Ibanez SRX 530 bbt

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
EduardoSama
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2014, 09:07

Ibanez SRX 530 bbt

Bericht door EduardoSama »

Ik wou graag wat meer informatie over een basgitaar waar ik momenteel in geïnteresseerd ben. De Ibanez GSX 530 BBT.Afbeelding
Heb m geprobeerd en speelt erg lekker. Hebben mensen op dit forum ervaring met deze bas? En hebben jullie eventueel nog tips over waar op te letten, of tips qua bassen in de pricerange tot €650,-

Thanks
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Als de bas goed voelt, je mn lekker vind klinken enzo. Dan is t een goede bas voor jou. Er is niet zoiets als een goede of een slechte bas ofzo (tuurlijk is een duudere bas meestal kwalitatief beter, maar daar is dan ook alles mee gezegd).
Maar je vertelde 'speelt erg lekker'. En ik kan je zeggen dat 100den bassen erg lekker spelen.

2de hands kan ik erg aanraden. Bevalt t niet, kom je iets beters tegen of raak je uitgekeken op de sound, dan verkoop je hm weer voor t zelfde geld. 2de hands klinkt ook hetzelfde of zelfs beter dan nieuw (omdat t dan waarschijnlijk al afgesteld en ingespeeld is). Er zitten dan alleen wat krasjes op die er uiteindelijk toch wel op komen.

Ik heb zelf ervaren dat er een groot verschil zit tussen "deze bas klinkt lekker" en "ik speel deze muziekstijl met mn bandje, daar past deze basgitaar goed in".
Dus t helpt misschien wel om te kijken wat voor muziek je wilt maken en dan rondkijken waar bassisten in t zelfde genre op spelen.

Succes!
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
EduardoSama
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2014, 09:07

Bericht door EduardoSama »

Bedankt voor de reactie! 2e hands basgitaar is ook wel een optie inderdaad. Behalve het spelen, waar moet ik nog op letten tijdens het uitproberen tijdens het aanschaffen? van een 2ehands bas? zodat ik niet genept wordt bijvoorbeeld;)

Greetz
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

EduardoSama schreef:Bedankt voor de reactie! 2e hands basgitaar is ook wel een optie inderdaad. Behalve het spelen, waar moet ik nog op letten tijdens het uitproberen tijdens het aanschaffen? van een 2ehands bas? zodat ik niet genept wordt bijvoorbeeld;)

Greetz
Poe... Tsja, er zijn mensen die een Fender logo op een Fender kopie plakken. Verder kan je niet heel erg genept worden binnen dat budget
(denk ik). T is aan te raden om sowieso als je een bas koopt hm te laten afstellen, een eerlijke prijs daarvoor zit rond de 2/3 tientjes, en dat t is t meer dan waard.
Check altijd de nieuwprijs en zorg dat de 2de handsprijs tussen de 40% en 70% van de nieuwprijs zit. (betaal je minder dan 40% dan kan er welleens vanalles mis mee zijn).

T is belangrijk dat je hm mooi vind, dat ie prettig aan voelt (niet te zwaar) en dat je hm goed vind klinken (of dat ie geschikt is voor de muziekstijl die je ermee wilt maken).

2de hands basgitaren hebben bijna altijd oude snaren erop. Daardoor klinken ze minder dan dat ze zouden kunnen.

Pasieve of actieve bassen maakt geen reet uit, er zijn goeie passive en goede actieve basgitaren op de markt. Maar een passieve bas draai je in principe alle knoppen voluit open, en bij een actieve doe je alleen de volume knop voluit, de rest op de helft (voor een flat/eerlijk geluid).
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Plaats reactie