Chorus testhoek

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Chorus testhoek

Bericht door Madame Clapotis »

Een chorus is misschien niet het meest opwindende of gewilde effectpedaal.
De zoektocht naar een choruspedaal dat me volledig lag bleek echter geen werk van korte adem.
Dit zijn mijn bevindingen over de pedalen die ik heb gehad, of uitprobeerde, dus puur persoonlijk. :)
Aanvullingen zijn zeker welkom, misschien is het beste om dit bericht te kopiëren en eigen bevindingen bij te voegen?

EDIT: Beginpost aangepast op 19/12/2016


AGUILAR CHORUSAURUS


ASHDOWN CHORUS PLUS


BEHRINGER BCH100 BASS CHORUS
Neoland:
De Behringer BCH 100 is ongetwijfeld een clone van een ander bekend pedaal, gestoken in een knal gele plastic behuizing. Vaak wordt over het laatste moeilijk gedaan, maar zolang je maar niet met schoenmaat 46 er bovenop staat te springen, en er met een beetje beleid mee om gaat, zou hij het behoorlijk lang vol met kunnen houden.
4 regelaars, level-shape-rate en depth. Level regelt de hoeveel effect in je signaal en niet (wat ik in eerste instantie dacht het totaalvolume van het pedaal), shape regelt, als een soort crossover of het totale signaal bewerkt wordt (lo) of alleen het hoog (hi), bij dit laatste blijft al het laag gewoon intact, alleen is daardoor het effect minder intensief. Theoretisch hartstikke solide, in praktijk hoor ik het niet echt, misschien voluit over een versterker wel, maar mijn test opstelling was over mijn mengtafel met een koptelefoon. Rate bepaalt de snelheid van de "sweep" en depth de hoeveelheid chorus. Afijn, stereo uit houdt bij dit pedaal in, output a heeft effect en output b geen effect. Samen wordt het wel breed, maar mono klinkt de chorus ook goed vind ik. Ik hoor wat ruis, maar niet extreem, en het laag blijft voldoende in tact, nog even gecheckt op de spectrum analyzer, en verdomd, me oren bedriegen me niet.


BEHRINGER DIGITAL MULTI FX FX100
Neoland:
Meerdere modulatie effecten in één voetschop pedaaltje (ik heb alleen de chorus nu even getest), uiteraard plastic behuizing (zie de BCH 100) in stemmig zilver, en de volgende regelaars zijn bovenop te vinden: Level (de hoeveelheid effect in je signaal), Par 1 (regelt bij de chorus de rate), Par 2 (regelt de depth) en de laatste is een keuzedraai knopje (traploos), welk effect je wil gebruiken. Ook een flanger, phaser, delay, tremelo en phase shifter zijn hier van de partij. Ook hier 2 uitgangen, alleen in dit geval geven beide uitgangen een signaal met effect waarbij één kant blijkbaar iets vertraagd is waardoor het allemaal nog net iets breder wordt. Bij extreme instellingen weet het processortje het even niet meer en hoor ik een duidelijke delay.., terwijl ik toch echt chorus gekozen had. Geen klachten over ruis en/of laag wat zou kunnen verdwijnen.


BBE MIND BENDER
Madame Clapotis:
Vibrato/chorus-pedaal met 2 draaiknoppen: speed & depth. Ondanks de simpele controls kreeg ik er maar geen aangenaam vibrato óf choruseffect uit.
Ook een onverwachte hiss bij ingeschakeld effect, al was de testopstelling misschien niet ideaal.
Een tweede test is misschien geen slecht idee, maar ik vermoed dat de Mind Bender meer thuis is onder gitaarspel.


BOSS CE-2B


BOSS CH-1 (analoog)
Madame Clapotis:
Dit was mijn eerste en lange tijd favoriete chorus.
Hoewel niet specifiek voor bas ontworpen, was dit naar mijn gevoel een van de warmste chorusses. Effect is enkel hoorbaar op hogere tonen (zowat het bereik van een gitaar, het register waarin het effect sowieso het meest tot zijn recht komt), zonder hoorbaar laagverlies. Wél enig verlies van definitie in het laag als het effect aanstaat, wat modder laag kan opleveren in de mix. Dat is voor mij uiteindelijk de reden geweest om de CH-1 door een CE-5 te vervangen, waar enigszins te tweaken valt met de hi/lo-cut.
De EQ-knop heeft weinig betekenis voor bas. De Level-knop stond bij mij eeuwig tussen halverwege en vol open, het effect is vrij subtiel in vergelijking met nogal wat andere pedalen.
Stereo-output nooit geprobeerd.


BOSS CE-3
SpcMnk:
ook bruikbaar maar niet opvallend.. werkt met de ene bas beter dan met de andere


BOSS CE-5
Madame Clapotis:
Zeer degelijke chorus, vergelijkbaar met (maar naar mijn idee een tikkeltje minder warm dan) de CH-1. Zeer bruikbaar op bas, zeker met de hi/lo-filter.
Vrij subtiel in vergelijking met nogal wat andere pedalen.
Stereo-output nooit geprobeerd.


BOSS CEB-3


CARL MARTIN CLASSIC CHORUS
Madame Clapotis:
Degelijk choruspedaal, net wat meer karakter dan veel Boss-pedalen. Werkte voor mij net niet lekker genoeg op bas, net als hun compressor overigens.


DIGITECH MULTI CHORUS


DOD DEEP FREEZE BASS CHORUS
SpcMnk:
het enige chorus pedaal waar ik maar geen afscheid van kan nemen en wat gewoon een echt lekker natte chorus kan geven: DOD Deep Freeze :jam:


EBS UNICHORUS


EHX NEO CLONE
Madame Clapotis:
Weinig warm, en naar mijn gevoel wat laagverlies. Ook een redelijke one-trick-pony (of two-tricks, met de Depth-schakelaar).
Hoewel de Neo Clone op menig basspedalboard terug te vinden is en het dus zeker geen slecht pedaal is, is het totnogtoe nooit mijn ding geweest.
SpcMnk:
leuk lekker, eenvoudig.. one trick pony en niet de lekkerste voor bas maar, is goed in wat ie doet.


HOTONE CHOIR
SpcMnk:
Volwaardige chorus die een erg heldere mooie whoeshh aan je bass sound toevoegd. En ondanks het formaat veel mogelijkheden bied. Wat mij betreft een 'Best Buy'.


IBANEZ BC10
Madame Clapotis:
Basic & straight, maar degelijke chorus. Waar voor je geld (goedkoper dan de Boss-pedalen).
Hoewel vaak als overbodig beschouwd op de Boss-pedalen, miste ik soms een Level-knop.
D-time regelt de ‘delay-time’ van het choruseffect, en is een leuke control waarmee je min of meer kan regelen welk register het effect beïnvloedt. Langere delay-time laat meer choruseffect op de lagere tonen toe.
De Ibanez had al eens last van bijgeluiden (zeker bij D-time voorbij 12u) bij het gebruik van een minderwaardige voeding, maar dat kan exemplarisch geweest zijn.
Stereo-output nooit geprobeerd.


JAM PEDALS WATERFALL BASS
Madame Clapotis:
Erg helder, sprankelend choruseffect, met het juiste aantal knoppen erop. Intuïtief en muzikaal. Van heel weinig tot pure warble, deed me zin krijgen in meer!
Chorus/Vibrato-switch is een leuke extra. De intensity +/- switch zien sommigen misschien liever vervangen door een draaiknop.
Jammergenoeg nogal aan de prijs.


JOYO CLASSIC CHORUS
Neoland:
Een fors rood metalen pedaal (is molest bestendig zeg maar), met 2 regelaars Rate en Width. Doet wat hij moet doen, een mono chorus produceren, die in mijn oren wel lekker klinkt. Toch krijg ik het gevoel dat ik een level/mix knop mis, ik hoor toch nog (te ?)veel direct geluid lijkt wel. Licht ruisje, geen tekort aan laag.


LINE6 M5/M9/M13


MOOER ENSEMBLE KING
Madame Clapotis:
Zelf nog nooit kunnen proberen, maar er zijn wel meer MOOERs (en andere merken van compacte pedalen) die ik eens wil testen. MOOERs die ik al had zijn zeer degelijke kloons van bestaande pedalen, maar missen vaak wat karakter (of klinken zelfs wat ‘synthetisch’).
De Ensemble King zou een kloon zijn van de BOSS CE-2.


MOOER ENSEMBLE QUEEN
Madame Clapotis:
Mooers chorus specifiek ontworpen voor bas. Nog niet uitgeprobeerd.


MOOER REVERIE CHORUS
Madame Clapotis:
Plezant pedaal met veel extraatjes en vijf handige presets. Maar... laat weinig heel van je toon, verliest aan definitie, heeft best wat bijgeluiden, mix-knop is moeilijk af te regelen zonder volumeboost te creëren,... Heb er wel enkele maanden leute mee gehad op zolder.


