Review: Genz Benz Streamliner 600

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Haico

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door Haico »

Tof om te horen!

Hier wordt de Streamliner ook nog altijd veelvuldig gebruikt. Afgelopen week in het theater nog. 6 Shows gespeeld met een musicalgroep. De Streamliner op een Aguilar 1x12" - er zijn slechtere monitors te verzinnen. :D
Naast gebruik als monitor heb ik hem ook maar als DI gebruikt. Pre-EQ dan wel. De geluidsman was goed te spreken over wat hij binnen kreeg.

Dit was natuurlijk geen échte stress-test. In het theater worden geen hoge eisen gesteld aan persoonlijke versterking. Als het maar niet te groot is. :D Tóch was het fijn om elke avond een duwend geluid te hebben met een fijn randje eraan. Dat motiveert!

Het blijft een smakelijke versterker MET AUTORITEIT!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door aap »

Wil ooit nog wel eens een Streamliner aan de tand voelen. Je ziet ze helaas weinig op marktplaats.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door we tigers »

Ik betrap mezelf erop dat ik regelmatig op marktplaats zit te zoeken naar full-tube basversterkers. Maar dan hoor ik vervolgens een opname van een optreden terug en vraag ik me af waarom. Gisteravond bij een optreden deed de Streamliner weer perfect dienst (net als de week ervoor overigens). Een aantal mensen in het publiek maakten opnames en als die terug hoor is de sound werkelijk perfect. Ik maak mezelf gek, terwijl ik een fantastische versterker heb. Ophouden met die onzin dus.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door aap »

Nee joh, ik zou de Streamliner verkopen. Ik weet nog wel iemand met interesse ;-)
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door we tigers »

aap schreef: 05 nov 2017, 20:45 Nee joh, ik zou de Streamliner verkopen. Ik weet nog wel iemand met interesse ;-)
Als die situatie zich voordoet, wat zeker niet ondenkbaar is :wink: , zal ik me melden!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door aap »

Weer BGF al niet goed voor kan zijn. Ik ben in het bezit van de Streamliner 900 die voorheen aan WE TIGERS toebehoorde. Alleen op laag volume en via interface kunnen testen. Deze week optreden en repetitie dus ben benieuwd.
Haico

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door Haico »

Kijk aan!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door aap »

Bij mij zijn de witte broodsweken ook allang voorbij en ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met de Streamliner. Ik heb nu een Aguilar Tonehammer om te kijken welke versterker ik wil houden. Dus laat ik mijn mening ook eens geven over beide versterkers.

Sound:
Streamliner: koning in het laag, hele mooie warme sound, heel breed en evenwichtig. EQ is echter een groot minpunt voor mij, want alles op twaalf is de sound zo scooped dat de bas alles weg duwt en iets waar ik mee blijf pielen zijn de mids en dan vooral de switch ervoor. Verder reageert de versterker niet altijd even goed op alle speakers.
Aguilar: veel duidelijker in de mids, makkelijker in te stellen. Agressiever. Laag is niet zo mooi, breed, vol als de Streamliner. De Aguilar vindt ik weer veel makkelijker in gebruik, met alles op twaalf uur heb je al een prima sound waarmee je goed door de mix heen kunt snijden. Denk meteen aan rock bij deze versterker.

Bouwkwaliteit
Streamliner is gewoon beter gebouwd, beter afgewerkt en ziet er met de drie buisje erg mooi uit. De Aguilar is dan weer simpeler gebouwd en de ledjes zijn erg fel (bijna storend).

Mogelijkheden:
Ik denk dat de Streamliner meer veelzijdig is als de Aguilar. Uitermate geschikt voor in de studio, meer mogelijkheden (headphone, DI optie als je microfoon voor je cab hebt). De Aguilar is wat simpeler, meer voor optredens.

Mijn voorkeur op dit moment is de Aguilar en puur vanwege de agressievere mid sound en simpeler karakter van de versterker, echter wint de Streamliner het voor mij op alle andere vlakken.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door berth »

Als de weer en verzend goden meewerken heb ik er binnenkort ook 1. Mede vanwege dit topic en de opmerkingen van Rieno her en der op dit forum. :-)
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door Laxe »

Lezenswaardig topic op Talkbass over de EQ van de Streamliner

De ontwikkelaar van de Streamliner is overigens ook actief op Talkbass. Hij schijnt zelfs support en reparaties te doen.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door CaptainSlow »

Laxe schreef: 11 nov 2019, 13:04 Lezenswaardig topic op Talkbass over de EQ van de Streamliner

De ontwikkelaar van de Streamliner is overigens ook actief op Talkbass. Hij schijnt zelfs support en reparaties te doen.
Yup, agedhorse is zijn nick. Toen ik een vraag op talkbass postte kreeg ik al snel een PM van hem. Aardige gast, beantwoordt veel technische vragen op talkbass.
Werkt nu voor Mesa.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door arjan »

Aap is ‘m ook alweer zat? Die amp is een beetje de hoer van het forum aan het worden zo🤪
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door berth »

arjan schreef: 09 jan 2020, 22:06 Aap is ‘m ook alweer zat? Die amp is een beetje de hoer van het forum aan het worden zo🤪
En ik heb via dit forum een 600 die misschien weer weg mag. ;-) En niet omdat die zo slecht is, maar omdat ik iets erna een Mesa Boogie setje speakers kocht die ik al tijden wou hebben en daar hoorde de bijbehorende versterker ook bij. ;-) Ik ben er nog niet helemaal uit. Misschien ga ik ook wel over 2 ampjes spelen.
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door arjan »

Die 900 watts preken me we wel aan 😎
Maar ik ben nog niet tegen de limieten van mijn Fafner aangelopen ( of Reidmar). Dus ergens moet ik niet zo zeuren...
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Review: Genz Benz Streamliner 600

Bericht door aap »

Ik ben blijven hangen aan de Aguilar vanwege de agressieve mids en simpelheid maar ik blijf bij bovenstaande, . Echter de Genz is veel beter op alle andere vlakken, veel betere afwerking, beter in hoog en laag en ik denk als je de EQ door hebt de Genz beter/veelzijdiger is. Bandleden waren 50/50, de ene de Aguilar en de ander de Genz Benz.

De Genz is dus een goeie hoer als je met de EQ om kunt/wilt gaan, en vooral in blues blinkt hij uit denk ik.

-edit- vandaag verkocht. Nog even vergeleken met een darkglass versterker en de Aguilar. Darkglass heel modern flinke high/mid bump, veel te veel knoppen en de Aguilar klonk als laatste weer heel donker. De Aguilar vind ik het slechts afgewerkt, ik stoor mij eraan dat je aan de zijkanten naar binnen kan kijken en de gehele printplaat kan zien.
Plaats reactie