trace 12 smx top en Trace 4 x 10 inch

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

trace 12 smx top en Trace 4 x 10 inch

Bericht door superbas42 »

Dit is wat ik zelf heb en altijd gebruik.
De top.
Ik vindt het een veelzijdige top om je geluid af te stellen, heeft 2 soorten preshapes, regelbare input gain, en en mixbare valve / solitstate ingang, met switch voor aktieve/ passieve bas. heeft een 12 bands eq, wat ik wel goed vindt werken. heeft apparte compressie voor hoog en laag, en een regelbare effectsloop, ook met apparte hi- pas.
Verder nog een soort master-eq-balance knop, daarme kun je met 1 knop je geluid veranderen, naar links draaien is meer laag/ minder hoog, en vice versa.
De eq volume is ook instelbaar zodat je het volume met/ zonder eq het zelfe kan houden....of juist niet...een soort solo stand? En natuurlijk de master volumeknop. Ook voorop nog een standbyswitch, dan is ie stil. Achterop 2 x speaker 8 ohm totaal 250 wat rms, wel voldoende voor de meeste optredens, tuner out, DI out, foot switch out, effect send/returns, ....dat was het wel geloof ik.
Het geluid van de top is wel goed....kwalitatief gezien, maar wel een beetje met een 'Tracesoud'...moet wel je smaak zijn.

Cabinet :
Goede toon , met voldoende laag en hoog. Deze heeft geen hoorn.
Ok weer een beetje het Tace geluid, veel mid, maar is goed mee te werken, is 300 wat * ohm, en nog een beetje tilbaar.
Over de gehele set ben ik erg tevreden, maar is omdat ik de sound met mijn Jaydeebas en de set uitmuntend samen vind klinken, en tot nu toe werkt het altijd feilloos, al ruim 10 jaar.
Plaats reactie