Goedkope Thomann gigbag

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Goedkope Thomann gigbag

Bericht door Herman »

Goedemorgen,

Hier mijn minireview, en het betreft geen bas of versterker... 8)

Na dat ik er nu al weer een aantal jaren mee loop te zeulen, en er nog geen enkele slijtageplek op te vinden is én omdat het ding een perfecte bescherming biedt aan je kostbare instrument vond ik het tijd om deze goedkope maar erg goede gigbag met jullie te delen:

https://www.thomann.de/nl/thomann_premiu ... ass_br.htm

Hoe ze zoiets kunnen maken voor die centen is voor mij een raadsel. Zoals gezegd is het een zeer stevige tas die er - in mijn ogen - ook nog eens cool uit ziet. Het lijkt een beetje op leer met tweed, heeft met drie aparte vakken voldoende opberg mogelijkheden voor snoeren, tuner, snaren of zelfs zo'n mini-ampje, en je kan de hals ook nog eens veilig fixeren. De tas is lekker dik en goed gevoerd en toch vrij licht. Ook kan je desgewenst de schouderbanden netjes achter twee ritsen verstoppen. Alle ritsen zijn overigens zeer stevig en werken nog steeds zonder problemen. Oh ja, ik heb deze ooit eens tweedehands gekocht voor een tientje.. :dance: Had ik al gezegd dat er nog geen enkel naadje aan het loslaten is, er nog geen rits haperingen vertoond, er geen rafeltje te zien is en de tas er eigenlijk nog als nieuw uit ziet? Nee? Oké, er is nog geen naadje aan het loslaten, geen enkele rits hapert, er is geen rafeltje te zien en de tas ziet er eigenlijk nog als nieuw uit.. :facepalm:

De tas is geschikt voor alle 34" (en 35"?) bassen (Precision- en Jazzachtigen) en niet geschikt voor Contrabassen en Jumbo acoustics. :o Hij is wat te groot voor shortscales, maar door de stevigheid van de tas zou dat best kunnen. je kunt dan alleen de halsfixatie niet goed gebruiken waardoor hij dan niet optimaal past.

Een klein nadeel zou kunnen zijn dat je deze tas niet even snel in een hoekje frommelt, maar net als een koffer ergens in de hoek moet zetten of onder je bed moet leggen...

Afbeelding

Een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een goede tas, maar er geen honderd(en) euro's voor uit wil geven. Ik heb in elk geval geen behoefte aan een ander.

Have fun!

Groeten,

Herman
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Voor dat geld lijkt het inderdaad een goede tas! Die ga ik zeker proberen.
Mooie review
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Goeie tip (en review) ! Ik had net een nieuwe gigbag nodig.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Top tip!
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Possiedosie, had ik me recent toch bijna een Mono dual bass gigbag gekocht. Ook niet gek, maar voor pakweg 15% van de prijs heb je deze. Dan heb ik ineens niets tegen het meeslepen van 2 tasjes. Ben toch altijd met de auto. En hij ziet er beter uit dan de Elite versie van Thoman en de Rockbagjes.
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Wat is nu eigenlijk het precieze verschil met de Elite?
De elite is lichter, waterafstotend en heeft dunnere padding?

Elite klinkt in mijn oren als beter nl.

https://www.thomann.de/nl/thomann_elite_gigbag_ebass.htm
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Geen idee... Ik heb die elite niet gehad/gebruikt/geprobeerd. Ik heb mijn bevindingen alleen gebaseerd op het gebruik van de door mij genoemde tas, en die is meer dan uitstekend voor het geld. (en ziet er een stuk beter uit dan die Elite...)
Gebruikersavatar
gilze
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 jun 2009, 20:57

Bericht door gilze »

Kunstleer vs nylon?
Schecter, Sansamp en Gallien Krueger
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Ik vind het een waardeloze gigbag. Twee ritsen van 1 tas kapot. Straplock komt door onderkant tas heen naar verloop van tijd. Mn broertje heeft de gitaarvariant en ook bij dezelfde problemen.

Wat mij betreft geen aanrader.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Vreemd.. zoals gezegd, totaal geen problemen met de mijne..
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Ik heb er eentje binnen gekregen afgelopen vrijdag. Eerste indruk is erg positief. Ziet erg heel goed uit en voelt stevig aan. Je kunt de straps wegstoppen a achter ritsen, dus opbergen is eenvoudig(er). Vooral voor mij op m'n flatje.

Wat me een beetje tegenvalt is het feit dat de pockets kleiner zijn dan ik had verwacht. Mijn Mono strap past er alleen in als ik hem behoorlijk opvouw. Daarnaast heeft elke pocket maar één ritssluiting en niet twee, zoals ik gewend was. Kleinigheden en gezanik als je het ove de aanschafprijs van 30 euri hebt.

Vanavond gaat ie voor het eerst mee met een bas erin. Ben benieuwd!
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Mooi Pat! Gaat minder ruimte innemen dan die koffer die ik bij je heb opgehaald (waarvoor nogmaals mijn grote dank!) :dance:
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Bericht door EW1010 »

Waarom prefereer je een gigbag boven een koffer?
Daar zit je bas volgens mij het veiligst in en qua ruimte maakt het ook niet zoveel uit toch ?
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Omdat een gigbag veel makkelijk is mee te nemen, voornamelijk door de schouderband. Ik heb koffers altijd heel klote gevonden. Vanavond met mijn nieuwe Thomann gigbag op pad geweest, gewoon over mijn schouder en dus handen vrij voor twee kistjes met accessoires.

Ja, epin een koffer zit je bas vaak nog veiliger, maar voor mij weegt dat niet op tegen het gemak van een gigbag. Deze is in elk geval ruim geslaagd. Aanrader dus.

PS: ben wel benieuwd hoe lang de handvatten het uithouden. Ze kunnen zomaar inscheuren met dat kunstleer. We zullen zien.
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Die handvatten houden het wel, althans, bij mij wel..
Plaats reactie