Fender Rumble 500

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Fender Rumble 500

Bericht door janbasmanjan »

Gisteren op gehaald De Rumble 500 V3.
Vertilde mij zowat aan de doos.
Eerste indruk MOOOI en eenvoudig,simpele toonregeling.
Uit pakken maar,hij komt met een mooie soft case.
Mooie slimigheden er op ,koptelefoon en line in en een overdrive.
Eerste indruk met de dt 990 pro heerlijke sound.
Dinsdag gaat hij mee naar de oefenruimte,word vervolgd
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Ik heb die Rumble 200 (met de enkele 15" speaker dus) eens getest in een winkel en die klonkt eigenlijk echt goed! Leuk spul :)
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Ik heb ook sinds een tijdje de rumble 200 .... en ik ben meer dan tevreden :-) de laatste optredens van mij zie ik andere bassisten/bands flink slepen met top+cab. Ik hobbel rustig met m'n 19 kilo aan rumble richting gig :-)
Laatst gewijzigd door MarcoK op 16 dec 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
басиста
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

MarcoK schreef:Ik heb ook sinds een tijdje de rumble 200 .... en ik ben meer dan tevreden :-) de laatste optredens van mij zie ik andere bassisten/bands flink slapen met top+cab. Ik hobbel rustig met m'n 19 kilo aan rumble richting gig :-)
Ik slaap in mijn bed :D
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Rumble 500

Bericht door janbasmanjan »

Hij is gisteren mee naar de oefenruimte geweest.
Man wat een sound uit 2,1 kg :lol:
Eerste reactie v d Band mmm oefenversterkertje gekocht.
In pluggen Whow dat gaat hard,had aleen mijn 2x10 aangesloten,15 inc erbij kan het wat zachter :jam: Hij is helderder dan mijn Ashdown.
Maar die is op zijn plaats bij medmforumlid HaJVB.
Me Happy man.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Zelfde merk? Want dan heb je wel een heel net torentje...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Fijne versterkers! Ik ben in elk geval gek op mijn combootje, de 500. Gaat loeihard, en vooral met de 'vintage' knop ingedrukt een erg fijne, bijna buizen-achtige, sound! het 500 combo heeft 2x10", en heb hem uitgebreid met een GK 15" cabinetje die ik wat vermomd heb. Met ongeveer 16 kilo per stuk heerlijk te versjouwen ook!

Afbeelding
Afbeelding
ferrybasman
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:05

Bericht door ferrybasman »

Ik heb de Rumble 500 top ook net gekocht, na de combo-versie in de winkel uitgeprobeerd te hebben met een eigen extra Aguilar GS112 kastje er bij.
Thuis staat ie op 2 van die Aggie kastjes en ik kan niet anders zeggen dat dat een verbazingwekkend groots geluid geeft. Ik heb een precisionbas die droog alleen al super klinkt, maar met een overdrive-randje van de top heb ik geen dure buizenversterker nodig. Ik heb altijd pedaaltjes gebruikt voor overdrive, maar geeneen klonk zo tof als deze ingebouwde overdrive. De 4 delige toonregeling is ook precies goed en persoonlijk mis ik geen parametrisch mid- gebeuren. Eigenlijk met een goeie bas en goeie speakers heb ik sowieso altijd alles neutraal overigens. In neutrale stand zit er een mooi rond geluid in en met de contourknop in, heb ik een moderner geluid, zelfs met een precision (de ronk gaat er dan uit en qua sound meer richting jazzbass). Met 5-snaar Jazzbass kan ie het ook goed weergeven.
Vind het alleen jammer dat de vintage-stand ook gelijk een hoger volume geeft, zodat je dat weer met de master moet corrigeren.

Ik had altijd een een beetje scepsis tegen die kleine class-d versterkers, omdat het soms net autoradiootjes zijn. Zat daarom ook eerst te denken aan de Aguilar Tonehammer 500 qua grootte, maar deze top maakt me net zo blij, zoniet blijer. De prijs (incl. de draagtas) het gewicht en zeker de flexibele sound-mogelijkheden.
Men moet alleen misschien ook nog wennen aan het idee dat de ''Grote Merken'' als Ampeg en Fender alles in massa in Azië laat maken en dat je denkt ''dat ken niks wezen''. Ik denk dat de basis gewoon goed is, want tenslotte zit er gewoon een Bang en Olufsen Icepower eindversterker in die ook door Gallien-Krueger en Aguilar gebruikt worden. Verder is het gewoon je smaak of je het wat vindt of niet.
Frudua GFJ5 Directdeal jazzbass
Gemodificeerde Jack and Danny's Precision
Jack and danny JB 1975 Jazzbass
Fender Rumble 500V3 Head
Aguilar GS112+GS112NT
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Rumble

Bericht door janbasmanjan »

ferrybasman schreef:Ik heb de Rumble 500 top ook net gekocht, na de combo-versie in de winkel uitgeprobeerd te hebben met een eigen extra Aguilar GS112 kastje er bij.
Thuis staat ie op 2 van die Aggie kastjes en ik kan niet anders zeggen dat dat een verbazingwekkend groots geluid geeft. Ik heb een precisionbas die droog alleen al super klinkt, maar met een overdrive-randje van de top heb ik geen dure buizenversterker nodig. Ik heb altijd pedaaltjes gebruikt voor overdrive, maar geeneen klonk zo tof als deze ingebouwde overdrive. De 4 delige toonregeling is ook precies goed en persoonlijk mis ik geen parametrisch mid- gebeuren. Eigenlijk met een goeie bas en goeie speakers heb ik sowieso altijd alles neutraal overigens. In neutrale stand zit er een mooi rond geluid in en met de contourknop in, heb ik een moderner geluid, zelfs met een precision (de ronk gaat er dan uit en qua sound meer richting jazzbass). Met 5-snaar Jazzbass kan ie het ook goed weergeven.
Vind het alleen jammer dat de vintage-stand ook gelijk een hoger volume geeft, zodat je dat weer met de master moet corrigeren.

Ik had altijd een een beetje scepsis tegen die kleine class-d versterkers, omdat het soms net autoradiootjes zijn. Zat daarom ook eerst te denken aan de Aguilar Tonehammer 500 qua grootte, maar deze top maakt me net zo blij, zoniet blijer. De prijs (incl. de draagtas) het gewicht en zeker de flexibele sound-mogelijkheden.
Men moet alleen misschien ook nog wennen aan het idee dat de ''Grote Merken'' als Ampeg en Fender alles in massa in Azië laat maken en dat je denkt ''dat ken niks wezen''. Ik denk dat de basis gewoon goed is, want tenslotte zit er gewoon een Bang en Olufsen Icepower eindversterker in die ook door Gallien-Krueger en Aguilar gebruikt worden. Verder is het gewoon je smaak of je het wat vindt of niet.
Hier kan ik mij helemaal in vinden,ik had bijna mijn Ibanez ATK 305 verkocht .
Maar met de rumble 500 klinkt hij super.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Fender spulletjes = altijd goed :wink:
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Lijkt heel erg op mijn eerste bascombo de Fender M80, ik krijg bijna heimwee.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Heb nog 2 M80 gitaarcombo's staan...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie