Goedkope Thomann gigbag

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

EW1010 schreef:Waarom prefereer je een gigbag boven een koffer?
Daar zit je bas volgens mij het veiligst in en qua ruimte maakt het ook niet zoveel uit toch ?
Prijs en handigheid. Ik heb een gigbag en koffer en heb toch een lichte voorkeur voor een gigbag. Makkelijker te verslepen en dragen, prijs is lager. En als je zuinig met je spullen bent is er geen verschil toch?
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Bericht door EW1010 »

Met het prijs argument ben ik het helemaal eens.
Vroeger had ik alleen maar gig-bags (of wat daar toen voor doorging) omdat koffers buiten mijn budget vielen.
Maar toen ik wat duurdere bassen kreeg ging ik al gauw "cases" maken van multiplex omdat de instrumenten meestal in de bus tussen of bovenop de versterkers en keyboards lagen.
Ook nu waarin we veelal apart met eigen vervoer naar optredens gaan liggen de instrumenten vaak tegen of naast speakers e.d.
Dan vind ik een koffer net iets meer safer dan een bag.
Maar ze zijn inderdaad wel een stukje duurder.
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6145
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Ik ben ook grotendeels over op koffers, maar heb wel ontdekt dat die dan wel ineens extra veel moeten kunnen hebben; je stoot en beschadigt 'm nogal snel, juist omdat 't zo'n hard ding is. Dus dan kom je snel bij ABS cases of zulks... ik denk zelf dat ik zo'n softcase eens wil proberen. Komt een nieuwe gitaar aan hier, dus dat zou leuk combineren :P
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik gebruik gigbags omdat die zijvakken geschikt zijn om kleine amps in weg te proppen..dat lukt met koffers niet.
Ik heb een vijftal koffers staan maar die gebruik ik nooit...zelfs die van mijn Wal niet.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Ook mijn koffers staan werkloos te wezen. Mocht het echter zover komen dat we weer gaan touren en de gitaren gaan de bus in, dan stof ik de koffers af. Gigbags vertrouw ik alleen in mijn eigen auto.
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Precies dat! Koffers zijn ideaal voor in een bus of aanhangwagen, met eigen vervoer gebruik ik ook liever gigbags.
Plaats reactie