MXR M148 MICRO CHORUS
Madame Clapotis:
De enkele Rate-knop is natuurlijk het handelsmerk van de compacte MXR reeksen, maar maakte het pedaal voor mij toch te weinig veelzijdig.


MXR M234 ANALOG CHORUS


MXR M83 BASS CHORUS DELUXE
SpcMnk:
Erg bruikbaar. x- functie en flanger zijn aangename toevoegingen. Degelijk en erg goed pedaal maar wat mij betreft te duur voor wat ie doet...


PSK SCR2 STEREO CHORUS
Neoland:
Een nogal zeldzaam (of dat een plus is weet ik niet) blauw Koreaans pedaal, met heel bizar, de 2e output aan de bovenkant van het pedaal, in plaats van aan de zijkant. De 2e output is hier ook een clean signaal, samen met de chorus aan de andere kant wordt het vrij breed.
2 regelaars slechts, Rate en Depth, Een overtuigend leslie geluid kan bereikt worden door de eerste open te draaien, en bij ver opendraaien van de tweede, klink je als een dronken aardbei.
Licht ruisje en er gaat wat laag af (want gitaar pedaal), niet extreem overigens.


SOURCE AUDIO GEMINI CHORUS


SOURCE AUDIO ORBITAL
Madame Clapotis:
Véél mogelijkheden in dit pedaal. Zoveel dat de twee presets al gauw tekort schieten. Instellen en multifunctionele knoppen vragen enige gewenning, maar geven je redelijk wat controle. Via de SA Hub is het mogelijk om meerdere presets op te slaan, aan te sturen via MIDI, je presets uit te lezen en te delen. Lo-retain-functie is een welkome optie.
Soundgewijs... durf ik weinig over zeggen, ik had er te weinig tijd mee.


TC ELECTRONIC AFTERGLOW CHORUS
Madame Clapotis:
Analoge chorus van TC...


TC ELECTRONIC CORONA CHORUS
Madame Clapotis:
Ongetwijfeld een goed en veelzijdig pedaal, met de preset toneprints als troef. Maar ik ben geen knoppenman; de (verdoken) mogelijkheden gaan mijn petje net te boven.


TC ELECTRONIC NOVA MODULATOR
Madame Clapotis:
Erg krachtig pedaal met volwassen sounds, al bleef ik voelen dat het een digitaal effect was. Twee modulatie-effecten kunnen 'gestacked' worden :thumbsup: Manual mode, 9 presets, tap tempo,... It's got it al! Behalve MIDI dan. Goedkoop (en iets gedateerder) alternatief voor de Source Audio multi-choruses?


TECH21 BOOST BASS CHORUS


VISUAL SOUND H2O CHORUS ECHO v2
Madame Clapotis:
Chorus en echo in één pedaal, met footswitch per effect. Organische chorus met straight-forward controls.
D-time-knop (zoals op de Ibanez BC10) heeft veel van een EQ-knop. Langere delay-time laat meer choruseffect op de lagere tonen toe, bruikbaar om de hoeveelheid ‘gechoruste’ bastonen te regelen. Lush-switch dikt de chorus wat aan (vergelijk met de Jam Pedals Waterfall).
Weinig tot geen laagverlies, maar blijft toch aanvoelen als een gitaarchorus.
Stereo output nooit geprobeerd.


YAMAHA CH-10M chorus
Peachabell
Ooit voor een schappelijke prijs via MP aangeschaft.
Jaren '80 chorus. Wel meer een gitaarding, wat wil zeggen dat er wat demping van de bastonen te horen is bij een aangekoppelde basgitaar.
Evengoed een prettig apparaat omdat het makkelijk in te stellen is en een behoorlijk palet aan chorusklank kan geven.
Met een jaren '80 karakter, wat in sommige gevallen best leuk is.


ZOOM B3 / MS60b


ZOOM MS70-CDR
Laatst gewijzigd door Madame Clapotis op 19 dec 2016, 12:21, 4 keer totaal gewijzigd.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Madame Clapotis schreef:Een chorus is misschien niet het meest opwindende of gewilde effectpedaal.
De zoektocht naar een choruspedaal dat me volledig lag bleek echter geen werk van korte adem.
Dit zijn mijn bevindingen over de pedalen die ik heb gehad, of uitprobeerde, dus puur persoonlijk. :)
Aanvullingen zijn zeker welkom, misschien is het beste om dit bericht te kopiëren en eigen bevindingen bij te voegen?

