Review Jack & Danny 1975 jazz bass Sky Blue...

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Jij wil die "verzadigde klank" van actief denk ik....

Wat je hoort is een D.I. sound. En eentje van een Roland. Ik zal es een Klark Teknik D.I. met deze amp gebruiken. Ik denk toch dat het daar meer in zit dan in de output van deze bas.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Nope, en sinds wanneer is actief per definitie verzadigd? Het is gewoon de typische klank die ik al zo vaak bij goedkopere basgitaren heb gehoord in allerlei situaties (live, studio..zeg het maar). Het is een bepaalde leegte waar het bij de kwalitatief betere componenten vol zit met leven :) Dat heeft weinig met de DI te maken, want ik hoor het niet voor het eerst.

Het is niet zo dat het slecht klinkt hoor, zeker niet. Maar het is toch een typisch dingetje voor goedkopere elementen heb ik gemerkt.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Zal ze es openmaken...

Misschien es kijken met een extra stalen plaatje eronder... Ik vind ze niet slecht klinken. Ik had slechter verwacht. Maar ik ben niet tegen een andere set pickups. Dat was altijd al de bedoeling...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Toch is de kwaliteit van de J&D's niet altijd zo voorbeeldig. Ik heb er in Keulen één in m'n handen gehad met een hals die zó krom en scheef was dat er echt niets mee te beginnen was. Ook een Les Paul model gitaar had een probleempje; de brug was verkeerdom gemonteerd. :|
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Jay2U schreef:Toch is de kwaliteit van de J&D's niet altijd zo voorbeeldig.
Dat zal gerust; het moet uit de lengte of uit de breedte komen voor dat geld.
Het grote voordeel is dat als je een 'slechte' treft je hem per omgaande kunt retourneren.
Daarnaast denk ik ook dat Musicstore er niet op zit te wachten om 9 van de 10 gitaren terug te krijgen en dat de grootste 'bloopers' er wel tussenuit gevist worden bij de q.c. .
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Dat is te hopen, maar die Les Paul met verkeerdom gemonteerde brug stond toch echt bij hen in de winkel als demo. Waterdicht is hun q.c. dus niet.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Als je dat aanduidt kun je die gitaar vaak voor een appel en een ei meenemen.
De medewerker die dat ding uitgepakt had had waarschijnlijk geen ervaring...

Ik heb net het achterste element eruit geschroefd. Ik kan het kapje er niet af krijgen. Onderaan het element tref ik een stuk magneet (denk ik) geplakt... Weet iemand hoe je zo'n kapje eraf kan wurmen?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Muziekschuur schreef:Als je dat aanduidt kun je die gitaar vaak voor een appel en een ei meenemen.
De medewerker die dat ding uitgepakt had had waarschijnlijk geen ervaring...
Ik heb het medegedeeld en de gitaar werd met een "Danke schön" achter de balie gezet. Dat was nog net in het oude gebouw in de binnenstad.
Muziekschuur schreef:Ik heb net het achterste element eruit geschroefd. Ik kan het kapje er niet af krijgen. Onderaan het element tref ik een stuk magneet (denk ik) geplakt... Weet iemand hoe je zo'n kapje eraf kan wurmen?
Die kapjes zitten nogal eens met een druppie lijm vast. Da's handiger in de productielijn.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb de boel maar weer dichtgemaakt. Ziet er allemaal netjes uit. En ik speel er met plezier op. Eerst maar es een paar maandjes sparen voor een mooie bi-sonic. En dan kijk ik wel weer verder...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Gisteren een onaangename ervaring. Niet echt de schuld van de bas... Maar iets wat je in je kont bijt als je het niet verwacht.... Ik had van mijn Warwick Oostduitsland vakantie een setje GHS roundwound DIKKE snaren overgehouden. Omdat de standaardsnaren van de 1975 erg scherp waren heb ik die vervangen. Maar de A snaar klemt nu in de topkam. Dus halverwege onze wekelijkse bandavond had ik geen of een slechte open A sound... Ff vijlen vandaag...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7893
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Dat kun je het beste gewoon met je A-snaar doen (gesteld dat het een roundwound is...)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Oh.... ok... losmaken en heen en weer bewegen? Ok.... goed idee... Thanks :thumbsup:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Diverse Jack & Danny 1975 basjes zijn nu on sale... 112 euro.... Da's natuurlijk waanzinnig...!!
Ook die honing (ff goed gekeken: heet Butterscotch blonde) kleur vind ik briljant...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Die 'natural' versie vind ik ook prachtig !
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Nog ff een opname gemaakt.... Horen jullie in deze opname "goedkope pickups" ?

https://soundcloud.com/a-muze/sun-above-the-water" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie