Review: Squier Vintage Modified Bass VI

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26243
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Squire schreef:Yep :)
Bij William duidelijk beter in handen.
Ah! Zo moest ik dus de opmerking "Sanders van zijn Squier Bass VI - GAS afgeholpen" opvatten. :D
(Ik maakte daaruit op dat William het uiteindelijk heulemaal niks vond en er dus mee klaar was :lol: )
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Ik had Sanders al van zijn gas afgeholpen :D #skunkstripe. Maar tsja, fingerstyle is mogelijk, maar of het makkelijk is...
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

chaney schreef:@William: ik zie dat je hem fingerstyle bespeelt. Is dat een beetje goed te doen met die string-spacing, of vergt het erg veel gewenning?
Zoals je ziet kán het wel, maar echt comfortabel is die 5mm stringspacing niet. Je vingertoppen van de aanslaghand geraken niet tussen de snaren, dus je moet echt je hoofd erbij houden, want voor je het weet glij je een snaar te ver. Qua klank hoor je ook wel dat het gewoon goed klinkt. Oefening baart kunst, na een half uurtje ben je het echt wel gewoon.


Philip, nogmaals bedankt hé :worship:
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Heb maar even een Engelstalige recensie geschreven: https://www.ultimate-guitar.com/reviews/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Leuke review, William!
Dat ding is dus nergens meer te krijgen?
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Begin december zouden (ZOUDEN) een paar grote amerikaanse muziekwinkels er weer een rits binnenhebben, maar voor nu: unpossibru!
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

:(
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6139
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Maak daar eind januari/begin februari van en je kunt weer flink tekeer :jam:
Denk dat elke shop wel een kleine preorder lijst heeft inmiddels :D
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik denk het ook.
Music Store heeft inmiddels de prijzen verhoogd naar €361,- de rest zal wel volgen...

Ben ik trouwens de enige die de Pawn Shop VI mooier vindt dan de Squier? Ik hou niet van blocks & binding en al dat chroom hoeft van mij ook niet zo...
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ik vind de PS vooral "net niet", met die gigantische klomp van een jazzmasterpickup, en het gebrek aan chromen plaatjes. De blockinlays hadden voor mij ook niet gemoeten, maar het stoort niet, zeker niet op het witte exemplaar (daar springen ze niet zo in het oog).
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Vandaag samen met een andere leerling basgitaar toevallig een gitarist tegen het lijf gelopen die zo'n Squier VM Bass VI gekocht had. Het ding eens flink geprobeerd en best wel van onder de indruk geraakt. De eigenaar werd wat wit om de neus toen die andere bassist en ik het instrument helemaal anders gebruikten dan hij gewend was. Hij pielde vooral in de hogere regionen, met de voor hem meer vertrouwde gitaarklanken, terwijl wij resoluut de baskant opzochten. Hij begon te vrezen voor z'n versterker, maar die Marshalls kunnen heel wat hebben.

Daarna een basversterker erbij gesleurd en het ding daardoor gejaagd. Nou!

Lijkt me toch wel leuk speelgoed. Als je ziet hoeveel mensen momenteel zo'n Bass VI in huis halen - kijk maar naar de levertermijnen van de verschillende webshops - dan kan het bijna niet anders dan dat de tweedehandsmarkt er binnenkort door wordt overspoeld. Geduld is een mooie deugd...
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik ben erg blij met de mijne. Ik ga hem flink modden zodat hij helemaal wordt zoals ik al een jaar of tien in m'n hoofd heb. Kleine kans dat 'ie daarna ooit nog weg gaat.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

De VI is, dankzij Peter, nu uitgerust met de LaBella 767-6F flatwounds, en ja... Het is een IMMENSE verbetering. Je hebt nu een hogere snaarspanning, dus je kunt de actie lager afstellen zonder aanlopen, en het laag en laagmid is veel prominenter geworden. Bespeeld met een plectrum heb je direct die Nashville "Tictac"-sound, zoals je die hoort op "The Race is on" van George Jones, of "Wichita Lineman" van Glen Campbell. Enig nadeel (naast de relatief forse aankoopprijs) is dat de VI nu iets minder geschikt is geworden voor het moderne akkoordenwerk, de articulatie is door de extra homp laag en laagmid minder geworden, maar de 767-6R (de roundwoundvariant) zal waarschijnlijk wel die noden kunnen cateren. Grootste pluspunt is en blijft dat je nu voldoende snaarspanning hebt om vlot te spelen, zonder constant je zorgen te maken over "als ik iets te hard druk, duw ik mijn noot vals... Verdorie, ik zit al tegen de volgende snaar met mijn vingertop"
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Leuke review, leuke "bas" voor erbij.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6139
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Ik zou wel een head to head willen met flats en rounds, voor 't verschil.

Zou zoiets te organiseren zijn, tussen welwillende forumleden?
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Plaats reactie