Afbeelding

Aanvulling: Yamaha CH-10M chorus.
Ooit voor een schappelijke prijs via MP aangeschaft.
Jaren '80 chorus. Wel meer een gitaarding, wat wil zeggen dat er wat demping van de bastonen te horen is bij een aangekoppelde basgitaar.
Evengoed een prettig apparaat omdat het makkelijk in te stellen is en een behoorlijk palet aan chorusklank kan geven.
Met een jaren '80 karakter, wat in sommige gevallen best leuk is.
Wordt bij mij vooral gebruikt om de digitale klanken van een Yamaha MU5 tonegenerator van wat warmte te voorzien,
maar is ook leuk om tussen een gitaardistortion te zetten.
Niet het beste voor bas, maar voor minder dan 2 tientjes prima te doen.
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

ASHDOWN CHORUS PLUS


BBE MIND BENDER
Madame Clapotis:
Vibrato/chorus-pedaal met 2 draaiknoppen: speed & depth. Ondanks de simpele controls kreeg ik er maar geen aangenaam vibrato óf choruseffect uit.
Ook een onverwachte hiss bij ingeschakeld effect, al was de testopstelling misschien niet ideaal.
Een tweede test is misschien geen slecht idee, maar ik vermoed dat de Mind Bender meer thuis is onder gitaarspel.


BEHRINGER BCH100 BASS CHORUS
Neoland:
De Behringer BCH 100 is ongetwijfeld een clone van een ander bekend pedaal, gestoken in een knal gele plastic behuizing. Vaak wordt over het laatste moeilijk gedaan, maar zolang je maar niet met schoenmaat 46 er bovenop staat te springen, en er met een beetje beleid mee om gaat, zou hij het behoorlijk lang vol met kunnen houden.
4 regelaars, level-shape-rate en depth. Level regelt de hoeveel effect in je signaal en niet (wat ik in eerste instantie dacht het totaalvolume van het pedaal), shape regelt, als een soort crossover of het totale signaal bewerkt wordt (lo) of alleen het hoog (hi), bij dit laatste blijft al het laag gewoon intact, alleen is daardoor het effect minder intensief. Theoretisch hartstikke solide, in praktijk hoor ik het niet echt, misschien voluit over een versterker wel, maar mijn test opstelling was over mijn mengtafel met een koptelefoon. Rate bepaalt de snelheid van de "sweep" en depth de hoeveelheid chorus. Afijn, stereo uit houdt bij dit pedaal in, output a heeft effect en output b geen effect. Samen wordt het wel breed, maar mono klinkt de chorus ook goed vind ik. Ik hoor wat ruis, maar niet extreem, en het laag blijft voldoende in tact, nog even gecheckt op de spectrum analyzer, en verdomd, me oren bedriegen me niet.

BEHRINGER DIGITAL MULTI FX FX100
Neoland:
Meerdere modulatie effecten in één voetschop pedaaltje (ik heb alleen de chorus nu even getest), uiteraard plastic behuizing (zie de BCH 100) in stemmig zilver, en de volgende regelaars zijn bovenop te vinden: Level (de hoeveelheid effect in je signaal), Par 1 (regelt bij de chorus de rate), Par 2 (regelt de depth) en de laatste is een keuzedraai knopje (traploos), welk effect je wil gebruiken. Ook een flanger, phaser, delay, tremelo en phase shifter zijn hier van de partij. Ook hier 2 uitgangen, alleen in dit geval geven beide uitgangen een signaal met effect waarbij één kant blijkbaar iets vertraagd is waardoor het allemaal nog net iets breder wordt. Bij extreme instellingen weet het processortje het even niet meer en hoor ik een duidelijke delay.., terwijl ik toch echt chorus gekozen had. Geen klachten over ruis en/of laag wat zou kunnen verdwijnen.


BOSS CE-2B


BOSS CH-1 (analoog)
Madame Clapotis:
Dit was mijn eerste en lange tijd favoriete chorus.
Hoewel niet specifiek voor bas ontworpen, was dit naar mijn gevoel een van de warmste chorusses. Effect is enkel hoorbaar op hogere tonen (zowat het bereik van een gitaar, het register waarin het effect sowieso het meest tot zijn recht komt), zonder hoorbaar laagverlies. Wél enig verlies van definitie in het laag als het effect aanstaat, wat modder laag kan opleveren in de mix. Dat is voor mij uiteindelijk de reden geweest om de CH-1 door een CE-5 te vervangen, waar enigszins te tweaken valt met de hi/lo-cut.
De EQ-knop heeft weinig betekenis voor bas. De Level-knop stond bij mij eeuwig tussen halverwege en vol open, het effect is vrij subtiel in vergelijking met nogal wat andere pedalen.
Stereo-output nooit geprobeerd.


