nu met de Superlux kussens is het comfort nog vele male groter. Deze hoofdtelefoon kan ik nu echt uren dragen zonder problemen.

Conclusie:
Had mijn vrouw de MDR750 gekocht dan had ik nu een legende in handen :? Deze MDR CD570 is echter iets apart qua vormgeving en het geluid is speciaal, maar bruikbaar. Gaat in de toekomst zeker terug gebruikt worden.

Beyerdynamic DT 770 pro 80 ohm

Afbeelding

Omdat ik recent de DIY opname van mijn band aan 't mixen ben, en ik dit voor 90% in de vrachtwagen doe, heb ik besloten over te gaan tot een compromisloze aankoop. De beste hoofdtelefoon voor €150. Deze DT 770 komt dat gewoon bovenaan de lijst uit. Ik koos voor de 80 ohm versie omdat deze meer volume geeft op de hoofdtelefoonuitgang van mijn Macbook. Aangekocht in pakket met een Musicstore draagtas in waterafstotend materiaal.

Specificaties:
Gesloten
Driver niet vermeld
80 ohm
Freq bereik 5 hz tot 35 khz

Bouw:
Ik heb 'm nog niet lang, maar puur op het oog kan ik al concluderen dat deze hoofdtelefoon mij zal overleven als ik er een head-on colision mee heb met hem op. Ook is de hoofdtelefoon voorzien om lang te kunnen dienen: was- en vervangbare oorkussens, afneembare hoofdkussen, apart verkrijgbaar snoer en gewoon een degelijke constructie. De kabel zit links aangesloten.
Natuurlijk verwacht ik ook niets anders voor die prijsklasse. 8)

Geluid:
Hier kan ik kort zijn... gebalanceerd ! Echt alles is aanwezig en het geluid is aangenaam. Rijke basweergave, midden- en hoge tonen zeer duidelijk, zonder ooit vermoeiend te klinken. Hier komt de aankoopprijs naar boven drijven. Niet voor niets één van de meest aangeraden hoofdtelefoons van het moment.

Comfort:
Fluweel oorkussen, wel in 't zilver-grijs, wat een beetje vreemd oogt. Simpel old school verstelsysteem. Diepe oorschelpen zodat mijn oren nergens raken. Drukt net hard genoeg om op zijn plaats te blijven, maar niet zo hard dat het onaangenaam wordt.

Conclusie:
Er is een goede reden voor de prijs. Er is geen enkel compromis gemaakt, alles aan deze hoofdtelefoon is goed tot fantastisch. En vermits mijn oudste hoofdtelefoon nu al zo 'n 26 jaar oud is, is die investering op zulke termijn relatief.

Superlux HD681 B De BGF choice*

Afbeelding

Na de aankoop van de Beyerdynamic vond ik dat er, met het oog op verdere opnames, ook nood was aan een tweede grote hoofdtelefoon. Vermits de Superlux de meest bejubelde budget hoofdtelefoon is op het BGF heb ik 'm gewoon besteld. Maar dankzij een tip in een topic hier heb ik ineens de fluweel oorkussens van de AKG K240 meebesteld.

Specificaties:
Halfopen
50 mm drivers
32 ohm
Freq bereik 10 hz tot 30 khz

Bouw:
Dit is dus een Taiwanese kopie van de AKG K240, maar dan volledig in plastiek terwijl de AKG metalen delen heeft. De hoofdtelefoon voel héél solide aan en ik verwacht niet snel dat er iets zal afbreken of zo. De verstelling gebeurd automatisch door een systeem met touwtjes en veertjes in de schelpen. Het snoer is links aangesloten. De originele skai oorkussens voelden goed aan, er is weinig aan te merken op een hoofdtelefoon van deze prijsklasse.

Geluid:
Ik was natuurlijk benieuwd waarom dit de "BGF choice*" was voor zo velen. Dus aangesloten aan de Macbook en een mix opgezet... viel eigenlijk best tegen :? Heel agressief hoog, vermoeiend echt, maar wel goede basweergave en mooi midden. Dat hoog was echter gewoon storend. Nu had ik in een draad gezien dat iemand in het center van die drivers stickers geplakt had om dat schrille hoog te dempen. Bij het vervangen van de oorkussens maar onmiddellijk hetzelfde gedaan en het leek niks uit te maken :roll:
Tot zover was ik niet onder de indruk...

Toen heb ik de vergelijking gedaan met de vier keer zo dure Sony MDR CD570, hierboven besproken, en ik kwam tot de conclusie dat de Superlux eigenlijk beter klonk. Veel betere basweergave, gebalanceerd mid en duidelijk aanwezig hoog. Doordat ik eerder de vergelijking maakte met de DT 770 kwam de Superlux er uiteraard veel slechter uit :mrgreen: Intussen ben ik gewoon aan het aanwezige hoog, dat ik nu niet meer agressief noem, en blijkt de hoofdtelefoon héél sterk te zijn in de middentonen. Nu hoor ik mooi gearticuleerde gitaarpartijen met deze hoofdtelefoon, waardoor ik de stereo imaging nog kan verbeteren.

Comfort:
Hier is een nadeel van de Superlux. Hij knijpt echt op mijn hoofd en is niet aangenaam om langdurig te gebruiken. Ik hoopte dat de AKG kussens dat een beetje zouden verhelpen maar deze zijn eigenlijk nog iets harder dan de originele. Let op, het is niet zo dat het een probleem wordt. Ik heb er onlangs 2 uren lang mixen mee gecontroleerd en ik was er al aan gewoon. Vergeleken met de Beyerdynamic is het verschil gewoon zeer groot. De zelfregelende hoofdband is echter weer een luxe.

Conclusie:
Wat mij betreft ook de "BGF choice*". Voor de aankoopprijs van €20 hebt ge een prima hoofdtelefoon met iets té agressief hoog, wat dan weer DIY non-destructief, op te lossen is. Er is voor die prijs zelfs een draagzakje bij, eat your hart out Beyerdynamic :finger:

Voor de Nederlanders: skai is namaak leder.
*Volgens Haico ergens op dit forum.
Laatst gewijzigd door Madmac op 27 jul 2013, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Haico

Bericht door Haico »

Leuk leuk leuk! :)

De DT770 blijft mijn referentie. Laatst een Sennheiser HD280 (nieuw rond de 100 Euro) in mijn handen gehad. Ik was onder de indruk van de lekkere "betrokken" weergave. Ik stond op het punt om ze voor mijzelf ook te bestellen. Maarja, toen deed ik mijn DT770 op, en hoorde direct wat de Sennheiser toch allemaal verborgen hield voor mij. De Senn liet gaten en in het laag en deed niets boven de 10k kHz! Pijnlijk! Dit wil niet zeggen dat de DT770 "The Holy Grail" is. Ik werk tegenwoordig met in-ear-monitors en daardoor weet ik maar al te goed hoe ontzettend subjectief deze markt is. Hoe dichter de bron bij/in de oren komt, hoe subjectiever het wordt. Pick your poison.

Mijn HD681's rocken ook nog steeds door. Ze zijn niet vlak, maar nog wel aangenaam om naar te luisteren. Ze zijn 10x breedbandiger dan elke andere optie in dezelfde prijsklasse. De meeste Sennheisers uit die prijsklasse zijn dun, of volledig uit balans. Ik heb ook 2 cheapo Philipsen die evenver doorlopen in het laag, maar die verder weer veel te donker zijn. :facepalm:
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ik ben een hoofdtelefoon-fixatie aan 't ontwikkelen :mrgreen:
Ik heb net een deal gemaakt voor een gebruikte (als nieuw) AKG K271 hoofdtelefoon. Dus binnenkort nog een beoordeling. 8)
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Ik heb een jaar geleden, na alle lovende recensies hier, een Superlux HD681 gekocht. Maar ik vond hem volledig ruk en heb hem gelijk weer weg gegeven. Veel te veel hoog en geen bas/diepte, een heel dun geluid.
Ik heb laatst een Sennheiser HD201 gekocht. Na een testje in de winkel met 5 koptelefoons in die prijsklasse bleef deze als beste over. Een fijn en goed ding.
Een goede koptelefoon kiezen is echt moeilijk vind ik.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het is ook zo ongelofelijk persoonlijk. Toen ik een nieuwe zocht, heb ik allerlei winkels bezocht. Mijn MP3-speler eraan gehangen met wat referentiespul erop en domweg luisteren. Toen ben ik uiteindelijke thuisgekomen met deze:

Afbeelding
Philips 'The Stretch' O'Neill

Een hoop mensen op het werk hebben 'm al beluisterd en vinden 'm erg prettig. Zelf ben ik ook aardig gecharmeerd :D Toch vind ik ook genoeg reviews waarin wordt aangegeven dat de geluidskwaliteit te wensen over zou laten. En dat terwijl ik toch echt wel kan zeggen een aardig ontwikkeld gehoor te hebben. Het is maar net wat past.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Veel heeft natuurlijk te maken met uw doel:

- Muziek beluisteren met een bepaald comfort en optimaal geluid voor de gebruikte geluidsdrager. Een MP3 speler heeft nl. een hoofdtelefoon nodig met een lage weerstand.

- Muziek beoordelen via een referentie-hoofdtelefoon. Opnames, videoproducties, mastering, ...
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

basloze fret schreef:Ik heb een jaar geleden, na alle lovende recensies hier, een Superlux HD681 gekocht. Maar ik vond hem volledig ruk en heb hem gelijk weer weg gegeven. Veel te veel hoog en geen bas/diepte, een heel dun geluid.
Ik heb laatst een Sennheiser HD201 gekocht. Na een testje in de winkel met 5 koptelefoons in die prijsklasse bleef deze als beste over. Een fijn en goed ding.
Een goede koptelefoon kiezen is echt moeilijk vind ik.
Ik ben deels akkoord met jouw mening hier. Het hoog bij de HD681 is agressief en daardoor té nadrukkelijk aanwezig. Maar er is absoluut geen gebrek aan bas en het geluid is beslist niet dun. Ik heb bij de mediamarkt bvb zo 'n HD201 opgehad en vond deze, voor dezelfde prijs, net héél iel klinken en weinig body hebben in het geluid.
Als je dan de Sony hoorde, die mijn dochter gekocht heeft, dan verdween die Sennheiser in 't niets.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Madmac schreef:
basloze fret schreef:Ik heb een jaar geleden, na alle lovende recensies hier, een Superlux HD681 gekocht. Maar ik vond hem volledig ruk en heb hem gelijk weer weg gegeven. Veel te veel hoog en geen bas/diepte, een heel dun geluid.
Ik heb laatst een Sennheiser HD201 gekocht. Na een testje in de winkel met 5 koptelefoons in die prijsklasse bleef deze als beste over. Een fijn en goed ding.
Een goede koptelefoon kiezen is echt moeilijk vind ik.
Ik ben deels akkoord met jouw mening hier. Het hoog bij de HD681 is agressief en daardoor té nadrukkelijk aanwezig. Maar er is absoluut geen gebrek aan bas en het geluid is beslist niet dun. Ik heb bij de mediamarkt bvb zo 'n HD201 opgehad en vond deze, voor dezelfde prijs, net héél iel klinken en weinig body hebben in het geluid.
Als je dan de Sony hoorde, die mijn dochter gekocht heeft, dan verdween die Sennheiser in 't niets.
Zo zie je maar hoe subjectief een mening is en dat je het altijd zelf moet proberen voordat je iets koopt. Ik dacht eerst dat het aan mijn exemplaar lag van de Superlux, toen ben ik naar de winkel terug gegaan, maar een ander exemplaar klonk precies hetzelfde. Ik had trouwens wel de HD681 (met rode randen) niet de HD681B, geen idee wat het verschil is? Ik hou helemaal niet van koptelefoons met te veel (sub) bas, want daar raak je snel door vermoeid qua luisteren, maar die Superlux klonk voor mij heel goedkoop en dun, net alsof het geluid door een lowpass filter was gehaald. Er zullen vaste vele betere koptelefoons zijn, maar de Sennheiser HD201 vond ik het beste wat ze hadden in die prijsklasse. Net nog even een dance cd'tje gedraaid n.a.v. van deze discussie, maar er zit voor mijn gevoel toch echt voldoende laag in en klinkt gebalanceerd, zonder het irritante sublaag (wat sommige misschien willen horen)
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

De HD681 B(lack) is dezelfde met zwarte rand :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ik heb vrijdag een hoofdtelefoon bijgekocht, in dezelfde prijsklasse als de DT 770 pro. Eigenlijk gewoon als vergelijking, wat is nu het verschil tussen de Beyerdynamic DT 770 pro en de AKG K271 studio in de prijsklasse van €150.

AKG K271 studio

Afbeelding

Bouw:
Het is een AKG die zichzelf al vaak genoeg bewezen heeft om aan te nemen dat hij de tand des tijds wal zal doorstaan. Maar er zijn extra's ! Een afneembaar snoer met mini-XLR die dus zeer eenvoudig te vervangen is. Vervangbare oorkussen (ik heb de plat geworden originele al vervangen door de nieuwe fluwelen die op de Superlux hingen). Deze specifieke hoofdtelefoon is denkelijk van 2004 ergens en alles doet het nog prima.

Geluid:
Omdat het hier gaat over een studio hoofdtelefoon, heb ik hem eerst er vooral puur vergeleken met de DT 770. Wat ik van de DT 770 denk kun je hoger lezen. Dan kan ik het hier hebben over de verschillen.
Bij deze K271 studio is de mid meer aanwezig dan bij de DT770. Het hoog is vergelijkbaar en de AKG geeft minder diepe bas dan de Beyer. Maar een opvallend verschil is dat de AKG een meer present geluidsbeeld geeft waar de Beyerdynamic iets afwezig klinkt, in vergelijking. Dat afwezige bij de DT770 zorgt wel voor dat smooth geluid en de AKG is dus meer "in your face".

Comfort:
Een zelfaanpassende hoofdband is niks nieuws, mijn Sony heeft dat ook. Maar AKG heeft wel ervoor gezorgd dat de druk op je hoofd niet te hoog wordt, maar ook niet te licht is waardoor de kussens niet genoeg aandrukken. De Sony zit bvb iets te los. De Superlux drukt te hard om lang te gebruiken.
De standaard skai oorkussens waren platgedrukt door jarenlang gebruik, maar de pasvorm was nog steeds oké. Maar ik heb er toch de fluweel oorkussens opgezet, die zijn aangenamer om langdurig te dragen.

Appelen en peren:
Vermits de Superlux een cheapo copie is van de AKG K240, kon ik het niet nalaten om de HD681 één op één te vergelijken met de 8 keer zo dure K271 studio.

Terug dezelfde conclusie voor de HD681:
- Té agressief hoog
- Teveel druk op mijn hoofd
- Een stroef mechanisme voor de hoofdbandverstelling
- Niet zo'n ideaal stereobeeld

+ Prima basweergave
+ Ferm geluid voor de prijs
+ Sterk mid

Conclusies voor de K271 studio:
- Weinig bas

+ Perfecte druk op het hoofd
+ Mooi aanwezig mid en hoog, goed voor het stereobeeld


Conclusie:
Ik kan toch wel zeggen dat de Superlux de betere koop zou zijn om gewoon opnames te doen (zeker voor gitaristen). Maar als je met de Superlux gaat mixen help je de opnames om zeep. Het stereobeeld komt héél fout uit, je gaat het hoog te sterk wegdraaien omdat de Superlux het te sterk weergeeft.
De AKG klinkt dan weer eerlijk, echt goed om met gerust hart je mix mee te doen. Het gebrek aan bas kun je compenseren door een EQ of door referentietracks te beluisteren. Eens gewoon aan dat gebrek aan bas, dan kun je dat mentaal wel compenseren.

Wat met de vergelijking AKG K271 studio en Beyerdynamic DT 770 pro ?
Op dit moment ben ik er niet uit welke ik de betere van de twee vind qua geluid. Feit is dat de AKG de enige hoofdtelefoon ooit is die niet anders gaat klinken als je er extra op drukt.
En die mute switch is ook iets praktisch bij opnames. Als je de AKG opzet trek je nl. een drukpen van een miniswitch af, daardoor geeft hij geluid. Andersom stopt het geluid dus als je de hoofdtelefoon afneemt zodat hij niet doorspeelt in een studiosessie terwijl de opname nog bezig is.
Het zijn in ieder geval twee verschillend klinkende hoofdtelefoons in dezelfde prijsklasse. Beide met voor- en nadelen. Ik vind dat de AKG meer klinkt zoals de Tannoy Reveal monitors (aanwezig mid, zachte bas) en de Beyerdynamic meer zoals KRK monitors (zacht mid, boomy bas). Ik vermoed dus dat de AKG gaat uitgroeien tot mijn eerste keuze.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Haico

Bericht door Haico »

Madmac schreef:De HD681 B(lack) is dezelfde met zwarte rand :mrgreen:
Nope... Er zijn 3 versies van die koptelefoon. De lage tonen zijn allemaal anders.

De HD681 is gemodelleerd naar een Philips HP890. Relatief meer bas.
De HD681B is gemodelleerd naar een AKG K240 Studio. Krachtig en gebalanceerd. De B zou voor "Balanced" staan.
De HD681F is gemoddelleerd naar een Audio Technica AD500. Ingetogen bas. De F zou voor "Flat bass" staan.

Afbeelding

Misschien kan je deze mods eens proberen? Let wel... dit filter is eigenlijk bedoeld voor de HD681 versie.
https://www.rock-grotto.co.uk/HD681.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.rock-grotto.co.uk/HD6812.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Haico op 29 jul 2013, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Haico

Bericht door Haico »

basloze fret schreef:Net nog even een dance cd'tje gedraaid n.a.v. van deze discussie, maar er zit voor mijn gevoel toch echt voldoende laag in en klinkt gebalanceerd, zonder het irritante sublaag (wat sommige misschien willen horen)
Dan is een Dr. Beats niets voor jou. :)
basloze fret schreef:Een goede koptelefoon kiezen is echt moeilijk vind ik.
Je moet het niet moeilijker maken dan het is. :D

Het is deels subjectief, en deels waarvoor je het wil gebruiken. 9 van de 10 gebruikers zijn niet op zoek naar "de waarheid". Ze willen gewoon een "lekker" klinkende koptelefoon die goed zit. En soms is zelfs dát geen voorwaarde: een koptelefoon is een mode-accessoire, dus voor het grote publiek moet hij er vooral kèk uitzien en van een hip merk zijn! :|

Ander voorbeeld: Ik heb ooit een keer een studiobaas mijn HD681 laten horen. Hij vond er niets bijzonders aan. Gewoon het geluid van een goedkope koptelefoon, zei hij. Een week later vertelde hij dat hij er toch 20 van had gekocht. :shock: De muzikanten in zijn studio verslinden koptelefoons. Na een take laten ze ze achteloos uit hun handen vallen en er verdwijnt er nog wel eens eentje. De Superluxen kunnen vrij hard, ze zagen eruit alsof ze makkelijk te repareren zijn en ze zijn vooral erg goedkoop. Dat waren voor hem de doorslaggevende factoren. :D Ik zou persoonlijk gaan voor de klassieke Beyer DT100... Elk individueel onderdeel is te repareren met duct tape en ze klinken zo verschrikkelijk dat niemand ze ooit zou willen jatten. Als bonus zijn ze ook nog eens ontzettend lelijk.

Nog een voorbeeld: Ik heb de DT770pro voornamelijk gekocht om het laag te checken tijdens het mixen in mijn studio. Ik heb opgegeven dat er 1 ultieme afluisterset bestaat. Daarom gebruik in minstens 3 verschillende systemen tijdens het mixen. 1 daarvan is de koptelefoon voor het laag. Mix-beslissingen die te maken hebben met stereobeeld, middentonen of hoog doe ik niet met een koptelefoon. :)


Eigenlijk kan je stellen dat elke koptelefoon een eigen functie heeft. Wat dat betreft zijn het net basgitaren. :mrgreen: :P :D
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Haico schreef:
Dan is een Dr. Beats niets voor jou. :)
Pro audio mannen zullen het niet graag horen, maar ik ben momenteel zwaar de neiging aan't onderdrukken om een Dr Dré Beats DeTox (Pro in 't zwart) tweedehands te kopen. Ik ben écht brandend nieuwsgierig wat die hoofdtelefoons zo duur maakt (€460) en waarom ze tweedehands aan 1/3de van de prijs nog niet verkocht geraken. :roll:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Heb vooral het idee dat het een hype is, niet dat de kwaliteit nu zo heel erg goed is. Heb ook al erg veel verhalen gehoord over snelle kabelbreuk.

Het feit dat ze 2ehands niet verkocht raken is wellicht een teken dat het dus niet zo'n kwaliteitsapparaten zijn?
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Haico

Bericht door Haico »

Madmac schreef:Ik ben écht brandend nieuwsgierig wat die hoofdtelefoons zo duur maakt (€460)
Ik heb voor mijn werk een paar Dr Beats Tour (€150) mogen ontleden, en daarin zaten lang niet de beste componenten die beschikbaar zijn. Ik denk dat de componenten plus verpakking een kostprijs van 5 a 6 Euro hebben.
Plaats reactie