Review Jack & Danny 1975 jazz bass Sky Blue...

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Review Jack & Danny 1975 jazz bass Sky Blue...

Bericht door Muziekschuur »

En daar was tie dan... Op de bank, de stukken van de doos door de kamer... M'n zoon met grote ogen... En in m'n gedachten zag ik nog de bus van UPS voorbij rijden... terwijl ik op huis aan reed. Ik stond net binnen. M'n jas en schoenen nog aan. Maar mijn zoons waren er al snel in geslaagd (nog voor ik binnen was) alles open te maken... En daar lag tie dan... Glimmend blauw...

Deze foto's zijn van 2 dagen later. De bas is inmiddels meegeweest naar een band repetitie. En niet alleen ik, maar al m'n bandleden hebben 'm als GOED beoordeeld.

Deze bas is net geen 142 euro bij Musicstore in Keulen. En de reden dat ik em zo leuk vind is die '70's binding en die "in your face" kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De elementen klinken prima. De jack, stemknoppen, en potmeters voelen solide. De nek heeft een prachtige afwerking en voelt prima. De frets moet ik nog iets bijvijlen. Maar niets wat een avondje met papiertape en een kleine vijl niet aankan.

De frets liggen vlak. De hals lijkt al prima afgesteld. En de actie was al direct uit de doos gewoon prima...

Ik zocht een bas die mijn zoon leuk zou vinden... (Hij vind em leuk... Maar... nee... hij gaat em niet gebruiken... )
Ik zocht een bas die als m'n zoon em niet leuk zou vinden... Ik als back up kan gebruiken... (hij is daarvoor TOP...)
Ik zocht een bas die ik qua pickups nog aan kan passen. Dat zal nog blijken maar ik ben er zeker van dat het een prima basis zal vormen...

En nu maar es shoppen voor een dik element zoals een darkstar...

De snaren zouden USA made zijn en hij komt samen met twee imbus sleuteltjes.... Netjes... Ik hoop dit review nog uit te breiden met de nodige "gut shots".

En als toetje: ik vroeg mijn bandleden te becommentarieren wat ze van deze Jazz vinden in vergelijking met mijn Samick (Valley Arts) Precision. Ze vinden deze Jack & danny resonanter... Nou... Dat is het folks... (De jazz werd bespeeld in bandverband met een oak drum stel een ENGL 150 watt buizen monster met een Musicman gitaar en een Gretsch met Roland GT6 into a solidstate eindtrap in een 4x12. De bas werd bespeeld door een 4x12 Hiwatt cabinet (formaat 2x15) met een Dynacord BA300 erop (buizen eindtrap met solidstate grafische eq (225 watts).
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

https://soundcloud.com/a-muze/jack-dann ... zzbassdemo

Hierbij een demo van de bas die ik opnam thuis met een drumtrack. Terugluisterend denk ik dat ik de actie hoger af moet gaan stellen want ik sla wel heel hard aan...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Vannacht nog lekker te spelen op de bas. En de hals was steeds meer vlak aan het trekken. Dus met de imbus sleutel de hals afgesteld. En nu staat hij wat holler en speelt hij weer zonder kletteren... De hals is zich dus aan het zetten naar mijn huis. En de hogere temperaturen. En natuurlijk de spanning van de snaren (Hij kwam aan met de snaren los).
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Leuke stukjes die review; het lijkt wel een 'ontdekkingsreis' ( in positieve zin ).
Ik heb de hals van mijn J & D alleen iets hoeven te verstellen ton ik er Fender 7250 snaren opzette.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Addegemoar pleizier hatte.....


Thanks voor de tip....

Ik heb de neon groene snaren al klaar liggen... :facepalm:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Welke foto geeft de échte kleur beter weer ? Met flits of zonder ?
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Ik wil geen 'partypooper' zijn op een andermans feestje maar bijgaande foto geeft een redelijke correcte weergave. Dit is wel mijn exemplaar en ik weet niet hoe consistent de kleur vanuit de fabriek is !
Afbeelding
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Bericht door Ernst »

ik heb deze eens geprobeerd bij de musicstore enkele maanden geleden en kon maar één conclusie trekken: prima basje!!
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Zucht..... wat een mooi basje....

Nou.... Dit is gewoon een maffe kleur en onder elke lamp een andere bas.... dus....
Net als die oude "groene "kleuren...

Ik ben nou bezig een Bisonic element uit te kiezen met een afdekkapje wat "geswirled" is. Om een Traktor bas ervan te maken...

Maar eigenlijk wel blij zo...

Jouw foto laat ook gewoon zien dat de bas met zorg is geassembleerd.... Top...
Mijn bas resoneert heerlijk met die grote dunne headstock.... Prima.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Hierbij een nieuwe opname. Ik heb nieuwe dikkere roundwounds van GHS opgezet.

https://soundcloud.com/a-muze/jack-danny-1975-test" onclick="window.open(this.href);return false;

De frets aan de onderkant zijn scherp... Nog es kijken hoe ik daar bijkom om die te "vlakken".
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26335
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Klinkt als een goeie Jazz, niks mis mee. :thumbsup:
Hij komt in het nieuwe clipje ook beter uit de verf, moet ik zeggen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ben wel nieuwsgierig naar de elementen, en nieuwsgierig wat er onder de slagplaat te vinden is.... Maarja... Hij staat zo netjes in elkaar....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik kon me natuurlijk niet beheersen...

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Vind wel dat er die typische 'holle', dode klank in zit die ik associeer met goedkopere basgitaren, toch jammer dat dat in al die jaren niet is verbeterd :) Toch is het belachelijk wat voor kwaliteit je verder krijgt voor het geld tegenwoordig, want het is zeker voor beginners enorm de moeite waard. Die drempel van willen spelen en weinig geld hebben wordt op deze manier vele malen lager.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie