Ampeg combo review

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Ampeg combo review

Bericht door High Camp »

Vanmiddag was ik, met Mach1, in de lokale muziekwinkel, alwaar de complete lijn van Ampeg (behalve de V-4B) uitgestald staat.
We hebben de volgende versterkers uitgeprobeerd:
- De BA108
- De BA110
- De BA112
- De Micro VR.
(de Micro CL en de BA115 waren er wel, maar niet uitgetest i.v.m. beperkte tijd)
Mocht hier overigens al een bericht over bestaan, heb ik em niet kunnen vinden. Daarom dacht ik eens dit bericht te plaatsen.
In ieder geval, de testbas was een Squire Jazz Bass, vier snaren, round wounds, niets mis mee.
>> disclaimer: Volgens mijn bescheiden mening, klinkt zo in mijn oren en probeer het vooral zelf uit!

Goed, de resultaten:
1) Alle versterkers zijn goed, allemaal met het Ampeg-geluid.
2) Geen vreemde geluiden te bekennen (zoals hissen).
3) de drie BA's zijn stil, bij de Micro VR hoor je (een beetje) de ventilator.
4) Voor thuis vind ik het geluid van de BA108 en BA110 het beste, de BA112 is ook goed. De Micro VR klinkt op laag volume een beetje dun (en je hoort de ventilator).
5) Voor repeteren op zacht volume (gitaren, zang ed., zonder drums) voldoen ze allemaal, de BA108 wel net aan.
6) Met zachte drums blijven alleen de BA112 en de Micro VR voldoen.
7) Qua geluid zijn ze allemaal goed, de Micro VR het mooiste.
8) De extra's van de BA112:
- de 5-weg stijl variatie is misschien leuk, maar voor mij overbodig.
- dat je de BA112 kunt kantelen is wel handig.

Al met al:
1) Als je een versterker wilt alleen voor thuis, zou ik de BA110, anders de BA108 gebruiken. Opvallend goed geluid en goede kwaliteit voor die prijs. Niet nodig meer geld uit te geven aan iets anders.
2) Wil je er ook mee repeteren (zonder drums) dan zeg ik de BA110 of BA112
3) Voor kleine optredens, pak je de Micro VR (evt. de BA112)

Ik verwacht dat de Micro Cl en de BA115 (allebei 100 watt) voor 2) en 3) ook geschikt zijn.
Kortom: allemaal goed, kijk gewoon waar je de versterker voor wilt gebruiken.
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Dat was heel nuttig! Bedankt!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ja, was erg interessant! Helemaal mee eens met de review. Ik vond de Micro VR echt verrassend goed klinken, echt richting SVT in het klein. Als 'ie nou 300 watt zou zijn is hij met 2 kastjes ook voor middel tot grote ruimtes geschikt, nu mis je wat vermogen daarvoor.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
laagislaag
Berichten: 370
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:23

Bericht door laagislaag »

Nice!

Jammer dat je de BA115 niet ook nog ff hebt meegenomen. Ik vind dat qua prijs/kwaliteit een van de beste apparaten op de markt. Ik zie m regelmatig in oefenhokken en podia en als er keuze is (en ik speel niet over mn eigen spul) dan kies ik in 90% van de gevallen voor die 115. Ik vind zelf mid switch (met die 5 standen) wel praktisch, het laat je vrij eenvoudig en snel een keuze maken in je sound, als je weet wat je er mee moet. En voor t gewicht en formaat zit er lekker veel laag in: dat willen we allemaal toch?

Ben benieuwd wat jullie er van vinden wanneer jullie nog eens de tijd hebben gehad om te testen!

Salute!
Van der End (5), Hohner B2A V, Kawaii Sleekline (frestless, bestaat blijkbaar), Trace Elliot ftw, Contrabas, Macbook pro, Logic, en allerlei exotisch spul (Saz, Bendir, Harmonium, Quena, Sikus, Kaval, vandattum, fijn spul!)
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Bericht door High Camp »

Heb inmiddels de BA110 in huis, helemaal top!
Nu is die versterker perfect voor thuis, maar ik kan het toch niet laten...
Dus heb ik een upgrade speaker besteld, een Eminence S2010.
Dan zou de versterker nog harder/beter klinken dan hij al doet.
Zodra de speaker er in zit, kom ik er op terug.
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Bericht door High Camp »

Nou, ik heb de speaker binnen.
Bedoeling: een verbetering van mijn BA110.
Speaker: Eminence Basslite S2010.

Resultaat: indrukwekkend!
Eerst kwam ik niet voorbij 4 op volume (ivm de speaker).
Nu kom ik niet voorbij 7/8 ivm de versterker.
Ga dus veel harder.
Verder is het geluid gedefinieerder, meer helder.

Installatie: stelt niets voor: 4 schroeven, draadjes met een steekdinges vastzetten (solderen niet nodig) en klaar!
Een investering van EUR 120 meer dan waard!
Vandaag heb ik maar een beetje kunnen uittesten, ga ik de komende dagen uitgebreid doen! :D
Plaats reactie