Duesenberg Mike Campbell starplayer bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Duesenberg Mike Campbell starplayer bass

Bericht door Sjtevel 1984 »

Even een crosspost vanuit het Everything Hollow toppic:

Nu toch al een hele tijd in mijn bezit, maar nog nooit mijnj bevindingen gepost hier. :oops:

Qua geluid niet heel veelzijdig, maar voor mij wel bruikbaar. De klank is mijn inziens een beetje 'doffig', maar dan wel op de goede manier. Deze bas heeft een lekkere oldskool sound. Voor de wat rustige nummers pak ik deze bas, voor het scheurwerk de Ric.

Maar....

Als er maar plaats is voor 1 bas bij een optreden laat ik deze thuis en doe ik alles op de Ric. Deze heeft (vind ík tenminste) een betere allround sound.

Nog wat verdere bevindingen:
-De binding heeft een andere kleur wit als de strepen. Een beetje crémekleurig zelfs, vind ik een beetje raar....
-Op de bas zitten al 'straplocks', superhandig!
-De bas heeft een 'modern/eigen' uiterlijk. Het 'trapje' op de slagplaat en de headstock vind ik persoonlijk niet zo mooi. Hetzelfde geldt voor de tuners. De mute switch (waarom staat die niet op de foto's?) ís lelijk, punt.
-Het Duesenberg logo staat er wel erg vaak op. Op de headstock, op de body en op de slagplaat. Een beetje overkill naar mijn mening.
-Hij heeft lekkere dikke pickups, die aan de brug staat zelfs nog wat hoger. Normaal staat mijn duim bij de hals, maar op deze bij de brug.
-Er zit niet standaard een koffer bij, beetje raar voor dat geld....


Als ik dit teruglees, klink ik misschien heel negatief, maar dat ben ik zeker niet! Ik geef wel het advies, mocht je deze bas willen kopen, eerst uittesten!

Afbeelding
Afbeelding
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Brokenstrings
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 nov 2017, 11:48

Re: Duesenberg Mike Campbell starplayer bass

Bericht door Brokenstrings »

Sjtevel 1984 schreef: 16 dec 2014, 01:47 Even een crosspost vanuit het Everything Hollow toppic:

Nu toch al een hele tijd in mijn bezit, maar nog nooit mijnj bevindingen gepost hier. :oops:

Qua geluid niet heel veelzijdig, maar voor mij wel bruikbaar. De klank is mijn inziens een beetje 'doffig', maar dan wel op de goede manier. Deze bas heeft een lekkere oldskool sound. Voor de wat rustige nummers pak ik deze bas, voor het scheurwerk de Ric.

Maar....

Als er maar plaats is voor 1 bas bij een optreden laat ik deze thuis en doe ik alles op de Ric. Deze heeft (vind ík tenminste) een betere allround sound.

Nog wat verdere bevindingen:
-De binding heeft een andere kleur wit als de strepen. Een beetje crémekleurig zelfs, vind ik een beetje raar....
-Op de bas zitten al 'straplocks', superhandig!
-De bas heeft een 'modern/eigen' uiterlijk. Het 'trapje' op de slagplaat en de headstock vind ik persoonlijk niet zo mooi. Hetzelfde geldt voor de tuners. De mute switch (waarom staat die niet op de foto's?) ís lelijk, punt.
-Het Duesenberg logo staat er wel erg vaak op. Op de headstock, op de body en op de slagplaat. Een beetje overkill naar mijn mening.
-Hij heeft lekkere dikke pickups, die aan de brug staat zelfs nog wat hoger. Normaal staat mijn duim bij de hals, maar op deze bij de brug.
-Er zit niet standaard een koffer bij, beetje raar voor dat geld....


Als ik dit teruglees, klink ik misschien heel negatief, maar dat ben ik zeker niet! Ik geef wel het advies, mocht je deze bas willen kopen, eerst uittesten!

Afbeelding
Afbeelding

5 jaar na dato.

Ik had hem ook gezien en dacht dat het wel een leuke Bas zou zijn voor de rustige warme nummers naast de ric.
Prijzen vanaf 1600 inmiddels,dus toch wel enige interesse in,mooi model,het iets anders gehalte.en ondanks “fragiel” zou je er op moeten kunnen “rammen” dropkick Murphy’s bassist speelt er ook op.

Toevallig kwam ik in Zwolle een starplayer tegen,direct proberen.
- kleur verschil wit/geel vond ik lelijk.is een vieze mix.
- totaal plaatje qua gevoel is erg licht maar tegelijkertijd een fragiele indruk.
- ondanks afgesteld item in de winkel,actie extreem hoog(persoonlijk ben ik van extreem laag)
- toen eens gaan spelen,ik had het idee als je een speelgoed Bas pakt van plastic en de snaren voorzien zijn van wol,voelde heel erg “wollig” aan,niet zo direct ijzer op hout als de ric.
Nu zijn dat 2 totaal verschillende bassen,maar ik miste dat direct contact snaar- fret eigenlijk.

Nu 5 jaar verder ben ik toch benieuwd of je hem nog in bezit hebt en er veel gebruik van maakt.
Rickenbacker 4003s jetglo
Fender aerodyne 2014(non export Japan versie)

Bassist bij Total löss ; ons motto Hard & Vals... in Drents dialect,en heeft zeker potentie tot iets groots 😬
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Duesenberg Mike Campbell starplayer bass

Bericht door Sjtevel 1984 »

Nope, deze is weer vertrokken. Ik kreeg het geluid niet uit wat ik wilde. In de plaats is een epi-bird gekomen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie