Op zoek naar iets om met een koptelefoon te oefenen

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
jazzbass
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 mei 2004, 13:45

Op zoek naar iets om met een koptelefoon te oefenen

Bericht door jazzbass »

Goedemorgen,

Ik wil graag in de woonkamer kunnen oefenen met een koptelefoon op en dat ik dan bijv. mijn iPhone kan aansluiten om met nummers mee te spelen.
Iemand een tip wat ik daarvoor zou kunnen aanschaffen?

gr. Philip
Altijd handig is https://bass.startkabel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15146
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Vox Amplug Bass : https://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoon-oe ... tails.html
Super gemakkelijk.

En zoniet een goedkoop oefen versterkertje of combo met een line-in en een koptelefoon uitgang. Kan je ook nog eens gebruiken bij jamsessies e.d.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15146
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Ik heb zelf een Peavey AmpKit. Je plugt hem in je iPhone, appje met versterker aan, koptelefoon en bas inpluggen en gaan!

Tweedehands overgenomen voor een tientje, de kale app (zonder extra effecten enzo) is gratis. Werkt prima, kraakt alleen af en toe wat. Ik moet alleen nog even een patchkabeltje regelen, ik loop nu met 3 meter instrumentkabel als een sleepnet achter me aan. :mrgreen:
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

En tegenwoordig haal ik ook lekker basgeluid uit een oude effectenprocessor voor gitaar (Boss GT-3). Klinkt heel lekker, zowel met versterker als met koptelefoon!
Het is makkelijker als je denkt.
jazzbass
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 mei 2004, 13:45

Bericht door jazzbass »

Ik kwam inmiddels ook de Rockman Bass Ace tegen.
Iemand ervaring?

En bedankt alvast voor de tips en het reeds bestaande draadje.
Altijd handig is https://bass.startkabel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

jazzbass schreef:Ik kwam inmiddels ook de Rockman Bass Ace tegen.
Iemand ervaring?
.
Ik heb de vorige versie ervan, een 30 jaar oude Bass Rockman.
Klinkt niet slecht, wel wat ruis, zeker als je de AUX-in ook gebruikt.
Er zitten een paar functies (overdrive, compressor) die ik overbodig vind.
Ik heb wel moeten investeren in oplaadbare batterijen: er gaan 8 AA-batterijtjes in die in een recordtempo leeg raken.

Het was in de jaren 80 van vorige eeuw wel een duur ding. Ik heb geen idee wat de nieuwe versie kost, maar ik vermoed dat er goedkopere alternatieven bestaan.
--
Maurice Vandebroek
jazzbass
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 mei 2004, 13:45

Bericht door jazzbass »

Heeft iemand ervaring met de Apogee Jam en of je deze alleen met Garageband kan gebruiken?
Altijd handig is https://bass.startkabel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

jazzbass schreef:Heeft iemand ervaring met de Apogee Jam en of je deze alleen met Garageband kan gebruiken?
Geen ervaring met de Apogee Jam of Garageband, wel met internet :wink:
Which iPad/iPhone apps are compatible with JAM?
Het is makkelijker als je denkt.
jazzbass
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 mei 2004, 13:45

Bericht door jazzbass »

MaartenV schreef:
jazzbass schreef:Heeft iemand ervaring met de Apogee Jam en of je deze alleen met Garageband kan gebruiken?
Geen ervaring met de Apogee Jam of Garageband, wel met internet :wink:
Which iPad/iPhone apps are compatible with JAM?
Bedankt Maarten,

Ik kwam er zelf ook al achter nadat ik de vraag hier had gesteld. :roll:
Altijd handig is https://bass.startkabel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Bericht door HaveBlue »

Ik heb een aantal maanden geleden een Cafe Walter HA-1A gekocht. Hikte even aan tegen de prijs maar zet alle alternatieven die ik in handen heb gehad (en dan met name de Amplug en de Rockman Bass Ace) te kakken als het op geluid en bouwkwaliteit aankomt. Ik gebruik het apparaat met een Sennheiser over-ear koptelefoon en moet zeggen dat het een positieve invloed heeft gehad op mijn spel; omdat je werkelijk alles hoort wordt bijvoorbeeld slecht dempen pijnlijk duidelijk :D

Afbeelding

Het is een basic apparaat (geen ingebouwde tuner, metronoom, effecten, veterstrikker of warpdrive) maar doet datgene het moet doen met verve, ook nadat de bom is gevallen. Van harte aanbevolen. Gekocht via Bass Northwest (https://bassnw.com/New%20Effects%20Units ... er_HA1.htm).
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Wat moest zoiets kosten? Want volgens mij zie ik een gouden kans :P
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Bericht door HaveBlue »

Rieno schreef:Wat moest zoiets kosten? Want volgens mij zie ik een gouden kans :P
Heb $169,- betaald maar had het geluk dat ik met enige regelmaat in de VS kom en het pakketje zelf mee kon nemen. Verzendkosten overzee zouden op $60,- uitkomen. Na een paar maanden gebruik vind ik $169 voor een handgebouwd device van deze kwaliteit trouwens helemaal geen gekke prijs.

Edit: en je bent nog een paar Euro kwijt aan een 12 volt AC adapter met EU stekker omdat er alleen een 110v adapter met US stekker meegeleverd wordt.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1222
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Als het stil moet oefen ik met een Tascam GT-R1 https://tascam.com/product/gt-r1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ideaal apparaatje: je kunt de nummers op een geheugenkaartje zetten, bas en koptelefoon er in en spelen maar !
Versnellen, vertragen en een andere toonsoort is een fluitje van een cent.
Ook handig als opname-apparaat.
Een van de betere aankopen die ik ooit gedaan heb !
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennett RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Bericht door Concorde »

Ik liep met de vakantie in de carrefour tegen een Irig mix aan.....
Voor wél €15,- in de opruiming dus...
Je kunt via je Iphone div (betaalde) effecten toevoegen.
Best geinig, en voor weinig.
Voor de 'normale' prijs is een Irig misschien een optie?
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Plaats reactie