EBS MultiDrive vs. Fulltone Bass-Drive

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

NURZE schreef:Nu heb ik al vaak goede dingen gehoord over de fulltone, maar ik kan hem nergens vinden...

Kan je deze blindelings aanschaffen? Ik test eerlijk gezegd toch wat liever ...
Die Fulltone wordt niet meer gemaakt heb ik gezien... Ik gebruik met mijn band mijn overdrive een stuk meer dan voorheen en zou misschien mijn Boss SD-2 wel eens willen vervangen door iets wat meer bas overhoudt. Over de Fulltone heb ik weinig negatiefs en heel veel positiefs gehoord en zou hem best willen overnemen als iemand hem toevallig over heeft! :)
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Ik speelde gisteren de eerste keer met een Fulldrive (non-mosfet). Klonk fantastisch en beet zich vlot doorgeen het bandgeluid. Van de low-cut waar ik her en der over lees, heb ik eigenlijk niets gemerkt (FM). Ik gebruikte wel de 18V output van mijn Chameleon, kan dat daarmee zijn dat ik geen low-cut had?
Peavey T40
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik heb ook nooit last gehad van low-cut.
marijn c
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 okt 2007, 21:25

Bericht door marijn c »

Er bestaan blijkbaar best grote verschillen tussen Fulldrives. Zo vond ik het op "thegearpage":

"Powder Blue “Toggle” version: the smoothest of them all, and also the warmest. Most SD-1/Tubescreamer-ish in Vintage Mode when compared to other versions. My favorite version.

Early-run 10th Anniv. Mosfet Custom Shop (breadboard version): discounting the Mosfet mode which of course is a little different than the non-mosfet model, I’m referencing ONLY STANDARD MODE here. Very very close to the pre-mosfet “toggle” version. Might have just a TOUCH more highs, maybe Mike was trying to improve the clarity. Because of the slight added highs, it’s also not QUITE as smooth as the “toggle” version. But really they are very close. Not indistinguishable from one another, but if you want the mosfet mode, the rest of it sounds like the toggle version, about 95%. Also does a great Zendrive in Vintage/Mosfet/+Boost. J

Later-run 10th Anniv. Mosfet Custom Shop (PCB version): Bright. I mean in comparison to the 2 above, BRIGHT. Bright enough that I found it unusable with my rig. To my ears, something was changed in the circuit BIG TIME. The least SD-1/Tube Screamer-ish of the bunch. I believe this version to be the model for the newest Sparkle Blue Mosfet, which…

Current Sparkle Blue Mosfet: … is also too bright for my tastes. It sound like the later-run Mosfet PCB version above. They sound the same to me."
Peavey T40
Plaats reactie