BOSS CE-5
Madame Clapotis:
Zeer degelijke chorus, vergelijkbaar met (maar naar mijn idee een tikkeltje minder warm dan) de CH-1. Zeer bruikbaar op bas, zeker met de hi/lo-filter.
Vrij subtiel in vergelijking met nogal wat andere pedalen.
Stereo-output nooit geprobeerd.


BOSS CEB-3


CARL MARTIN CLASSIC CHORUS
Madame Clapotis:
Degelijk choruspedaal, net wat meer karakter dan veel Boss-pedalen. Werkte voor mij net niet lekker genoeg op bas, net als hun compressor overigens.


DIGITECH MULTI CHORUS


EBS UNICHORUS


EHX NEO CLONE
Madame Clapotis:
Weinig warm, en naar mijn gevoel wat laagverlies. Ook een redelijke one-trick-pony (of two-tricks, met de Depth-schakelaar).
Hoewel de Neo Clone op menig basspedalboard terug te vinden is en het dus zeker geen slecht pedaal is, is het totnogtoe nooit mijn ding geweest.


IBANEZ BC10
Madame Clapotis:
Basic & straight, maar degelijke chorus. Waar voor je geld (goedkoper dan de Boss-pedalen).
Hoewel vaak als overbodig beschouwd op de Boss-pedalen, miste ik soms een Level-knop.
D-time regelt de ‘delay-time’ van het choruseffect, en is een leuke control waarmee je min of meer kan regelen welk register het effect beïnvloedt. Langere delay-time laat meer choruseffect op de lagere tonen toe.
De Ibanez had al eens last van bijgeluiden (zeker bij D-time voorbij 12u) bij het gebruik van een minderwaardige voeding, maar dat kan exemplarisch geweest zijn.
Stereo-output nooit geprobeerd.


JAM PEDALS WATERFALL BASS
Madame Clapotis:
Erg helder, sprankelend choruseffect, met het juiste aantal knoppen erop. Intuïtief en muzikaal. Van heel weinig tot pure warble, deed me zin krijgen in meer!
Chorus/Vibrato-switch is een leuke extra. De intensity +/- switch zien sommigen misschien liever vervangen door een draaiknop.
Jammergenoeg nogal aan de prijs.

JOYO CLASSIC CHORUS
Neoland:
Een fors rood metalen pedaal (is molest bestendig zeg maar), met 2 regelaars Rate en Width. Doet wat hij moet doen, een mono chorus produceren, die in mijn oren wel lekker klinkt. Toch krijg ik het gevoel dat ik een level/mix knop mis, ik hoor toch nog (te ?)veel direct geluid lijkt wel. Licht ruisje, geen tekort aan laag.


MOOER ENSEMBLE KING
Madame Clapotis:
Zelf nog nooit kunnen proberen, maar er zijn wel meer MOOERs (en andere merken van compacte pedalen) die ik eens wil testen. MOOERs die ik al had zijn zeer degelijke kloons van bestaande pedalen, maar missen vaak wat karakter (of klinken zelfs wat ‘synthetisch’).
De Ensemble King zou een kloon zijn van de BOSS CE-2.


MXR M148 MICRO CHORUS
Madame Clapotis:
De enkele Rate-knop is natuurlijk het handelsmerk van de compacte MXR reeksen, maar maakte het pedaal voor mij toch te weinig veelzijdig.


MXR M234 ANALOG CHORUS


MXR M83 BASS CHORUS DELUXE


PSK SCR2 STEREO CHORUS
Neoland:
Een nogal zeldzaam (of dat een plus is weet ik niet) blauw Koreaans pedaal, met heel bizar, de 2e output aan de bovenkant van het pedaal, in plaats van aan de zijkant. De 2e output is hier ook een clean signaal, samen met de chorus aan de andere kant wordt het vrij breed.
2 regelaars slechts, Rate en Depth, Een overtuigend leslie geluid kan bereikt worden door de eerste open te draaien, en bij ver opendraaien van de tweede, klink je als een dronken aardbei.
Licht ruisje en er gaat wat laag af (want gitaar pedaal), niet extreem overigens.



