Fender flat wounds

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Fender flat wounds

Bericht door janbasmanjan »

Net binnen Fender flatwounds 9050 L.
Op de peterbilt perc.gezet,prima geluid en dat voor 24 E bij bax.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Goed verhaal....lekker kort. :wink:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

hoort onder rubriek : "Welke snaren ?"
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Bedankt voor de heldere review, heb ze gelijk besteld :mrgreen:
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Ik heb deze snaren ook maar eens geprobeerd, vorige week op mn jazz basje gezet maar ze vallen mij heel erg tegen..
Qua flatwounds heb ik als enige uitgangspunt de D'addario chromes, dus ik zal ze zowel daarmee vergelijken als met roundwounds.

Voor flatwounds vind ik ze erg helder klinken en erg stug aanvoelen, qua feeling en geluid vergelijkbaar met roundwounds die net dat 'zingy' geluid eraf hebben. Nou leek mij dit op papier een hele fijne snaar om op te spelen maar in praktijk voelt het totaal niet lekker aan..

Vooral bij slides over een flink gedeelte van de nek krijg ik spontaan de neiging direct andere snaren erop te gooien, de snaren werken op dat moment gewoon tegen, zo stug dat ze zijn.

Grote afrader voor iedereen die eens wat nieuws willen proberen, maar als je van een hele stugge snaar houdt kan ik ze aanbevelen, het geluid is prima.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Ik weet niet hoelang je de snaren erop hebt zitten maar bij mij was het stugge er na een paar dagen af.
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Ondertussen is dat al denk ik 2 weken terug dat ik ze erop gezet heb, en heb er sindsdien denk ik bijna 10 uur meegespeeld, ze zijn wel heel iets minder stug geworden, maar nog steeds een heel vreemd gevoel..
Gebruikersavatar
freeboozer jelle
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:37

Bericht door freeboozer jelle »

Ik heb, op mijn musician, altijd GHS stainless steel precision flatwounds liggen. Als ik er een nieuw setje op leg voelen ze ook erg stug maar na een tijdje is daar niks meer van te merken.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Ik heb wel het idee dat flats altijd stroever blijven spelen als roundwounds, maar dat kan gevoelsmatig zijn ..
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

Matt_Heis schreef:Ik heb wel het idee dat flats altijd stroever blijven spelen als roundwounds, maar dat kan gevoelsmatig zijn ..
Simpel gevalletje van groter contactoppervlak = meer wrijving, toch?
Het stroeve van flats is soms heel fijn; stimuleert me om rustiger te spelen.
Dat is voor mij zeker gevoelsmatig :jaaaaa:
die hier zo nu en dan weer is
Elmo
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 dec 2013, 10:18

flatwounds

Bericht door Elmo »

Na zowat alle verschillende merken flatwounds uitgeprobeerd te hebben in 40 jaar bas spelen....ben ik uitgekomen op de Thomastik Infelds....
Een flatwound die aan al mijn wensen voldoet : soepel , fijne sound , gaan lang mee, blijft goed op stemming ook met temperatuurs verschillen.....wél duur / maar dan heb je ook wat.
Die van Fender vielen me erg tegen / Ernie Balls vond ik jarenlang de fijnste....totdat ik een keertje Thomastik Infeld op mijn bas zette (zitten nu op ál mijn bassen).
Het blijft een kwestie van uitproberen...smaken verschillen.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Elmo schreef:Na zowat alle verschillende merken flatwounds uitgeprobeerd te hebben in 40 jaar bas spelen....ben ik uitgekomen op de Thomastik Infelds....
Een flatwound die aan al mijn wensen voldoet : soepel , fijne sound , gaan lang mee, blijft goed op stemming ook met temperatuurs verschillen.....wél duur / maar dan heb je ook wat.
Die van Fender vielen me erg tegen / Ernie Balls vond ik jarenlang de fijnste....totdat ik een keertje Thomastik Infeld op mijn bas zette (zitten nu op ál mijn bassen).
Het blijft een kwestie van uitproberen...smaken verschillen.
Precies het zelfde hier, maar dan wat sneller :oudezak:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Flatwounds

Bericht door Hagen »

Erelid schreef:
Elmo schreef:Na zowat alle verschillende merken flatwounds uitgeprobeerd te hebben in 40 jaar bas spelen....ben ik uitgekomen op de Thomastik Infelds....
Een flatwound die aan al mijn wensen voldoet : soepel , fijne sound , gaan lang mee, blijft goed op stemming ook met temperatuurs verschillen.....wél duur / maar dan heb je ook wat.
Die van Fender vielen me erg tegen / Ernie Balls vond ik jarenlang de fijnste....totdat ik een keertje Thomastik Infeld op mijn bas zette (zitten nu op ál mijn bassen).
Het blijft een kwestie van uitproberen...smaken verschillen.
Precies het zelfde hier, maar dan wat sneller :oudezak:
Kunnen jullie ze vergelijken met de La Bella flats? Ben erg nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Het zijn beiden flats... en daarmee is alles wel zowat gezegd.

Labella zijn stugger, beter gepolijst (bijna glas-achtig glad), en gemaakt van roestvrij staal. Deze klinken vetter/meer laagmid dan de Fenders.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Sanders schreef:Het zijn beiden flats... en daarmee is alles wel zowat gezegd.

Labella zijn stugger, beter gepolijst (bijna glas-achtig glad), en gemaakt van roestvrij staal. Deze klinken vetter/meer laagmid dan de Fenders.
Ik denk dat ie de vergelijking labella vs thomastik bedoelde. :jaaaaa:
Plaats reactie