Review: Kustom DE810H

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
BasSas
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:54

Bericht door BasSas »

Hoi Joreen, 8)

Ik weet niet of je nog regelmatig op dit forum komt, maar in ieder geval bedankt voor deze uitgebreide review.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Ik ben meer een actieve lezer, ik post niet zoveel, maar ben meermaals per dag aanwezig op het forum!
Bedankt!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Review: Kustom DE810H

Bericht door Rob66 »

Joreeeen schreef:Ziezo, as promised, een review over mijn nieuwe cabinet, de Kustom DE810H :D

Prequel & Thomann service:

Hmm, een custom made cabinet, maar dan wel een 410, of toch die 810 kast van Kustom, of doorsparen voor een EBS 810 kast? Ik was even helemaal mijn kluts kwijt. Ik had nood aan een nieuwe cabinet! De cabinet moest meekunnen met 100 watt fulltube gitaarstacks en een heftige drummer. Uiteindelijk dan toch gekozen voor de Kustom DE810H, ik hou wel van wat extra power achter me. Ik gebruik hem met een Ampeg SVT7-pro, en in de toekomst misschien met een Orange Bass Terror?

Eind februari plaatste ik mijn bestelling bij Thomann. Een week later kwam ie normaal op stock bij Thomann. Bestelde ook ineens een rackcase mee voor mijn Ampeg, aangezien ik die nu veel meer ga vervoeren (bleef vroeger staan). De cab was dus niet meteen leverbaar, de rackcase wel. Ik vroeg om een aparte verzending, wat Thomann ook gedaan had. Echter liep er iets mis met de betaling. Het geld op mijn Mastercard was bij bestelling gereserveerd voor Thomann, enkel zij konden dit afboeken of terug vrijgeven. Echter lukte dit niet. Eigenlijk snap ik er nog steeds niet van. Thomann vroeg mij om alles over te schrijven, maar weigerde en legde vriendelijk uit waarom. 479 is een aardige som voor een student, laat staan dat ik het twee keer kan neertellen. Nu ja, het geld kwam automatisch vrij na een bepaalde datum, dus daarop dan gewacht en alsnog kon het geld afgeboekt worden.

Vanwege het gewicht van het pakket moest het via een speciale koerierdienst verzonden worden. Ik werd 's maandags gebeld en men vroeg of men de cab dinsdag mocht leveren en zo geschiedde. De cab kwam dinsdag iets na de middag aan. Eindelijk! :cheer:

Rock on! :jam:

Joren
Hoi Joren,

Omdat ik weer eens in een nieuwe band ga bassen ben ik op zoek naar een 810. Nu kan ik meteen grijpen naar een Ampeg 810 maar de reacties op het internet en ook hier van jou over de Kustom DE810H zijn positief en de prijs is helemaal interessant. Dus heb ik wat vraagjes over deze cab.
We zijn inmiddels zo'n 1,5 jaar verder. Hoe zijn je bevindingen tot nu toe? Heb je de Kustom cab nog steeds? Nog net zo enthousiat als toen? En heb je hem kunnen vergelijken met een Ampeg 810?
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Alvast bedankt
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Plaats reactie