TC ELECTRONIC CORONA CHORUS
Madame Clapotis:
Ongetwijfeld een goed en veelzijdig pedaal, met de preset toneprints als troef. Maar ik ben geen knoppenman; de mogelijkheden gaan mijn petje net te boven.

VISUAL SOUND H2O CHORUS ECHO v2
Madame Clapotis:
Chorus en echo in één pedaal, met footswitch per effect. Organische chorus met straight-forward controls.
D-time-knop (zoals op de Ibanez BC10) heeft veel van een EQ-knop. Langere delay-time laat meer choruseffect op de lagere tonen toe, bruikbaar om de hoeveelheid ‘gechoruste’ bastonen te regelen. Lush-switch dikt de chorus wat aan (vergelijk met de Jam Pedals Waterfall).
Weinig tot geen laagverlies, maar blijft toch aanvoelen als een gitaarchorus.
Stereo output nooit geprobeerd.


YAMAHA CH-10M CHORUS.
Peachabell
Ooit voor een schappelijke prijs via MP aangeschaft.
Jaren '80 chorus. Wel meer een gitaarding, wat wil zeggen dat er wat demping van de bastonen te horen is bij een aangekoppelde basgitaar.
Evengoed een prettig apparaat omdat het makkelijk in te stellen is en een behoorlijk palet aan chorusklank kan geven.
Met een jaren '80 karakter, wat in sommige gevallen best leuk is.
Wordt bij mij vooral gebruikt om de digitale klanken van een Yamaha MU5 tonegenerator van wat warmte te voorzien,
maar is ook leuk om tussen een gitaardistortion te zetten.
Niet het beste voor bas, maar voor minder dan 2 tientjes prima te doen.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Iemand ervaringen met de EHX small clone? Ik vind de MXR bass chorus toch net wat te subtiel.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Chorus testhoek

Bericht door SpcMnk »

Tijd om dit topic weers eens terug te halen uit zijn graf :mrgreen:

EHX Small Clone: leuk lekker, eenvoudig.. one trick pony en niet de lekkerste voor bas maar, is goed in wat ie doet.

Hotone Choir: Volwaardige chorus die een erg heldere mooie whoeshh aan je bass sound toevoegd. En ondanks het formaat veel mogelijkheden bied. Wat mij betreft een 'Best Buy'.

MXR Bass Chorus deluxe: Erg bruikbaar. x- functie en flanger zijn aangename toevoegingen. Degelijk en erg goed pedaal maar wat mij betreft te duur voor wat ie doet...

Boss CE-3: ook bruikbaar maar niet opvallend.. werkt met de ene bas beter dan met de andere.

Maar het enige chorus pedaal waar ik maar geen afscheid van kan nemen en wat gewoon een echt lekker natte chorus kan geven: DOD Deep Freeze :jam: :

TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Chorus testhoek

Bericht door Hagen »

Lekker stukkie !
Mooie 'glans' erover
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Chorus testhoek

Bericht door Madame Clapotis »

Beginpost geupdate met enkele nieuwe reviews :thumbsup:

Jullie bevindingen zijn nog steeds welkom!
Klassieke Boss choruses, Source Audio's One series, de nieuwe Bass Clone van EHX,...
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Chorus testhoek

Bericht door Jan-ArendBlok »

Deze dan? Alom gewaardeerd. Geen bijgeluiden of ruis, warm en vol. En dan in een volledige stereo opstelling, d.w.z. Met twee amps en twee cabs.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (593.77 KiB) 5627 keer bekeken
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Chorus testhoek

Bericht door Jan-ArendBlok »

Zo dus...
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (283.11 KiB) 5626 keer bekeken
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Chorus testhoek

Bericht door SpcMnk »

Cool! Ik heb die ouwe ingeruild voor deze:
Afbeelding

Doet hetzelfde + de optie om andere toneprints erop te zetten.

De laatste gebruik ik deze erg veel:
Afbeelding
Doet denken aan de chorus uit de roland jazz chorus versterkers. En werkt erg fijn met bas. Lekker romige toon.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Chorus testhoek

Bericht door basloze fret »

Ik wist niet dat TC een reissue/nieuwe versie had van die Chorus. Cool! Is hij net zo goed als die oude?

Iemand ooit de Waterfall geprobeerd? Wel erg duur.....
Plaats reactie