Little Mark Tube 800

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
humangus
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2010, 21:54

Little Mark Tube 800

Bericht door humangus »

Onlangs via een leuke deal een Markbass 800 tube verkregen. Het gereedschap wat ik gebruik voor deze test bestaat uit 2x VDK 112MNT en een Knooren zessnaar. de versterker was door de vorige eigenaar al voorzien van een tas waar je de versterker in kan laten zitten tijdens de gig en tevens wat snoeren in een handig vak kwijt kan als je klaar bent. Het is erg fijn als je na de gig gaat opruimen en dan amper 3kilo aan je schouder meeneemt, ik kan me nog wel eens andere tijden herinneren(vooral mijn rug). op de preamp zitten twee ingangen die variabel instelbaar zijn, een combi xlr/jack met een inschakelbare fantoomvoeding als optie voor eventueel gebruik van een microfoon voor de contrabas. de onderste ingang is voor act/pas basgitaren. de rest van de toonregeling is gelijk aan de LMK II/III echter de Master kan je uittrekken en functioneert dan als mute knop. Ik vind dat zelf niet zo fijn omdat je bij die handeling onwillekeurig toch je volume iets verplaatst en een knopje hier apart voor was prettiger geweest. Er zit dan nog een instelling op waarin je traploos van solid state naar tube kan mixen, ik vind de inbreng van de tube marginaal bij deze amp wat ik wel jammer vind. Met de mix in het midden van deze instelling ervaar ik wat buizenkleuring in het geluid en merk dus haast geen verschil tussen solid state en tube full in geluid. (ik heb nog een andere versterker waar je het buizengeluid wel goed waarneemt) bij navraag over deze buis zei Markbass dat er 5000 speeluren voor staan en dat je hem in principe niet hoeft te vervangen. De buis( 6205 miniature tube) is verankert aan de printplaat middels soldeerverbindingen en dus lastig te vervangen. Waarom ze voor deze buis kiezen en niet voor een 12ax7/ecc83 kan ik niet verklaren maar er zitten hier mensen op het forum die daar vast meer over kunnen zeggen/of weten. Het basisgeluid van de versterker is gewoon goed met de toonregeling in de middenstand en de vle/vpf dicht,je bent geen tijden bezig om een goede sound neer te zetten. En dan, gaat ie hard? Nou dat gaat ie zeker, de lage B knalt eruit en blijft ondanks hoge volumes strak klinken. Op de grotere podia is deze amp echt erg prettig om mee te werken en vermogen genoeg voor de schaal van richter.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Top.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

En dit, dames en heren, is waarom de 'alinea' is uitgevonden :mrgreen: Het is nogal lastig lezen zo. Maar goed om te zien dat je er blij mee bent!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

Fijne review.

Was altijd al geinteresseerd in deze amp, sterker nog, was flink aant het twijfelen tussen de Streamliner en de Markbass Tube.., Heb uiteindelijk voor de streamliner gekozen, deze klonk vele malen warmer...,

Deze review ondertreept dit nogmaals..., ook de push/pull mute is idd een gemiste kans..

De looks vind ik daarintegen wel weer te gek.. :dance:
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Bertusbrutus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mar 2010, 22:43

Bericht door Bertusbrutus »

Ik heb de Markbass tube 800 ook gehad. Vond de versterker niet verkeerd.
Alleen het buis gedeelte deed niks toevoegen. Uiteindelijk via een goeie deal overstap gemaakt naar Genz Benz.
Mooier geluid en ook beter afgewerkt onder de motorkap. Bij Markbass is er toch slordiger gesoldeerd en veel overbodige lijmresten te vinden rondom de caps.
Ook het feit dat de buis niet vervangen kan worden vond ik een minpunt.
Heb bij Genz Benz (tegenwoordig Genzler) het idee dat er meer aandacht wordt besteed aan ontwerp en geluid dan bij Markbass.
Plaats reactie